Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een 65OLED803 en bekijk 4k UHD media via mijn USB 3.0 HDD die is aangesloten op de USB 3.0 aansluiting van de tv met een Micro USB 3.0 kabel.

Video werkt prima, alleen af en toe in het begin wat stotteren maar gaat snel over.

Het probleem is het geluid. Dolby Digital Plus geluid hapert continu bij het afspelen en het beeld niet. Als ik een Dolby Digital audio stream selecteer, dan werkt hij wel prima. Getest bij meerdere videobestanden.

Kan mijn tv de Dolby Digital Plus stream gewoonweg niet aan? Zou hij dat wel moeten kunnen? Ik heb geen externe audio apparatuur aangesloten. Alleen luidsprekers van tv.

Of ligt het aan mijn tv en moet ik de dealer opbellen?

Alvast dank!

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Verwijderd

Ik zou eerst gaan troubleshooten om te kijken waar het probleem zit.

Dus hetzelfde bestand eens testen vanaf een SSD via USB3, als dat werkt is de HDD de bottleneck. Heb je vanaf SSD hetzelfde probleem, het bestand eens afspelen via een HDMI ingang (vanaf een laptop bijvoorbeeld) om te checken of de USB het probleem is.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hierbij een update:

Via de ingebouwde speler heb ik daar nog steeds last van, ook loopt het beeld af en toe te haperen.
MX Player geïnstalleerd via de Google Play Store op de tv en via deze speler speelt hij deze video bestanden keurig af met de DD+ audio zonder onderbrekingen of andere problemen! Erg soepel en geen problemen meer met andere ondertitels of type audio, ook geen bufferingen of haperingen meer!!

Update op de update:
Met MX Player ook nog haperingen (wel heeel soms). Dit weer opgelost door KODI te installeren op mijn TV en hier alles af te spelen. Tot nu toe geen enkel probleem ontdekt! Blijkbaar is de interne mediaspeler van Philips gewoon crap en ligt het niet aan de hardware/soc van de tv _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Autopilot op 17-12-2018 17:11 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero