Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
In de Honeywell T6 heb je de mogelijkheid om de temperatuur te calibreren.

De vraag is nu hoe werkt deze calibratie.
Stel je stelt in -1 graad, betekent dit dan dat de thermostaat 1 graad meer aangeeft dan de kamertemperatuur of juist 1 graad minder.

ik ben er al mee aan het spel geweest, maa rik zou verwachten dat de getoonde temperatuur dan ook zou veranderen maar dat is niet zo.

Dus wat calibreer je eigenlijk ?

Iemand verder ervaring met de combinatie Vaillant ecotec plus icm Brink Elan 10 2.0 en T6 thermostaat?? of icm met een andere ketel ?

Beste antwoord (via steadye op 27-12-2018 15:29)

Anoniem: 1155559

Stel je thermostaat geeft aan dat het 22 graden Celsius is. En jij bent het daar niet mee eens want je denk dat het bijvoorbeeld 21 graden is, dan stel je via het calibratie menu: -1 in, of te wel, - 1 graden Celsius vanaf de gemeten graden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Stel je thermostaat geeft aan dat het 22 graden Celsius is. En jij bent het daar niet mee eens want je denk dat het bijvoorbeeld 21 graden is, dan stel je via het calibratie menu: -1 in, of te wel, - 1 graden Celsius vanaf de gemeten graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
Ok thx.. had al wel zo'n vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1158638

Ik heb mijn thermostaat Honeywell CM907 vervangen door een Honeywell Lyric T6. Ik heb de aansluiting gedaan volgens het schema van "basis 230v". De thermostaat werkt, maar mijn gasketel (Vaillant EcotecPlus) reageert op de thermostaat. Wanneer er echter via het sanitair warm water wordt gevraagd, gaat de ketel niet aan. Ik heb dus enkel warm water als de thermostaat aanstaat. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

• steadye
Anoniem: 1158638 schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:35:
Ik heb mijn thermostaat Honeywell CM907 vervangen door een Honeywell Lyric T6. Ik heb de aansluiting gedaan volgens het schema van "basis 230v". De thermostaat werkt, maar mijn gasketel (Vaillant EcotecPlus) reageert op de thermostaat. Wanneer er echter via het sanitair warm water wordt gevraagd, gaat de ketel niet aan. Ik heb dus enkel warm water als de thermostaat aanstaat. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Ik denk dat je dan het verkeerde type hebt. de standaard T6 kan geen warmwater aansturen:

zie: https://ensupport.getconn...e-Lyric-T6?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een lyric t6 en bij mij komt er nog wel gewoon warm water uit de kranen net zoals bij mijn oude thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1158638

Heb je iets aan de instellingen van de glasketel moeten wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 1158638 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 06:39:
Heb je iets aan de instellingen van de glasketel moeten wijzigen?
Ik heb afgelopen weekend mijn "domme" thermostaat vervangen door de T6 bedraad,

Heb hiervoor alleen de aansluiting op mijn AWB CV zelf moeten aanpassen (kabels op het kroonsteentje op een andere positie van Aan/uit naar opentherm. Verder geen instelling op de CV aan moeten passen

Volgens mij doet de thermostaat ook niks met warm water, de CV detecteert zelf als er warm water gevraagd wordt en gaat dan stoken (correct me if i'm wrong)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetebart
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
Hoe lang laat je die temperatuur calibratie staan? Ik heb hem namelijk op -1,5 gezet en half uur erna klopte de temperatuur wel. Moet ik de calibratie dan weghalen? Misschien weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTAmersfoort
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-03-2023
Mijn T6 wijkt 1.5 af van wat andere thermostaten weergeven. T6 zegt 19, andere thermostaten 20,5.
Nu callibreer ik de T6 met + 1.5. Na opslaan en terug uit het menu blijft de T6 op 19 staan. Dat is toch vreemd? Of mis ik nog iets in een andere instelling of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:17
Ik heb hetzelfde. Even gaf hij de goede temperatuur aan (na eerst de stekker eruit getrokken te hebben), maar al snel ging hij weer naar de oude en dus verkeerde temperatuur. Scheelt bij mij 1 graad. Maar raar dat hij weer teruggaat. Calibratie staat nog steeds op +1.

[ Voor 10% gewijzigd door pietjm op 04-03-2023 18:46 ]

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
Ik heb sinds enkele maanden ook een Honeywell T6 Lyric en had/heb het gevoel dat hij een te hoge temperatuur aangeeft. Het blijft kouder als met de vorige thermostaat (Honeywell ChronoTherm IV).

De thermostaat staat gewoonlijk op 20 graden, maar met de T6 blijft het toch steeds net wat kouder/killer dan voorheen. Wat hier ook een rol zal spelen is dat de gemiddelde watertemperatuur in de radiatoren door de modulerende werking beduidend lager is dan voorheen zonder modulatie.

Ondanks dat lijkt de T6 toch een iets te hoge temperatuur aan te geven (ergens tussen 0,5 en 1 graden).

Je mag van dit soort electronische thermostaten (voor deze prijs) toch verwachten dat de temperatuurmeting nauwkeurig is. Vanuit die optiek is het opmerkelijk dat je zelf nog een calibratie tussen -1,5 tot +1,5 (in stappen van 0,5) graden kunt instellen.

Wat ik zou verwachten is dat wanneer ik de calibratie op -1 graad Celsius zet, dat de aangegeven (gemeten) kamertemperatuur daar direct op zou worden aangepast. Dus bijvoorbeeld van 20 naar 19 graden.
Het vreemde is echter dat de temperatuur op het display NIET wijzigt.
Wat gebeurd er dan wel? Wat houdt de calibratie dan eigenlijk in?

Na de calibratie op -1 te hebben gezet veranderd de gemeten kamertemperatuur op het display niet, maar de verwarming slaat wel aan/het wordt wel warmer, maar de temperatuur op het display veranderd niet.

Logisch zou zijn dat de gemeten temperatuur na instellen van (-1) calibratie direct wordt verlaagd, dat de verwarming aanslaat en de kamer een graad extra verwarmd en de gemeten temperatuur op het display dan automatisch mee omhoog loopt. Maar dat is niet wat er gebeurd.

Kan iemand dit gedrag verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

QTAmersfoort schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:55:
Mijn T6 wijkt 1.5 af van wat andere thermostaten weergeven. T6 zegt 19, andere thermostaten 20,5.
Nu callibreer ik de T6 met + 1.5. Na opslaan en terug uit het menu blijft de T6 op 19 staan. Dat is toch vreemd? Of mis ik nog iets in een andere instelling of zo?
Bij mij duurde het zo'n 5 -15 minuten voor de calibratie werd overgenomen door de temperatuurweergave.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leintjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-02 12:03
Hmmm… gisteren de T6 geïnstalleerd

We hebben vloerverwarming, intergas kombi-kompakt HR 28/24 modulerende ketel er zat een chronotherm modulation touch op en dat werkte perfect. Geen omkijken naar, maar 2 schakelingen per dag waardoor de ketel veel in het hoge rendement draait. Cv temp 40 gr en water 60 gr.

Schakelingen:
20.30 avond tot 15.30 volgende dag 20 gr. temp hier komt nooit onder die 20 tenzij het hard vriest.
15.30- 17.30 21,5 gr.
17.30- 20.30 22 gr.

Afijn…. Zelfde schema maar mij. Gevoel zegt al dat de T6 thermostaat 0,5 tot 1 gr. teveel aangeeft, is er een ander probleem.
Het lijkt of de ketel te zacht gaat draaien. Ik hoor deze bijna niet en ik krijg bij het steeksleutelsymbool (wat ketel doet en storingen) een 5 te zien.

Ketel blijft ook draaien en het werd gisteravond gewoon 24 gr. in huis. De vloerverwarming slaat dus door omdat die te lang verwarmd wordt. Ik heb temp dus om haf 8 al handmatig naar 20 gr. gezet.

Even gekeken naar die code 5, zou betekenen dat er een slecht vlamsignaal is. Dat zou dat op halve kracht draaien ook verklaren? Ketel heeft in september service gehad en met de chronotherm werkt het perfect.

Nu gebeurt hetzelfde als gisteren. CV is aan, draait zacht waardoor vloer heel langzaam warm wordt maar later doorslaat en wij lopen te puffen 😅

Iemand een idee wat dit is?
En zou het mss beter idee zijn om deze T6 op aan/uit aan te sluiten ipv opentherm?

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 17:11
Ik ben ook al een aantal jaar in het bezit van een T6, maar idd, hij wijkt echt af van de werkelijke temperatuur. Vind het maar een matig apparaat voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24
@Leintjuh het klinkt juist alsof hij op aan uit staat ipv opentherm. Met opentherm zou hij vrij snel moeten leren hoe snel het opwarmt namelijk en zijn gedrag daar op aan te passen. Is dat ook niet in te stellen? (Zijn gedrag/stooklijn?)
Ik heb onlangs een T6 opgehangen bij mijn schoonouders ook op een valliant ecotec plus op de opentherm en mijn schoonouders zijn meer dan tevreden. (Komen van een ouderwetse aan/uit zonder display en klok schema’s).
Ook geen verschil opgemerkt tussen oude en nieuwe thermostaat en de warmte in de ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 03-03-2024 20:05 ]

Pagina: 1