Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wanneer je de auto in de versnelling laat staan rem je puur en alleen op het motorblok, dat zal bij wat steilere hellingen waarschijnlijk niet houden.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Ik weet nu niet zo goed of de handrem nu kapot is of niet. En vervolgvraag, kan ik de auto in zijn 1 ook op stijle hellingen zetten als de handrem niet goed lijkt te werken?
Ik zou contact opnemen met de verhuurder en iets anders regelen.
Je kan een auto (op vlak terrein) het beste in de versnelling laten. (Achteruit als je voor je iets hebt staan of vooruit als je iets achter je hebt staan).Thuis in Nederland parkeer ik altijd in zijn vrij, maar goed.
Wanneer je de auto zowel zonder handrem als in z'n vrij parkeert kan iemand er vrij letterlijk een aanhangwagen achter zetten en hem er zo op rollen.
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2018 00:33 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hier kan ik geen chocola van makenMrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Mijn vriendin... Melde dat de 1 en soort automaterialen rem is. En dat je dat de auto in kan parkeren. Thuis in Nederland parkeer ik altijd in zijn vrij, maar goed.
Verder:
Ja. de handrem is stuk (geen hellingproef met afrijden gedaan?)
Ja, je kan in de versnelling parkeren.
Wat kan helpen: stuur indraaien richting de stoeprand (of juist andersom, you get the point). Als 'ie dan toch weggaat dan houdt de stoep 'em (hopelijk) tegen.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 05-12-2018 00:33 ]
Leek mij ook vrij simpel. Maar voordat ik die lui bel wilde ik zeker weten of ik niet iets over het hoofd zie.jugger naut schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:32:
Auto rolt als handrem erop staat = handrem kapot.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
In zijn vrij op de handrem natuurlijk haha.D4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:32:
[...]
Wanneer je de auto in de versnelling laat staan rem je puur en alleen op het motorblok, dat zal bij wat steilere hellingen waarschijnlijk niet houden.
Ik zou contact opnemen met de verhuurder en iets anders regelen.
[...]
Je kan een auto (op vlak terrein) het beste in de versnelling laten. (Achteruit als je voor je iets hebt staan of vooruit als je iets achter je hebt staan).
Wanneer je de auto zowel zonder handrem als in z'n vrij parkeert kan iemand er vrij letterlijk een aanhangwagen achter zetten en hem er zo op rollen.
Ach ik heb genoeg filmpjes gezien en verhalen gehoord van mensen die de auto zowel in de vrij als zonder handrem parkeren met de vreemdste gevolgen van dien.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:36:
[...]
In zijn vrij op de handrem natuurlijk haha.
Dat geloof ik wel. Nee gewoon in zijn vrij op de handrem. Maar kan blijkbaar beter in zijn 1. Ik vind het altijd wel fijn dat je nog even moet nadenken in elke versnelling die moet als je wegrijd.D4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:38:
[...]
Ach ik heb genoeg filmpjes gezien en verhalen gehoord van mensen die de auto zowel in de vrij als zonder handrem parkeren met de vreemdste gevolgen van dien.
Zo naar de zaak bellen.
Mijns inziens ben je zelf fout bezig, maar zou een parkeerrem natuurlijk moeten werken. Je doet daar altijd en en.
Ioniq 5 P45
Het probleem met de handrem is dat deze, zeker in wat oudere auto's, kan vastvriezen en dat de kabel na verloop van tijd (jaren) uitrekt waardoor deze minder goed remt. (Jouw huurauto is daar waarschijnlijk een goed voorbeeld van)MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:40:
[...]
Dat geloof ik wel. Nee gewoon in zijn vrij op de handrem. Maar kan blijkbaar beter in zijn 1. Ik vind het altijd wel fijn dat je nog even moet nadenken in elke versnelling die moet als je wegrijd.
Ik houd zelf altijd aan dat wanneer ik iets voor mij heb staan bij het parkeren ik de auto in z'n achteruit parkeer (mocht je dan iets fout doen en je geeft gas ga je tenminste achteruit en niet frontaal tegen bijv een muur aan.
Daarom kun je die kabels ook strakker/losser zetten, maar dat is denk ik meer een klusje voor de verhuurderD4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
[...]
Het probleem met de handrem is dat deze, zeker in wat oudere auto's, kan vastvriezen en dat de kabel na verloop van tijd (jaren) uitrekt waardoor deze minder goed remt. (Jouw huurauto is daar waarschijnlijk een goed voorbeeld van)
Ik houd zelf altijd aan dat wanneer ik iets voor mij heb staan bij het parkeren ik de auto in z'n achteruit parkeer (mocht je dan iets fout doen en je geeft gas ga je tenminste achteruit en niet frontaal tegen bijv een muur aan.) maar parkeer em in alle andere situaties in z'n 1.
Verder gewoon in de versnelling als de helling niet al te steil is, en als je twijfelt lekker de handrem erop. Maar zoals je al zegt zijn er genoeg redenen om de handrem niet aan te trekken als het niet nodig is. Vraag me af hoe mensen er bij komen om hem in de vrij én zonder handrem neer te zetten
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zeker terug gaan. Als er iets gebeurt heb jij het gedaan. Helemaal als het niet je automatisme is, is de kans groot dat je een keer vergeet hem in de versnelling te zetten.
Lijkt me wel goed om je dat aan te leren, in zijn 1 zetten is meestal een beter idee. Handrem kan vastvriezen, of slijten, zoals je hier ziet.
Het is een beter idee om hem gewoon in zijn 1 te zetten. En als je echt op een steile helling staat, beide.
[removed]
Ik heb dit stukje nu drie keer proberen te lezen maar het voelt nog steeds alsof ik een beroerte krijg.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Mijn vriendin... Melde dat de 1 en soort automaterialen rem is. En dat je dat de auto in kan parkeren.
Je bent echt niet "fout bezig" als je de auto niet in de versnelling parkeert. Oké, het misschien een goede backup, maar een parkeerrem op zich zou genoeg moeten zijn.Spiller schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
Alleen mensen uit dat rare platte Nederland parkeert in z'n vrij. Zeker in heuvelachtige gebieden parkeert iedereen met een handbak in een versnelling.
Mijns inziens ben je zelf fout bezig, maar zou een parkeerrem natuurlijk moeten werken. Je doet daar altijd en en.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik kán me zo voorstellen dat er 'rare' dingen gaan gebeuren op het moment dat je als reguliere bestuurder/eigenaar van een jaren '80 auto een iets/wat modernere (huur) auto mee krijgt welke voorzien is van Hill-Control / Auto-Hold en waarbij je dus géén "fysieke handrem" meer hebt om áán te trekken
Het drukken op de knopjes van die moderne systemen kán dan wel eens een dure les gaan worden
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 05-12-2018 03:42 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gewoon luisteren naar je vriendin dus
Volgens mij heb je zelfs bij je rijopleiding geleerd dat je in dit soort gevallen je auto in de versnelling MOET zetten.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Ik heb hier in Costa Rica een huurauto geregeld. An sich prima ding behalve dat de auto soms van een helling rolt... Niet ideaal hier. Net met de schrik vrij gekomen, auto stond op een vrij stijle helling geparkeerd met de handrem er op, en in zijn vrij. Ik stap uit een opeens rolt die een kleine meter zo tegen een andere auto aan. Gelukkig was de enige schade en kreukel en het andere nummerbord en was er verder geen gedoe.
Op onze overnachting aangekomen nog even het één en ander geprobeerd op een helling.
Auto op de handrem in zijn vrij. De auto rolt.
Auto in zijn 1 met de handrem. De auto rolt niet.
Auto in zijn 1 met de handrem maar de koppeling ingedrukt. Auto rolt.
Mijn vriendin... Melde dat de 1 en soort automaterialen rem is. En dat je dat de auto in kan parkeren. Thuis in Nederland parkeer ik altijd in zijn vrij, maar goed.
Ik weet nu niet zo goed of de handrem nu kapot is of niet. En vervolgvraag, kan ik de auto in zijn 1 ook op stijle hellingen zetten als de handrem niet goed lijkt te werken?
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn auto op de handrem zet op een helling en dan de auto in zijn vrij zet. Dat is vragen om dit soort problemen.
Ik denk dat een verzekering ook geen schade dekt als zoiets tot schade leidt.
Dit is beide keren hetzelfde, koppeling intrappen betekent in de vrij. Oftewel: de versnellingsbak doet even niet meer mee.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Ik hou me niet zo bezig met het weer maar vriezen op Costa Rica? De kans is volgens mij bijzonder klein.D4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
[...]
Het probleem met de handrem is dat deze kan vastvriezen en dat de kabel na verloop van tijd (jaren) uitrekt waardoor deze minder goed remt. (Jouw huurauto is daar waarschijnlijk een goed voorbeeld van)
Verder: zoals hierboven al een paar keer gezegd. Parkeren doe je het beste door de auto in de versnelling te zetten wanneer je vlak staat. Sta je op een helling dan doe je én de versnelling én de handrem. Enige punt wat je je misschien aan moet wennen is dat je standaard de koppeling in trapt wanneet je de auto start. Dit vergeet je 2 keer en daarna nooit meer.
En uiteraard wel melding van maken bij de verhuur, liefst nog laten fixen terwijl je op er bent. Als je het doet bij het inleveren dan weet je niet of het ook daadwerkelijk gefixt wordt of dat de persoon na jou hetzelfde gaat krijgen. (uiteraard alleen doen als je er tijd aan wilt besteden)
Zoals al eerder gezegd; leer dit af, zeker in de winter. De ANWB (of andere pechhulp) moet regelmatig uitrukken omdat mensen ook in de winter op de handrem parkeren. De handrem kan dan inderdaad vastvriezen.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Thuis in Nederland parkeer ik altijd in zijn vrij, maar goed.
Om te beginnen: steil. Steile hellingen.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
Auto in zijn 1 met de handrem. De auto rolt niet.
Maar die handrem is inderdaad defect. Het is geen enkel probleem om met de auto in de versnelling te parkeren, ik doe dat altijd, ik gebruik nooit de handrem om te parkeren en ik zou het ook afraden om te doen. De handrem is alleen om de auto even stil te houden met draaiende motor of als de heuvel zo steil is dat hij zelfs in de versnelling niet blijft staan.
Signatures zijn voor boomers.
Bijna alle auto's met een trommelrem aan de achterkant hebben een mechanisch mechanisme bij de achterrem waarbij de handrem zichzelf insteld. Echter, over de tijd komt hier vuil en roest op waardoor dit vaak niet zo soepeltjes meer werkt. Soms is een klein tikje met een schroevendraaier al voldoende.D4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
[...]
Het probleem met de handrem is dat deze, zeker in wat oudere auto's, kan vastvriezen en dat de kabel na verloop van tijd (jaren) uitrekt waardoor deze minder goed remt. (Jouw huurauto is daar waarschijnlijk een goed voorbeeld van)
Dit heeft meer te maken met het verslijten van je remblokken dan met het uitrekken van de kabels.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Achteruit gebruiken doe ik overigens alleen in mijn eigen auto. Ervaring leert dat als je dat bij een ander zijn auto doet of bij een wissel-auto van werk mensen in de war kunnen raken met alle gevolgen van dien
Op steile hellingen en zonder vriesgevaar: auto parkeren in de versnelling, op de handrem en de wielen heuvelaf ingestuurd naar de stoep. Zo staat het ook in de theorieboekjes in de VS.
Hoe wil je bij een automaat in zijn 1 parkeren dan? Die moet je normaal in de P-stand zetten..desmond schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:22:
De handrem is wel vaker te zwak om alle beweging tegen te gaan.
Op steile hellingen en zonder vriesgevaar: auto parkeren in de versnelling, op de handrem en de wielen heuvelaf ingestuurd naar de stoep. Zo staat het ook in de theorieboekjes in de VS.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
De P-stand lijkt mij prima; dan wordt de versnellingsbak op een andere manier geheel geblokkeerd. https://mechanics.stackex...an-automatic-transmissionGaryu schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:26:
[...]
Hoe wil je bij een automaat in zijn 1 parkeren dan? Die moet je normaal in de P-stand zetten..
Mijn auto verplicht mij om met de handrem te parkeren, zonder handrem kan ik de sleutel niet uit het contactslot halen.TheBrut3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:12:
[...]
Zoals al eerder gezegd; leer dit af, zeker in de winter. De ANWB (of andere pechhulp) moet regelmatig uitrukken omdat mensen ook in de winter op de handrem parkeren. De handrem kan dan inderdaad vastvriezen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Je kunt ook het beste op een helling met de voorbanden na de stoep gericht parkeren.
Zo blokkeer je dat ie recht naar beneden een helling af rolt.
Handrem gebruik ik eigenlijk nooit. Heb nu een automaat en die staat altijd in de P als ik hem parkeer.
Mijn schakelauto stond dus altijd in de 1e versnelling zonder de handrem erop.
[ Voor 31% gewijzigd door rimave op 05-12-2018 10:40 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Totdat ik m'n toen tijdige auto, een Fiat Stilo, op een dag geparkeerd had bij de supermarkt en deze uit zichzelf is gaan starten, I kid you not.
Omdat deze in z'n 1 stond heeft hij zich tegen 2 andere auto's lopen beuken. Echt top!
Sindsdien zet ik geen handgeschakelde auto meer in z'n 1 weg, altijd met handrem uiteraard.
Ik zet hem persoonlijk (zeker met vrieskou) gewoon altijd in z'n 1 en niet op de handrem, TENZIJ dus op een steile helling, dan zet ik hem én in z'n 1, en op de handrem.
Hoe weet jij dat nou weer? Het is een huurauto, dus er is best een kans dat er iemand als een idioot aan de handrem heeft lopen trekken oid.MRTNbos schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:20:
[...]
Dit heeft meer te maken met het verslijten van je remblokken dan met het uitrekken van de kabels.
Stukje ervaring + de logische verklaring dat een remblok wat sneller slijt dan dat een staalkabel uitrekt omdat een persoon er aan trekt.WEBGAMING schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:16:
[...]
Hoe weet jij dat nou weer? Het is een huurauto, dus er is best een kans dat er iemand als een idioot aan de handrem heeft lopen trekken oid.
[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 05-12-2018 11:30 ]
Ik heb de indruk dat moderne auto's met remschijven en elektrische handrem hier geen/minder last van hebben (m'n A3 zet volgens mij ook de remmen aan de voorkant vast). Maar in andere gevallen is een handrem gewoon vrij zwak en moet je 'm gewoon in de versnelling zetten.
Als je de trommels achter dan hoort "ratelen" heb je kans dat de handrem ook weer normaal functioneert.
En uiteraard even melding maken bij de verhuurder uiteraard.
Wat voor auto is het? kilometer stand en jaartal ?
Edit* Kan ook zijn dat de remvoeringen op zijn of zelfs lekkende remcilinders waardoor je trommel voeringen niks meer doen.
Dit zou bij een noodstop toch onwenselijk zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door TRAXION op 05-12-2018 12:14 ]
Ik heb geen elektrische handrem en moet deze gebruiken, de auto staat gewoon vast als een huis. Niets geen zwakte in te ontdekken.chup5528 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:00:
Ik heb de indruk dat moderne auto's met remschijven en elektrische handrem hier geen/minder last van hebben (m'n A3 zet volgens mij ook de remmen aan de voorkant vast). Maar in andere gevallen is een handrem gewoon vrij zwak en moet je 'm gewoon in de versnelling zetten.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dit. In ons platte kikkerland voldoet een handrem 99% van de tijd.Spiller schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
Alleen mensen uit dat rare platte Nederland parkeert in z'n vrij. Zeker in heuvelachtige gebieden parkeert iedereen met een handbak in een versnelling.
Ik kan mij herinneren bij een steile helling in Griekenland dat de handrem ook niet voldoende was. In z'n versnelling (tegengesteld aan de helling) zetten en het liefst ook met de voorwielen richting de stoep draaien (links of rechts afhankelijk of je met je neus bergop- of bergafwaarts staat) dus.
Hopelijk ben je goed verzekerd. Het klinkt alsof je beginnend bestuurder bent (of slecht opgeleid), als je niet snapt wat de koppeling doet. Deze 'koppelt' de versnellingsbak met de motor. Allicht dat de 1e versnelling dan geen invloed heeft.MrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:27:
(...)
(...)
Parkeren is z'n 1 is sowieso wel aan te bevelen. Ja, dan moet je voor het starten de koppeling (en rem) intrappen, maar dat is altijd een goed idee om aan te leren. Mocht je ooit in andermans auto stappen, dan word je in ieder geval niet verrast door de eigenaar die zijn/haar auto wél in de versnelling parkeert.
Heb je geen gemoedsrust hierbij, ruil dan die auto om.
Toch efkes op inhaken hier hoor.D4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
Als de buitenmantel van de handremkabel kapot is, dan kan er vocht in de kabel gaan zitten, als dat bevriest dan kan het voorkomen dat je niet meer van je plek komt tot die kabel ontdooit is.
Echter: een handremkabel met kapotte buitenmantel is APK afkeur en betekent nieuwe handremkabels. Dus dat is binnen een jaar gefixed.
Auto in z'n vrij met de handrem erop, daar is die handrem voor bedoeld.
Ook trommelremmen hebben daar gewoon een automatisch stellend mechanisme voor.Kuusj schreef op woensdag 5 december 2018 @ 01:07:
Zeker met trommelremmen wil het nog wel eens aangepast moeten worden als de voering een stuk gesleten is.
Euh, een handrem wordt ook wel parkeerrem genoemd, daar is het ding voor. Niet om ff stil te staan. Dat in de versnelling parkeren is iets van vroegah bij oude gare auto's waarbij de reminrichting brak was of de handremkabel bevroren is (komt tegenwoordig praktisch nooit meer voor bij moderne auto's). Ik zou het bij hellingen echter wel doen, gewoon als extra zekerheid.Maasluip schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:55:
Maar die handrem is inderdaad defect. Het is geen enkel probleem om met de auto in de versnelling te parkeren, ik doe dat altijd, ik gebruik nooit de handrem om te parkeren en ik zou het ook afraden om te doen. De handrem is alleen om de auto even stil te houden met draaiende motor of als de heuvel zo steil is dat hij zelfs in de versnelling niet blijft staan.
[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 05-12-2018 15:27 ]
Dit is alleen een probleem echt in oude auto's die nog met trommelremmen werken. Met schijfremmen is vastvriezen verleden tijd.D4NG3R schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
[...]
I have stability. The ability to stab.
En daar zit je fout. Mijn nieuwe (2018) VW Polo heeft achter nog "gewoon" trommels. Tis nog eens lelijk ook hahaSmurfLink schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:19:
[...]
Dit is alleen een probleem echt in oude auto's die nog met trommelremmen werken. Met schijfremmen is vastvriezen verleden tijd.
Verder gaat het om Costa Rica, ik denk dat een APK daar iets ontspannender gezien wordt, dus maak je vooral geen zorgen. Gewoon melden en in de 1 zetten.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Oh, wauw dat wist ik oprecht niet.ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:21:
[...]
En daar zit je fout. Mijn nieuwe (2018) VW Polo heeft achter nog "gewoon" trommels. Tis nog eens lelijk ook haha
I have stability. The ability to stab.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nee, je leert niet dat je altijd de auto in de versnelling (+handrem) moet parkeren, enkel wanneer je op een helling staat
En alle parkeerplaatsen, waar ik met hem kwam, waren strak horizontaal in alle richtingen.chup5528 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:38:
@Freee!!
Nee, je leert niet dat je altijd de auto in de versnelling (+handrem) moet parkeren, enkel wanneer je op een helling staat.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ik dan dat je die ratel 10 keer per dag kan aantrekken, en dat de auto eerder weggeroest is dan dat dat stuk gaat...
Zelf zet ik hem liever in de vrij met handrem. Ook omdat andere mensen nog wel eens in mijn bakkie rijden en dan niet altijd de koppeling intrappen. En zodat ik snel kan starten zonder in te stappen, als ik 's ochtends moet krabben o.i.d.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik weet niet wat je precies voor corsa hebt, maar een snelle blik op autoweek.nl leert me dat ook het huidige model corsa achter gewoon trommels heeft.SmurfLink schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:27:
[...]
Oh, wauw dat wist ik oprecht niet.foute aanname van mijn kant dan dat moderne auto's schijfjes hebben (zelfs mijn koekblik Corsa heeft ze!). Nou dan hangt het idd af van de soort auto.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Tsja, zoals ook al aangegeven, afhankelijk van je instructeur. Vaak is het wel onderdeel van je hellingproevenFreee!! schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:40:
[...]
En alle parkeerplaatsen, waar ik met hem kwam, waren strak horizontaal in alle richtingen.
Beide heb ik idd geleerd (uiteraard ook handrem).Freee!! schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:36:
Iedereen, die hier roept dat je bij rijlessen leert om de auto in de versnelling te parkeren, moet ik ongelijk geven. [...] Tegenwoordig staat een auto, die ik geparkeerd heb, standaard in de versnelling en op de handrem.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mijn reactie was altijd nog op hoe de TS parkeert in NL.sypie schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:43:
Ik hou me niet zo bezig met het weer maar vriezen op Costa Rica? De kans is volgens mij bijzonder klein.
Bij schijfremmen is dat (doorgaans) inderdaad geen probleem, het probleem is dat veel auto's (ook moderne) nog steeds een trommelrem hebben, en die kan prima vastvriezen. Een bevroren remkabel komt inderdaad de APK niet door, maar wanneer je er in de winter achter komt dat je geen kant op kan word je ook niet vrolijk.FastFred schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:18:
[...]
Toch efkes op inhaken hier hoor.
Als de buitenmantel van de handremkabel kapot is, dan kan er vocht in de kabel gaan zitten, als dat bevriest dan kan het voorkomen dat je niet meer van je plek komt tot die kabel ontdooit is.
Echter: een handremkabel met kapotte buitenmantel is APK afkeur en betekent nieuwe handremkabels. Dus dat is binnen een jaar gefixed.
Auto in z'n vrij met de handrem erop, daar is die handrem voor bedoeld.
De ANWB raad bij vorst ook gewoon aan in de versnelling te parkeren.
De handrem is vooral leuk wanneer enkel parkeren in een versnelling niet voldoende is, en dit word de laatste paar jaren ook gewoon geleerd aan de meeste nieuwe autobestuurders. Ook in landen waar ze daadwerkelijk meer dan een heuvel hebben word dit standaard aangeleerd.
[ Voor 72% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2018 16:21 ]
Die heb ik bij mijn examen niet gehad, maar ook daarbij heb ik de handrem nog nooit nodig gehad.chup5528 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:45:
[...]
Tsja, zoals ook al aangegeven, afhankelijk van je instructeur. Vaak is het wel onderdeel van je hellingproeven
NB: Eerste stuk is niet helemaal waar, standaard examenroute voerde langs een smerig hellinkje met verkeerslicht, dus met een beetje handige timing voldeed dat als hellingproef. Maar doordat het zo'n standaardroute was, had ik allang geleerd het daar gewoon met de voetrem te doen.
[ Voor 30% gewijzigd door Freee!! op 05-12-2018 16:18 ]
Ik parkeer nooit in zijn vrij. De handrem gebruik ik eigenlijk ook nooit. Maar dit betekent natuurlijk niet dat @MrVegeta verkeerd bezig is. Want op die manier parkeren zoals hij doet schijn je tegenwoordig te leren op rijles.Spiller schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:43:
"When you grow up your heart dies"
FFS, hij zit in Costa Rica. Da's Zuid Amerika. Die zijn niet zo rijk en als iets doet wat het moet doen (van A naar B brengen) dan doet het dat. Het valt me al mee dat daar huurauto's zijn en dat ze nog enige staat van onderhoud lijken te hebben.
Bel die verhuurder ff, kijken wat ze zeggen. Dikke kans dat het antwoord is "dan parkeer je in zijn 1, prima, dank voor het melden" en er verder nooit wat aan gedaan wordt, ook niet nadat jij hem ingeleverd hebt. Want het ding doet het gewoon en kan dus verhuurd worden. Het is gewoon een andere standaard daarzo.
Zelf in .GR ook eens meegemaakt, Suzuki jeepje wat niet goed stuurde. Antwoord" Zet maar in zijn 4x4, dan heeft ie daar geen last van". prima, doen we dat. En idd, geen problemen mee. Zoop alleen wat meer, maar dat was jeepsafari dus benzine was toch betaald --> NMFP
[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2018 16:22 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
P.s, meeste bergen hier hebben geen stoeprand... Spel en grammatica fouten komen waarschijnlijk doordat ik alles op de telefoon doe. Beetje gedoe.
[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 05-12-2018 17:39 ]
Ik zou zeggen maak je niet te druk zet dat ding in zijn versnelling en ga vakantie vierenMrVegeta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:34:
Hoop aannames en verwijten. Ik heb mijn rijbewijs nu zijn 13 jaar, in veel verschillende auto's en busjes gereden, ook in andere landen, en nog nooit schade gereden of ook maar in de buurt geweest van een ongeluk. Ik geef toe dat ik niet zoveel weet van auto's, geen idee of ik tijdens het lessen of theorie heen meegekregen dat koppeling ingedrukt houden gelijk stond aan in zijn vrij. Kan mij ook niet goed herinneren tijdens de hellingproef de auto in zijn 1 zetten. Alhoewel ik dat nu niet meer snel zal vergeten. Na jaren rijden worden sommige dingen een automatisme en vergeet je andere dingen die je nooit nodig hebt, in dit geval dus de eerste versnelling op hellingen gebruiken. Prima, goeie les.
P.s, meeste bergen hier hebben geen stoeprand... Spel en grammatica fouten komen waarschijnlijk doordat ik alles op de telefoon doe. Beetje gedoe.
Ik raad TS wel aan om zich in te lezen in de basisfuncties en eigenschappen van auto's. Het niet weten dat een ingetrapte koppeling hetzelfde is als vrij vind ik zorgwekkend, en eigenlijk schandalig gezien er wel wordt rondgereden met een blok staal van 1 à 2 ton.
Nog nooit schade gereden te hebben, dan wel ongelukken veroorzaakt te hebben, zegt ook helemaal niets en is daarmee ook geen parameter. Maar goed, dat is je eigen verantwoordelijkheid allemaal, het is maar net hoe lekker je slaapt.
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 05-12-2018 19:18 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dit topic is gesloten.