-
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2019 08:41 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
En die oplossing heb je ze ook voorgesteld? Dat zie ik namelijk nergens terug.Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:02:
Hier is geen sprake van een fout. Dat geven ze zelf ook toe. Vandaar dat ik hem ook niet zomaar wil retouren.
Het ding hangt met tevredenheid aan de muur. Als ik die er nu afschroef zullen ze hem niet als "gewone" retour aannemen want hij is duidelijk gebruikt (plastic ervanaf, zakjes open, kabelwraps weg etc.)
Ik hoef geen andere tv, ik wil een factuur voor de 7192 zodat ik fabrieksgarantie heb. Of een 7190 zodat mijn factuur klopt. Samsung heeft groot gelijk dat ze geen 7192 aannemen voor garantie met een factuur van een 7190.
Pacta sunt servanda. Het juridisch bespelen is wel de manier hoe je iets voor elkaar gaat krijgen. Verwacht niet dat Kamera Express met slechts wat klagen toch overstag zal gaan. Ze hebben dit heel doelbewust gedaan en zijn ook bereid leugens te vertellen over bijvoorbeeld de garantie.Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:30:
Wat zouden jullie doen en wat zijn mijn rechten hierin? Ik zie iets over conformiteitsbeginsel en dat men moet leveren wat men verkoopt, maar om het nou meteen keihard juridisch te gaan spelen...
Kamera Express gaat niets uitzoeken als de televisie door de consument wordt geretourneerd. Die televisie wordt gewoon verkocht aan het volgende slachtoffer dat denkt een goede deal te kunnen pakken.MAX3400 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:47:
Rechten? KE geeft in hun reaktie toch duidelijk aan dat dat ding retour kan?
Ja, er is een fout gemaakt en jij hebt nu niet wat je verwachtte. En fabrikant en verkoper spreken elkaar tegen over de "garantie".
Laat KE het lekker uitzoeken; TV terug, geld terug, koop elders een TV.
Maar het gaat hier niet om een gewone retour. Er is niet geleverd wat is geadverteerd, dat valt buiten de WKOA-voorwaarden.Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:02:
Het ding hangt met tevredenheid aan de muur. Als ik die er nu afschroef zullen ze hem niet als "gewone" retour aannemen want hij is duidelijk gebruikt (plastic ervanaf, zakjes open, kabelwraps weg etc.)
Klopt, máár, je hebt met Samsung vrij weinig te maken, zeker na twee jaar. Na twee jaar zal Samsung zeggen: "Garantie is verlopen" De wettelijke garantie geeft je meer rechten, maar die ligt bij de verkoper niet de consument. Hoe groot achten we de kans dat Kamera Express binnen twee jaar faillissement aanvraagt?Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:02:
Samsung heeft groot gelijk dat ze geen 7192 aannemen voor garantie met een factuur van een 7190.
Advocaat van de duivel, dit moet ook gebeuren als je het toestel wil testen, toch? Je kunt dit vooraf ook afstemmen met hun via e-mail.Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:02:
duidelijk gebruikt (plastic ervanaf, zakjes open, kabelwraps weg etc.)
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door CyberMania op 05-12-2018 21:44 ]
Let me share my screen...
| live and give like no one else |
De shop van aankoop is je aanspreekpunt voor garantie, niet de fabrikant !Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:30:
Rond Black friday had Kamera Express een mooie aanbieding staan. Een Samsung UE40NU7190 voor 379 euro. Deze aangeschaft en vorige week in hun filiaal afgehaald.
https://www.kamera-expres...90-ci-en-ziggo-certified/
Bij thuiskomt (en helaas na uitpakken en installeren pas) erachter gekomen dat dit de 7192 betreft, een "buitenlands model". De aanbieding was dus niet zo mooi, die gaat al een tijdje voor minder weg:
product: Samsung Series 7 NU7192
Nu zit ik met drie zaken in de maag.
Fabrieksgarantie geldt niet, ik heb contact opgenomen met Samsung en die geven duidelijk aan dat ze geen garantie leveren op een 7192 als op de factuur een 7190 staat. Uiterst vervelend als Kamera Express failliet gaat.
De CI+ module werkt niet volgens reviews op hun eigen website. Ik heb de TV hier wel op uitgezocht omdat we in de toekomst naar zo'n module willen.
En tenslotte ben ik naar mijn gevoel gewoon opgelicht. Op hun website verkopen ze hem nog steeds als een 7190 tegen beter weten in. Ik heb niks tegen een "buitenlands model", maar verkoop en factureer het dan ook zo.
De klantenservice geeft aan:
[...]
Volgens mij is dit gewoon onzin. Ze bieden de retourprocedure aan, maar dat vind ik wel heel makkelijk. Bewust verkeerde TV's leveren en dan die paar klanten die het opmerken/de moeite willen doen hem terug te brengen maar gewoon laten retourneren. Ik heb aangegeven dat ik hem wel wil komen omruilen voor een echte 7190 maar daar heb ik vooralsnog niks over gehoord. Ga ook al meemaken dat ik daar straks in de zaak sta met mijn uitgepakte TV en men weigert hem terug te nemen omdat hij gebruikt is.
Ansich wel een goede les om geen TV te kopen bij een fotospeciaalzaak.![]()
Wat zouden jullie doen en wat zijn mijn rechten hierin? Ik zie iets over conformiteitsbeginsel en dat men moet leveren wat men verkoopt, maar om het nou meteen keihard juridisch te gaan spelen...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
CI+ module zou toch moeten werken, gezien er volgens KE de juiste software daarvoor op staat (7190-versie van de software)?Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:00:
[...]
Ik heb na lang discussiëren met KE een aangepaste factuur van ze gekregen. Verder ga ik het hier bij laten want ik heb mijn garantie. Blijf erbij dat het niet netjes van ze is dat ze hem nog steeds als 7190 verkopen (waarschijnlijk om hoog in de pricewatch te krijgen).
Mocht ik ooit nog een CI+ module willen dan zien we wel weer. Laatste keer KE voor mij in ieder geval.
Verwijderd
Gezien de link van wsmaal lijkt het mij duidelijk dat dit structureel, en met de antwoorden van beide partijen (Kamera Express en Foka), ook nog eens doelbewust wordt gedaan.mooijekind11 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:21:
Wij hebben bij het product 1 EAN staan en meerdere SKU's die allemaal bij de UE40NU7190 horen.
Als ik dan doorklik naar de site van Kamera Express dan hebben ze het daar ook alleen over de UE40NU7190 en niet over de 7192 .
Wat dat betreft komen alle gegevens overeen, behalve dan dat er een ander model wordt uitgeleverd.
En dat hoort natuurlijk niet , alleen is dat voor ons wat moeilijker te controleren.
Is dit een eenmalig iets geweest of is dit structureel.
Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen en als dat het geval is dan zal ik ze bij dit product blokkeren.
Meer kunnen we op dit moment niet doen.
KE/Foka melden in de beschrijving voor de UE40NU7120: "...Let op: op basis van beschikbaarheid kan het zijn dat wij een Samsung UE40NU7190/92 uitleveren, dit model is identiek maar heeft een satelliettuner extra...."Dimens schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:31:
[...]
Gezien de link van wsmaal lijkt het mij duidelijk dat dit structureel, en met de antwoorden van beide partijen (Kamera Express en Foka), ook nog eens doelbewust wordt gedaan.
Inderdaad verstandig om in ieder geval dit beide partijen voor dit artikel uit de de Pricewatch te halen en eens met die twee overleggen dat dit niet de bedoeling is.
Wellicht een idee om ergens een CI+ module te lenen en te kijken of het werkt?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:42:
[...]
Ik zie inderdaad dat ze ook een 7120 pagina hebben, maar de 7190 pagina heeft de disclaimer niet. https://www.kamera-expres...02.MTIyNjEzMjY&zoek=7190&
Nog meer reden om mij te doen geloven dat ze meerdere modellen te koop bieden terwijl ze alleen de 7192 leveren met als enige doel hoog in de pricewatch te komen.
[...]
KE zegt dat de CI+ module zou moeten werken maar als review (op hun eigen site nogwel) geeft iemand aan dat dat niet zo is dus ik betwijfel het ten zeerste. Afhankelijk van hoe lang ik nog de Horizonbox van Ziggo kan tolereren zal ik het zelf binnenkort ook wel gaan proberen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
KE en Foka zijn niet de enigen met dergelijke praktijken. Voor de UE40NU7120 XXN bv. zouden dan alleen Samsung, Coolblue en Mediamarkt in de Pricewatch vermeld staan ;-)Dimens schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:31:
[...]
Inderdaad verstandig om in ieder geval dit beide partijen voor dit artikel uit de de Pricewatch te halen en eens met die twee overleggen dat dit niet de bedoeling is.
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq