Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokersten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-02-2023
Hallo allen.
Ik mag binnenkort mijn abbonoment verlengen. Nu kan ik bij tele2 blijven met de nokia7.1 of de Galaxy a7. Deze toestellen geven allebei minder dan 250 toestel krediet waardoor je geen bkr registratie krijgt wat ik belangrijk vind.
Gisteren kwam ik toevallig bij belsimpel de xiaomi mi a2 tegen met een ben abonnement waarbij dat toestel ook onder de 250 blijft.
De xiaomi is dan met 128 gb geheugen. Ik vind hem erg interessant klinken. Android one en goede, toekomst gerichte, specificaties.
Ik gebruik mijn toestel eigenlijk voor niet veel bijzonders. Lichte spellen en huis tuin en keuken gebruik. Facebook en Twitter enzo.

Hebben jullie advies voor mij?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppershade
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 11:51
Ik zou zelf nooit meer een toestel bij een abonnement nemen omdat het eigenlijk geen euro goedkoper wordt als je hem er wel bij neemt.

De Galaxy A7 is zeker goed genoeg voor waar jij hem nodig lijkt te hebben. In tegenstelling tot de Nokia 7.1 heeft de Galaxy A7 64GB storage i.p.v. 32GB, geen notch die je scherm belemmerd, 4GB ram i.p.v. 3GB en een OLED scherm ipv LCD. Dus ik zou in jouw situatie de A7 kiezen.

Android One ben ik niet zo'n fan van en zou ik ook niet aanraden als je ook een A7 kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokersten
Inderdaad. Alleen vind ik de a7 zo groot/hoog. De Nokia 7.1 is daar in tegen meer handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:53
Peppershade schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:50:
Ik zou zelf nooit meer een toestel bij een abonnement nemen omdat het eigenlijk geen euro goedkoper wordt als je hem er wel bij neemt.

De Galaxy A7 is zeker goed genoeg voor waar jij hem nodig lijkt te hebben. In tegenstelling tot de Nokia 7.1 heeft de Galaxy A7 64GB storage i.p.v. 32GB, geen notch die je scherm belemmerd, 4GB ram i.p.v. 3GB en een OLED scherm ipv LCD. Dus ik zou in jouw situatie de A7 kiezen.

Android One ben ik niet zo'n fan van en zou ik ook niet aanraden als je ook een A7 kan kiezen.
Waarom zo tegen android One? het bied letterlijk alleen maar voordelen en je kan alsnog een eigen launcher er op zetten.
Remcokersten schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:09:
Inderdaad. Alleen vind ik de a7 zo groot/hoog. De Nokia 7.1 is daar in tegen meer handzamer.
Overweeg ook eens gewoon los een toestel te kopen dat iets kleiner en goedkoper is.

[ Voor 16% gewijzigd door Philip Ross op 05-12-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07 15:47

Kun je dit onderbouwen? Veel toestellen zijn stukken goedkoper met abonnement tegenwoordig. Verder is wel of geen Android One een voorkeur, maar het biedt als voordeel dat je altijd sneller updates zult ontvangen en ook voor langere periode dan een midranger van Samsung.

Voorbeeld: de Nokia 7.1 is bij T-Mobile met abonnement nu 240 euro tov 321 euro los

[ Voor 13% gewijzigd door Verona27 op 05-12-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokersten
En dan de xiaomi mi a2. Is helaas wel iets groter dan de 7.1 maar bij belsimpel hebben ze dan wel de 128 variant met 6gb ram en android one. Dus dat toestel zou wel mee moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Remcokersten schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:25:
En dan de xiaomi mi a2. Is helaas wel iets groter dan de 7.1 maar bij belsimpel hebben ze dan wel de 128 variant met 6gb ram en android one. Dus dat toestel zou wel mee moeten kunnen doen.
Zeker een goed toestel met veel bang for buck, houd er wel rekening mee dat de normale mi A2 geen 3.5mm headphone jack heeft, mocht dit je iets boeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-07 19:20
Oneens. De laatste tijd loont het juist wel vaker om te kijken naar abbo met toestel. Je zult per use case moeten kijken of dit rendabel is.

Vanochtend toevallig nog een post geplaatst met een voorbeeld over de Nokia 7.1 waarbij deze vele malen goedkoper is met abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokersten
In principe luister ik geen muziek meer op mijn toestel dus dat maakt mij persoonlijk niks uit. Lees alleen wat dingen over de batterij maar zo intensief gebruik ik hem ook weer niet. Meestal thuis of op het werk dus dan wel in de buurt van een stopcontact om hem ff aan te hangen. Android one zie ik persoonlijk wel als voordeel. Alleen na jarenlang Samsung gehad te hebben weer je op zich dan wel dat je ok zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppershade
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 11:51
Verona27 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:16:
[...]

Kun je dit onderbouwen? Veel toestellen zijn stukken goedkoper met abonnement tegenwoordig. Verder is wel of geen Android One een voorkeur, maar het biedt als voordeel dat je altijd sneller updates zult ontvangen en ook voor langere periode dan een midranger van Samsung.

Voorbeeld: de Nokia 7.1 is bij T-Mobile met abonnement nu 240 euro tov 321 euro los
Als je gelukt hebt dan haal je er misschien 1 of 2 tientjes uit, nou wat een voordeel zeg. De Nokia 7.1 kan je op Amazon DE gewoon bestellen voor 250 euro. Dan zit je nergens aan vast en kan je gewoon een SimOnly afsluiten op maandbasis indien handiger. Voor mijzelf vind ik het wel fijn dat ik makkelijk van provider kan switchen wanneer deze een beter deal of bundel biedt.

Bron: Nokia 7.1 Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Peppershade schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:56:
[...]

Als je gelukt hebt dan haal je er misschien 1 of 2 tientjes uit, nou wat een voordeel zeg. De Nokia 7.1 kan je op Amazon DE gewoon bestellen voor 250 euro. Dan zit je nergens aan vast en kan je gewoon een SimOnly afsluiten op maandbasis indien handiger. Voor mijzelf vind ik het wel fijn dat ik makkelijk van provider kan switchen wanneer deze een beter deal of bundel biedt.

Bron: Nokia 7.1 Amazon.de
Nou ja om niet al te lang door te gaan op dit specifieke voorbeeld heb je als je de 7.1 in Nederland haalt nog recht op 50 euro cashback. Andere voorbeelden:

Mate 20 met abonnement 456 euro

Mate 20 zonder abonnement 597 euro

OnePlus 6t met abonnement 480 euro

OnePlus 6t zonder abonnement 550 euro

Nokia 7+ met abonnement 168 euro

Nokia 7+ zonder abonnement 279 euro

En zo zijn er genoeg voorbeelden te vinden waarbij het verschil toch wel aanzienlijk is. Laten we het erop houden dat je altijd goed moet kijken en vergelijken voor je een aankoop doet. Het is wel heel erg voorbarig om te stellen dat het met abonnement geen euro goedkoper wordt want dit is gewoon feitelijk onjuist, zelfs met de 7.1.

[ Voor 12% gewijzigd door Verona27 op 06-12-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charls
  • Laatst online: 28-05-2021
Verona27 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:21:
[...]

Nou ja om niet al te lang door te gaan op dit specifieke voorbeeld heb je als je de 7.1 in Nederland haalt nog recht op 50 euro cashback. Andere voorbeelden:

Mate 20 met abonnement 456 euro

Mate 20 zonder abonnement 597 euro

OnePlus 6t met abonnement 480 euro

OnePlus 6t zonder abonnement 550 euro

Nokia 7+ met abonnement 168 euro

Nokia 7+ zonder abonnement 279 euro

En zo zijn er genoeg voorbeelden te vinden waarbij het verschil toch wel aanzienlijk is. Laten we het erop houden dat je altijd goed moet kijken en vergelijken voor je een aankoop doet. Het is wel heel erg voorbarig om te stellen dat het met abonnement geen euro goedkoper wordt want dit is gewoon feitelijk onjuist, zelfs met de 7.1.
Dit zijn de prijzen die je ziet van de provider; echter, als je het vergelijkt met hoeveel je kwijt bent over de gehele periode, valt dit vaak hoger uit dan toestel + simonly. Voorbeeld: de Nokia 7+ zonder abo = 279. Als je daar een Simpel abo voor 2GB aan toevoegt ben je over de gehele twee jaar (279 + 6*1 + 18*7,5 =) €438 voor kwijt. Voor diezelfde Nokia 7+ met T-mobile abo met 2.5GB (dichtstbijzijndste optie) betaal je voor het toestel €200, en ben je over de gehele periode (200 + 24*11.5=)€476 kwijt. Daarnaast zou je ook een kostenpost kunnen plakken aan het gebrek aan vrijheid, en aan de extra bloatware die nog wel eens op een providertoestel te vinden is.
Nu klopt de vergelijking niet helemaal vanwege die extra halve gig, ondanks dat is het verschil krap veertig euro. Als je er rekening mee houdt dat je een deel van het toestel later betaalt, waneer geld door inflatie minder waard is, zal dat misschien een paar euro extra schelen dus als je het verschil op €30 houdt ontloop je de waarheid niet veel.
Verder valt het op dat de 'eenmalige betaling toestel' daalt naarmate je een duurder abonnement kiest; ik vermoed daarom dat er toch wel degelijk toestelkosten in het abonnement verwerkt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De 7.1 is handzamer, hoogwaardiger afgewerkt, en heeft een betere camera dan de A2. De specs zijn wel iets minder dan de A2.

Ik zou gaan voor de Nokia.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Charls schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:37:
[...]

Dit zijn de prijzen die je ziet van de provider; echter, als je het vergelijkt met hoeveel je kwijt bent over de gehele periode, valt dit vaak hoger uit dan toestel + simonly.
Dat verschilt dus, zoals je zelf al zegt voor hoeveel data je wilt. Als je dus meer dan 2GB wilt ben je dus wél goedkoper uit met abbo. Zoals ik in mijn comment al zei: het hangt er dus vanaf wat je precies zoekt, maar het is niet meer waar dat een telefoon met abonnement altijd duurder is.
Voorbeeld: de Nokia 7+ zonder abo = 279. Als je daar een Simpel abo voor 2GB aan toevoegt ben je over de gehele twee jaar (279 + 6*1 + 18*7,5 =) €438 voor kwijt. Voor diezelfde Nokia 7+ met T-mobile abo met 2.5GB (dichtstbijzijndste optie) betaal je voor het toestel €200, en ben je over de gehele periode (200 + 24*11.5=)€476 kwijt.

Daarnaast zou je ook een kostenpost kunnen plakken aan het gebrek aan vrijheid, en aan de extra bloatware die nog wel eens op een providertoestel te vinden is.
Bloatware kan erop staan, maar niet als je je toestel bij belsimpel koopt ofzo, volgens mij. In ieder geval heb ik dat daar nog nooit gehad. Ook niet op toestellen die ik wel bij mn provider kocht. Wat betreft je gebrek aan vrijheid: de prijzen die je aanhaalt bij Simpel zijn op basis van een 2 jarig sim only abonnement, dus dat gaat ook niet echt op.
Nu klopt de vergelijking niet helemaal vanwege die extra halve gig, ondanks dat is het verschil krap veertig euro.

Als je er rekening mee houdt dat je een deel van het toestel later betaalt, waneer geld door inflatie minder waard is, zal dat misschien een paar euro extra schelen dus als je het verschil op €30 houdt ontloop je de waarheid niet veel.
Verder valt het op dat de 'eenmalige betaling toestel' daalt naarmate je een duurder abonnement kiest; ik vermoed daarom dat er toch wel degelijk toestelkosten in het abonnement verwerkt zitten.
De conclusie die ik al eerder trok is dus gewoon prima: kijk naar wat je nodig hebt/wilt en ga dan kijken wat voordeliger is. Zomaar roepen dat een telefoon+abonnement duurder is, is simpelweg niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
De Nokia 7.1 is compacter heeft een 3,5mm audio jack en NFC. De Xiaomi A2 heeft infrarood.
https://tweakers.net/pric.../1250893;1161555;1225427/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charls
Verona27 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:01:
[...]

Dat verschilt dus, zoals je zelf al zegt voor hoeveel data je wilt. Als je dus meer dan 2GB wilt ben je dus wél goedkoper uit met abbo. Zoals ik in mijn comment al zei: het hangt er dus vanaf wat je precies zoekt, maar het is niet meer waar dat een telefoon met abonnement altijd duurder is.
Zoals je zelf later al aanhaalt is het zaak te kijken naar hoe je het goedkoopst uit bent door je rekenmachine/excelsheet er even bij te pakken. Een snelle berekening in een excelsheet leert mij dat:
- Ik fout zat met mijn €438. Dit had €420 moeten zijn; de windows rekenmachine is soms lastig.
- De volgende tabel
Bundelomvang (GB)Totaalprijs, AbonnementPrijs per GB
12€691€57.58
7€595€85
3€535€178.3
2.5€476€190.4
Voor de simonly vergelijking heb ik de prijzen van Simpel gebruikt
Bundelomvang (GB)Totaalprijs, SimonlyPrijs per GB
10€618€61.8
5€465€93
2€420€210

Concluderend lijkt me veilig te zeggen dat het ten alle tijde gunstig is om de rekenmachine of nog beter een spreadsheetje bij te pakken. Een telefoon met abonnement is weliswaar niet per se duurder, maar vaak wel; het hangt van je usecase af. Immers, de prijs per GB is voor toestel+abo dan weer goedkoper (hoewel dit meer met bundelgrootte te maken heeft). Zie hier mijn berekening.
Verona27 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:01:
De conclusie die ik al eerder trok is dus gewoon prima: kijk naar wat je nodig hebt/wilt en ga dan kijken wat voordeliger is. Zomaar roepen dat een telefoon+abonnement duurder is, is simpelweg niet meer waar.
Inderdaad, altijd even dubbelchecken met de rekenmachine. En kijken naar wat er nou echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:19
Charls schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:03:
[...]

Zoals je zelf later al aanhaalt is het zaak te kijken naar hoe je het goedkoopst uit bent door je rekenmachine/excelsheet er even bij te pakken. Een snelle berekening in een excelsheet leert mij dat:
- Ik fout zat met mijn €438. Dit had €420 moeten zijn; de windows rekenmachine is soms lastig.
- De volgende tabel
Voor de simonly vergelijking heb ik de prijzen van Simpel gebruikt

Concluderend lijkt me veilig te zeggen dat het ten alle tijde gunstig is om de rekenmachine of nog beter een spreadsheetje bij te pakken. Een telefoon met abonnement is weliswaar niet per se duurder, maar vaak wel; het hangt van je usecase af. Immers, de prijs per GB is voor toestel+abo dan weer goedkoper (hoewel dit meer met bundelgrootte te maken heeft). Zie hier mijn berekening.

[...]
Inderdaad, altijd even dubbelchecken met de rekenmachine. En kijken naar wat er nou echt nodig is.
Maar waarom tel je beide bedragen bij elkaar op? Je hebt toch tegenwoordig een toestellening + een sim only? En prijs per GB klopt toch ook niet, je hebt bij een 2 jarig abonnement met 2x24 (=48) GB een prijs van 9,9 per GB. (476/48)

En daarbij, je gebruikt verschillende aantallen in GB's. Dan kan je het toch niet vergelijken?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charls
vuurtjih schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:22:
[...]

Maar waarom tel je beide bedragen bij elkaar op? Je hebt toch tegenwoordig een toestellening + een sim only? En prijs per GB klopt toch ook niet, je hebt bij een 2 jarig abonnement met 2x24 (=48) GB een prijs van 9,9 per GB. (476/48)

En daarbij, je gebruikt verschillende aantallen in GB's. Dan kan je het toch niet vergelijken?
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met welke bedragen ik bij elkaar optel; misschien dat dat dit de onduidelijkheid opheldert:
Op het moment (of eigenlijk, sinds meer dan zes maanden) geldt bij Simpel (welke naar ik weet een vrij gebruikelijke provider van Sim-Only abonnementenis) de eerste zes maanden voor €1. Dit betekent dat voor de totaalprijs de kosten van het Sim-Only abonnement €6 + 18 * [abo-prijs] zijn.

Voor de 'Prijs per GB' heb ik de totaalprijs over twee jaar gedeeld door het aantal GB per maand; dut is inderdaad geen geweldige metriek en dit had ik anders moeten doen. Echter maakt het voor het vergelijken niet veel uit, omdat je voor de echte prijs/gb alles zou moeten delen door 24. Dan veranderen de getallen, maar niet de verhoudingen.

Het is inderdaad lastig om de verschillende abonnementen te vergelijken door de verschillen in GB's. Daarom heb ik zowel de (verkeerd geschaalde) 'prijs/gb' als de totaalprijs weergegeven, bij wijze van tussenoplossing. Misschien dat providers met reden verschillende aantallen GB's te hebben om onder andere makkelijke vergelijkingen te voorkomen.
Pagina: 1