Toon posts:

Win XP En sounblaster 16 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van windows XP. Nu heb ik hem helemaal geinstaleerd maar nu heb ik geen geluid :( De geluidskaart is een soundblaster 16 ( ISA ). Hoe kan ik deze instaleren? Zelf heb ik er geen drivers voor. Windows herkende hem altijd automatisch.

Many Thanx Viper

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34

Metzie

Nyaano !

Gebruik win95 drivers vanaf de creative site.

www.creative.com

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

win95 drivers??? Liever win2k drivers

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
XP is based op Win2k zooi, het is een verbouwde Win2k zeg maar, opzich zouden dus de Win2k drivers moeten werken (werd hierboven al gezegt dat je die moet downen).

Gewoon van www.soundblaster.com oid.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb een SB 128 PCI hier, als ik die in XP probeer aan de praat te krijgen moet ik toch echt de win 98 drivers gebruiken! Met de win2k drivers komt er nog geen piep uit!

Het is dus zeker niet altijd zo dat de win2k drivers werken onder XP!

de betaler vervuilt

Verwijderd

maar het is wel heel onwaarschijnlijk dat Win98 drivers werken, het kan dus.. maar heel onwaarschijnlijk aangezien hele registry, system files, config indeling van Win XP exact hetzelfde is als in Win2000

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28
mmh raar.. ik heb hier een oude pc met soundblaster 16 en WinXp RC1 en daar wordt ie helemaal automatisch in herkend...

Staan de instellingen wel goed?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties ( Draai nu ff op win 98 (DUAL BOOT )) Mijn internet doet het namelij ook niet in WINXP maar ik ga is kijken of ik wat kan vinden.

Thanx and greetz Viper

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk voor de gein es of je onboard sound wel uit staat ;)
Had ik ook met een SB16 ISA en Win2kServer, ff onboard meuk uitzetten in hardware management en hoppa, geluid :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer anders NT4 drivers.. zo heb ik een paar maanden geleden een antieke 'mirosound' isa geluidskaart nog werkend gekregen onder XP..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 11:57 schreef BackSlash32 het volgende:
Had ik ook met een SB16 ISA en Win2kServer, ff onboard meuk uitzetten in hardware management en hoppa, geluid :)
Heb geen onboard Soundcard.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 11:57 schreef BackSlash32 het volgende:
Onboard zou ik liever gebruiken dan een oud isa kaartje denk ik..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In dit geval was de onboard nog brakker dan brak.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34

Metzie

Nyaano !

Op zondag 22 juli 2001 02:38 schreef changethislater het volgende:
win95 drivers??? Liever win2k drivers
Voor de SB16 zijn geen w2k drivers zover ik weet. Normaal zit SB support standaard in windows ingebakken

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem als de topicstarter...

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21

Eraser127

Nijkerk

ik dacht dat XP geen ISA ondersteunde :?

My Discogs

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Ikke ook het zelfde probleem.

Ik heb van een vriend van mij gehoord dat je XP in een soort Win98 driver modus kunt laten draaien zodat je 98 driver het gewoon doen... Weet iemand hier maybee meer van ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Weer eens een héél oude koe uit de gracht halen :9
Je kunt deze driver gebruiken voor WinXP: http://dl1.driverguide.co...23449/CreativeAWE2003.exe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk niet dat de topicstarter dit na 2 jaar nog gaat lezen, we zullen het topic verder dus maar sluiten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.