De Nokia 5.1 Plus en de Nokia 3.1 Plus zijn verschenen bij Nederlandse webwinkels. De prijzen voor de toestellen zijn respectievelijk zo'n 250 tot 270 euro en 179 euro. HMD heeft de smartphones nog niet officieel voor de Benelux aangekondigd. De Nokia 5.1 Plus staat inmiddels bij meerdere Nederlandse webwinkels, blijkt uit de Pricewatch. De laagste prijs is op het moment van schrijven 250 euro, de hoogste 270 euro. HMD kondigde de smartphone in augustus aan voor de Indiase markt. Het gaat om een smartphone met 5,86"-scherm met resolutie van 1520x720 pixels. De processor is een MediaTek Helio P60-soc en er is 3GB ram en 32GB opslag. Aan de achterkant zit een dubbele camera: een met 13-megapixelsensor en een f/2.0-lens en een met 5-megapixelsensor. De accucapaciteit bedraagt 3060mAh en verder is er een koptelefoon- en een usb-c-aansluiting.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Niemand anders hier die deze telefoon heeft? Ik heb vanmiddag een witte gehaald, als extra telefoon naast m'n iPhone X, om Android eens te proberen.
Ik had een paar vrij specifieke eisen voor een Android-telefoon:
- wit
- Android One
- glazen behuizing
- niet te groot
- lcd (dus liever geen oled)
Een Pixel 3 vond ik nog iets te prijzig voor 'erbij'. De andere optie was een Motorola One maar de Nokia sprak me toch meer aan.
Eerste indruk van de Nokia: ziet er goed uit, voelt premium. Mooi scherm ook. Doet me een beetje denken aan de Lumia 920 die ik hier ook nog heb.
Veel tijd heb ik nog niet besteed aan het ontdekken van Android maar dat komt nog wel.
Ik had een paar vrij specifieke eisen voor een Android-telefoon:
- wit
- Android One
- glazen behuizing
- niet te groot
- lcd (dus liever geen oled)
Een Pixel 3 vond ik nog iets te prijzig voor 'erbij'. De andere optie was een Motorola One maar de Nokia sprak me toch meer aan.
Eerste indruk van de Nokia: ziet er goed uit, voelt premium. Mooi scherm ook. Doet me een beetje denken aan de Lumia 920 die ik hier ook nog heb.
Veel tijd heb ik nog niet besteed aan het ontdekken van Android maar dat komt nog wel.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb het toestel nu zo'n week, maar de Pie update wordt met geen enkele mogelijkheid gevonden, ik zit vast op 8.1 + December 2018 security. SIM kaart er al uit gehaald, cache Google Services Framework al verwijderd, hij vind hem gewoon niet. Dit, terwijl de Februari 2019 update al uit schijnt te zijn. Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Vodafone netwerk? zo ja, andere simkaart erinStefan22 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:07:
Ik heb het toestel nu zo'n week, maar de Pie update wordt met geen enkele mogelijkheid gevonden, ik zit vast op 8.1 + December 2018 security. SIM kaart er al uit gehaald, cache Google Services Framework al verwijderd, hij vind hem gewoon niet. Dit, terwijl de Februari 2019 update al uit schijnt te zijn. Meer mensen met dit probleem?
Nee, Tele2. Moet toch eigenlijk niet nodig zijn om een andere simkaart te installeren voor het ontvangen van OTA's?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:33:
[...]
Vodafone netwerk? zo ja, andere simkaart erin
Verwijderd
Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn, maar gebruikers van Vodafone hebben nog wel eens problemen dat updates niet doorkomen en nadat er een andere simkaart wordt gebruikt de updates onmiddellijk kunnen worden gedownload. Geen idee hoe het met Tele2 is maar eens proberen met een andere simkaart kan geen kwaad...Stefan22 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]
Nee, Tele2. Moet toch eigenlijk niet nodig zijn om een andere simkaart te installeren voor het ontvangen van OTA's?
Ik heb gisteravond nog een keer Google Services Framework cache leeggemaakt, en de update komt nu net binnen nadat ik nog een keer heb gezocht. Weet niet als het wat met elkaar te maken heeft.
De update komt gecombineerd met February 2019 security update, die net uit is, dus wellicht dat daardoor komt.
De update komt gecombineerd met February 2019 security update, die net uit is, dus wellicht dat daardoor komt.
Vanavond kwam Pie ook eindelijk binnen. Ik checkte elke dag wel een keer, in de tussentijd heb ik geen caches geleegd of simkaarten verwisseld.
Overigens ben ik nog net zo enthousiast over de telefoon als in december :-)
Overigens ben ik nog net zo enthousiast over de telefoon als in december :-)
Ik ben ook erg enthousiast. Had een probleem na de Pie update, en dat was dat ik geen sms'jes meer kon verzenden, dat is verholpen door factory reset. Verder erg te spreken, het toestel reageert erg snel, is mooi en ik vind de camera ook prima.
Kan iemand mij vertellen of de default launcher gewoon via de instellingen aangepast kan worden?
Verwijderd
Nee, alleen via de popup die je krijgt als je 2sec op je homescreen drukt. (Zoals bij 9 van de 10 launchers)devlam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:35:
Kan iemand mij vertellen of de default launcher gewoon via de instellingen aangepast kan worden?
Dat is geen probleem. Maar blijft die keuze dan actief, ook na herstart telefoon? Het wordt een telefoon voor een ouder iemand die de weg kwijt zal raken als het ineens anders werktVerwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:39:
[...]
Nee, alleen via de popup die je krijgt als je 2sec op je homescreen drukt. (Zoals bij 9 van de 10 launchers)
Verwijderd
Ow, je bedoeld welke launcher er gebruikt wordt als default?devlam schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:17:
[...]
Dat is geen probleem. Maar blijft die keuze dan actief, ook na herstart telefoon? Het wordt een telefoon voor een ouder iemand die de weg kwijt zal raken als het ineens anders werkt
Ja dat wordt onthouden en dat is wel via instellingen aan te passen.
Instellingen-standaard apps-startscherm app
Of de nieuwe launcher opstarten en dan op de home knop drukken, dan krijg je de vraag of je eenmalig of altijd desbetreffende launcher wilt gebruiken.
Ok bedankt. Bevalt de Nokia 5 je verder goed?Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Ow, je bedoeld welke launcher er gebruikt wordt als default?
Ja dat wordt onthouden en dat is wel via instellingen aan te passen.
Instellingen-standaard apps-startscherm app
Of de nieuwe launcher opstarten en dan op de home knop drukken, dan krijg je de vraag of je eenmalig of altijd desbetreffende launcher wilt gebruiken.
Verwijderd
Geen idee, ik heb de 6.1
Maar die bevalt prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2019 15:25 ]
Ik overweeg op deze aan te kopen voor m'n moeder. Zijn er minpunten of problemen die ik moet weten? Ik heb begin dit jaar een 7.1 plus moeten terugdoen omwille van wifi-problemen, en wil natuurlijk liefst geen herhaling van zulke problemen.
Een losse USB-C poort die niet van beste kwaliteit is, maar dat is een probleem bij de HMD toestellen die wel vaker voorkomt, hebben ook de 8 en 7 Plus last van.preske schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:52:
Ik overweeg op deze aan te kopen voor m'n moeder. Zijn er minpunten of problemen die ik moet weten? Ik heb begin dit jaar een 7.1 plus moeten terugdoen omwille van wifi-problemen, en wil natuurlijk liefst geen herhaling van zulke problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 22-06-2019 15:00 ]
hoi,
ik zie "mijn bestanden" app (verkenner) nergens meer, waar kan ik die vinden ?
bvd, ben.
ik zie "mijn bestanden" app (verkenner) nergens meer, waar kan ik die vinden ?
bvd, ben.
Verwijderd
Kan deze telefoon een eigen wifi-netwerk opzetten cq als "hotspot" gebruikt worden? Ik zie dat niet terug in de specs.
Ja dat kan, ook via bluetooth en usb.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:33:
Kan deze telefoon een eigen wifi-netwerk opzetten cq als "hotspot" gebruikt worden? Ik zie dat niet terug in de specs.
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en Prijzen: [Nokia 5.1 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 5.1 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en Prijzen: [Nokia 5.1 Plus] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 5.1 Plus] Accessoires