Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-07 14:30
Hallo Lezer,

Het volgende zit mij al een tijdje dwars.

Momenteel heb ik een NUC7i5BNK maar ik kan hier geen 3D op afspelen.
Terwijl ik deze nuc heb gekocht voor het afspelen van mijn blu-rays in 3D en 4k.
Intel geeft aan helaas pindakaas koop maar iets anders.

Nu ben ik dit ook van plan alleen wat moet ik aanschaffen? Vaak als ik iets tegenkom speelt het wel 3d af maar geen 4k. Of wel 4k en geen 3d.

Ik heb gekozen voor de nuc omdat ik dan ook even snel iets kan opzoeken of even youtube/plex kan starten.

Wie duwt mij de goede richting op? Of zegt juist van hou je huidige nuc maar gebruik deze truc.

Dank jullie wel! (een 3d liefhebber)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En welk van de 0.21% van de beschikbare TV's heb je dan die ZOWEL 4K en 3D tegelijk kunnen weergeven?

En welke player gebruik je en wat zegt de fabrikant van die player over system requirements voor het afspelen van 4K 3D?

Over welke bitrate, subsampling etc hebben we het en loop je niet gewoon tegen de limieten van de gebruikte kabels / aansluiting op? Welke aansluiting gebruik je uberhaupt?

/edit: ik heb ze niet eens allemaal in detail bekeken maar er zijn maar 19 films die 4K en 3D hebben maar dat wil niet zeggen dat ze beide zijn; https://www.blu-ray.com/m...bmit=Search&action=search

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2018 23:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MAX3400, ik verwacht dat TS bedoelt dat ie 3D of 4k af zou willen kunnen spelen met één en hetzelfde apparaat. Niet dat beide opties op het media beschikbaar moeten zijn. Indien TS inderdaad completer is met zijn vraag en gebruikte media en type TV, dan zou er gerichter kunnen geantwoord.

Ik val natuurlijk binnen een vrij beperkte groep gebruikers, maar het lukt mij toch aardig om zowel 4k alsook 3D met één apparaat af te spelen (op een 4k 3D geschikte tv). Met een wat zeldzaam stukje demo materiaal zelfs beiden tegelijk 😉 In de praktijk is het of of (4k of 3D).

Edit: @stftweaker, je hebt je antwoord al op je vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-12-2018 16:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
hardware-lover schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:08:
@MAX3400, ik verwacht dat TS bedoelt dat ie 3D of 4k af zou willen kunnen spelen met één en hetzelfde apparaat. Niet dat beide opties op het media beschikbaar moeten zijn. Indien TS inderdaad completer is met zijn vraag en gebruikte media en type TV, dan zou er gerichter kunnen geantwoord.

Ik val natuurlijk binnen een vrij beperkte groep gebruikers, maar het lukt mij toch aardig om zowel 4k alsook 3D met één apparaat af te spelen (op een 4k 3D geschikte tv). Met een wat zeldzaam stukje demo materiaal zelfs beiden tegelijk 😉 In de praktijk is het of of (4k of 3D).

Edit: @stftweaker, je hebt je antwoord al op je vragen?
Excuus als ik niet duidelijk ben.

Ik heb een beamer (hw40es) deze kan 3d afspelen.
En een LG 4k oled.

Zo wil ik full hd/ maar met name 3d kijken op mijn beamer.
En 4k op mijn tv. (blu rays via mijn nas)

4k kan dus op de nieuwste intel processoren van nuc. Maar die spelen dus geen 3d af. En daar loop ik tegenaan.

Is het zo duidelijker?

Dus absoluut geen 4k 3d! Wist niet eens dat dit bestond haha.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@stftweaker, een stuk duidelijker zo.

Je type NUC kan wel 3D weergeven maar je loopt nu zeer waarschijnlijk tegen het niet kunnen afspelen van 3D Frame Packing icm de HDMI 2.0a poort aan.

- wat voor software gebruik je nu voor het afspelen van media?
- je hebt zowel je TV als beamer enkel via de HDMI poort aangesloten (gehad)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
hardware-lover schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:05:
@stftweaker, een stuk duidelijker zo.

Je type NUC kan wel 3D weergeven maar je loopt nu zeer waarschijnlijk tegen het niet kunnen afspelen van 3D Frame Packing icm de HDMI 2.0a poort aan.

- wat voor software gebruik je nu voor het afspelen van media?
- je hebt zowel je TV als beamer enkel via de HDMI poort aangesloten (gehad)?
Nou er is een heel gedoe omheen zie dit topic: Intel nuc speelt geen 3d?

de nuc is aangesloten op mijn denon x4400 via hmdi
De tv is aangesloten via een audioquest hdmi 2.0 kabel
En mijn beamer ook via hdmi via een 10 meter 1.4 kabel.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@stftweaker, ik ken de problemen die de mensen hebben specifiek met de NUC's (of soortgelijken) met een HDMI 2.0 uitgang, maar soms is er een draai aan te geven waardoor het wel degelijk mogelijk is.

Jij hebt nog een 2e video-uitgang beschikbaar op je NUC (USB C), en deze zou je anders kunnen configureren, specifiek voor 3D. Je zou dus een aparte kabel aan moeten schaffen (USB-C > HDMI) om daarmee te experimenteren. Je zult mogelijk nog tegen de beperking aan kunnen lopen dat 3D Frame Packing nog steeds niet beschikbaar komt, maar iig wel stereo 3D (TB/LR).

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn 4k 3D TV van het passieve soort is en daarmee kan ik via de HDMI 2.0a poort een kwaliteit halen die minimaal gelijk is aan Frame Packed 3D, zo niet beter. Ik hoef dus niet te switchen tussen 4k/3D. Ook ik gebruik daarbij Kaby Lake (desktop) hardware.

Jij zou voor 3D gebruik kunnen maken van een specifieke Kodi 17.6 3D build die je dan enkel gebruikt voor je 3D media en ook als zodanig configureert (specifiek voor je beamer dus).

Edit: m.b.t. de link die je deelt, je maakt daarin de volgende opmerking;

"Op deze nuc heb ik alle drivers geïnstalleerd. Ik constateer dat de nuc stanaard op 60p hertz draait. Maar daarna zodra er een 3d film start terugschakelt naar 23 hertz."

Vrijwel iedere 3D bioscoop film (of 2D), heeft een standaard refreshrate die in de wandelgangen 24p wordt genoemd, dat terugschakelen naar een lagere beeld frequentie is dus normaal en hoort eigenlijk ook zo te zijn.

http://elektrozine.be/uitgelegd-wat-bedoelt-men-met-24p/

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2018 15:56 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1