Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 14:56
L.S.,

De titel zegt het al. Als ik na de installatie de Aorus software V1.4.9 wil laten werken, krijg ik een vastloper. Zonder Aorus software doet mijn PC het goed, en met afterburner kan mijn kaart ook goed samenwerken.

IK kwam al snel bij afterburner van MSI terecht wat me goede en werkende software lijkt.

"Heb je afterburner al gedeinstalleerd? Ja.
"Heb je de laatste drivers geinstalleerd?" Ja. Crimson Relive 17.8.1
"Heb je de videokaarts' eprom geflashd met de laatste firmware?" Ja. De F91 versie
"Welk mens wil Aorus software installeren?" Ik wil even de ledverlichting op de kaart of op blauw of uit zetten en dan de software verwijderen van Aorus.
Wat zegt Gigabyte? Niet veel.Neem alles vers en het moet werken. Je krijgt een Duitser die zegt "schrijf maar een email" en dat was het dan.

Wie weet raad?
Zie ik iets over het hoofd of wil iemand nog meer gegevens be my guest, ik verstrek ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Is er misschien een bios update beschikbaar voor je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Secure boot uitstaan? Zo nee, doen. Dat is vaak een dingetje bij de software van gigabyte.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 05-12-2018 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Zorian schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:12:
Secure boot uitstaan? Zo nee, doen. Dat is vaak een dingetje bij de software van gigabyte.
Is dat hetzelfde als kernisolatie in de Nederlandse windows 10? Die staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Werkt Aorus überhaupt wel icm je huidige set ?
Crimson is btw van 2017
Dit is de laatste Driver 64-bit https://www.amd.com/en/su...-notes/rn-rad-win-18-12-1

[ Voor 62% gewijzigd door Hackus op 05-12-2018 13:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Herman456 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:20:
[...]

Is dat hetzelfde als kernisolatie in de Nederlandse windows 10? Die staat bij mij uit.
Nee. Secure boot staat in je UEFI, niet in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 00:06
Zorian schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:12:
Heb zelf een gigabyte 1080ti de nieuwste versie van die Aorus software deed mijn pc ook flippen. Gewoon een oude versie geïnstalleerd en die deed het prima. (bij was dit omdat de fans totaal niet gingen draaien, gevolg kaart te warm en doei!)

@zorian kan dit dan ook liggen aan secure boot? (sinds oudere versie geen problemen meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Looney1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:52:
[...]

Heb zelf een gigabyte 1080ti de nieuwste versie van die Aorus software deed mijn pc ook flippen. Gewoon een oude versie geïnstalleerd en die deed het prima. (bij was dit omdat de fans totaal niet gingen draaien, gevolg kaart te warm en doei!)

@zorian kan dit dan ook liggen aan secure boot? (sinds oudere versie geen problemen meer)
Zou kunnen.
Heb zelf een Gigabyte Z370 Auros Gaming 7 en een Gigabyte GTX1080Ti Xtreme Edition, en beide zijn met dezelfde software verbonden uiteindelijk. De Auros software van de GTX1080Ti is dus ook verweven met RGB Fusion. Kans is dus vrij aannemelijk. RGB Fusion start namelijk niet met Secure Boot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Zorian schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:01:
[...]

Zou kunnen.
Heb zelf een Gigabyte Z370 Auros Gaming 7 en een Gigabyte GTX1080Ti Xtreme Edition, en beide zijn met dezelfde software verbonden uiteindelijk. De Auros software van de GTX1080Ti is dus ook verweven met RGB Fusion. Kans is dus vrij aannemelijk. RGB Fusion start namelijk niet met Secure Boot aan.
Misschien dat ik een nieuwe versie nog eens ga proberen en kijken of secure boot uit staat :)
Voor nu ook wel prima deze versie, rgb gedoe doet het en kaart ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Laatste paar updates hebben alles wel stevig op de schop gegooid, zowel bij RGB Fusion als Auros als de App Center (heb je die ook erop staan? Is vereist!). In positieve zin verbeterd, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zorian schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:01:
[...]

Zou kunnen.
Mijjn systeem:
ASrock FM2A88X extreme4+
AMD Athlon 860 K4 quad op 3,7 Mhz
8GB werkgeheugen
2 R9-270X kaarten in crossfire modus. 2 kaarten dus.
LG W2453V monitor.

Deze tekst uit ander advies topic. nu heeft ie Gigabyte amd kaart gekocht. daarom de vraag van mij of Aorus uberhaupt wel werkt zonder Aorus product.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hackus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:07:
[...]

Mijjn systeem:
ASrock FM2A88X extreme4+
AMD Athlon 860 K4 quad op 3,7 Mhz
8GB werkgeheugen
2 R9-270X kaarten in crossfire modus. 2 kaarten dus.
LG W2453V monitor.

Deze tekst uit ander advies topic. nu heeft ie Gigabyte amd kaart gekocht. daarom de vraag van mij of Aorus uberhaupt wel werkt zonder Aorus product.
Zonder Gigabyte hardware heb je niks aan de Gigabyte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Zorian schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:04:
Laatste paar updates hebben alles wel stevig op de schop gegooid, zowel bij RGB Fusion als Auros als de App Center (heb je die ook erop staan? Is vereist!). In positieve zin verbeterd, that is.
Zal eens kijken vanavond, heb een msi mobo en gebruik rgb fusion los voor het gigabyte logo. (heb de budget versie met weinig rgb mogelijkheden)

Maar thanks voor je reacties! <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
CryRaven schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:14:
Is er misschien een bios update beschikbaar voor je moederbord?
Dit was de oplossing! Van 1.0.5 naar 3.30. Thanks!
Pagina: 1