Macbook Pro overgenomen, review aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:23

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,2GHz 256GB

Ik wil graag mijn review aanpassen, na een week of twee kreeg ik namelijk last dat het touchpad nergens op reageerde.

Volgens de Advertentie was alleen de Accu van de macbook vervangen.
Bij de Apple store werd mij verteld dat zo ongeveer alle componenten waren vervangen door een onbekende partij, dus de topcase, het moederbord, accu enz (hij kon een hele lijst laten zien).

De topcase was ook vervangen (waar het trackpad dus in zat).
Omdat ik binnen de 90 dagen was heeft Apple Store de topcase kosteloos vervangen. Maar ik had alleen garantie op de topcase: Als het dus wat anders was geweest kon ik mijn portemonee wel meenemen!

Ik heb dan de mazzel dat ik er nu zonder kosten (op wat parkeren/tijd doorbrengen in amsterdam na) af ben gekomen, maar ik weet zeker dat als er extra kosten in het spel waren gekomen dat het nog wel een boel gezeik zou worden.
De communicatie ging na de verkoop namelijk opeens zeer moeizaam.

Lang verhaal kort ik zit op tweakers.net om op een betrouwbare manier zaken te doen. En deze persoon heeft dingen achtergehouden / gelogen om iets te verkopen. Grote kans dat als er meer aan de hand was, ik de spreek woordelijke sjaak was. Wees gewoon eerlijk over hoe of wat.

Om deze reden zou ik graag mijn review aan willen passen:
Op zijn minst Voldoet aan beschrijving = 1 ster.
Communicatie was voor de verkoop snel maar daarna absoluut niet meer = 3 ster.
Aftersales zou ik ook 3 ster willen doen. Ik weet namelijk niet zeker of we daar uit zouden komen; hij reageerde wel maar dat was meer van je kijkt maar toen ik de problemen met het touchpad melde, op het bericht wat men mij bij de apple store heeft verteld heb ik nooit meer een reactie vernomen.

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 05-12-2018 13:04 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Just my 2 cents. Als de accu wordt vervangen bij een geautoriseerd reparatiepunt. Wordt altijd de gehele topcase vervangen. Als het ook nog eens netjes in de systemen van Apple stond en dus door hun gedaan is en er dus verder niets stuk was, maak je dus een punt van een fictief probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
@3DDude , het kan zelfs zo zijn dat diegene het overgenomen en weer verkocht zonder er lange tijd gebruik van te maken. Zou zeggen dat het alleen maar netjes is als iets is vervangen door een officieel Apple-punt. De verkoper weet het misschien zelf niet eens dat er onderdelen zijn vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Volgens mij wordt er een probleem gecreëerd wat niet aanwezig is.
3DDude schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:57:
V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,2GHz 256GB

Ik wil graag mijn review aanpassen, na een week of twee kreeg ik namelijk last dat het touchpad nergens op reageerde.
De verkoper heeft keurig gehandeld, alles functioneerde bij de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:45
ThinClientQ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:48:
Volgens mij wordt er een probleem gecreëerd wat niet aanwezig is.

[...]

De verkoper heeft keurig gehandeld, alles functioneerde bij de verkoop.
Maar heeft wel gelogen over wat er intern vervangen is. Een nieuw moederbord zou bekend moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:21

WCA

Als je garantie wil, moet je niet tweedehands kopen. Verkoper heeft gewoon de batterij laten vervangen, en Apple vervangt daarbij standaard meerdere onderdelen. Als de verkoper dat niet weet, kan ie het niet verzwijgen. Als ie het wel weet, is het niet relevant. Als je had geweten dat de topcase/moederbord vervangen was, had je toch ook de laptop gewoon gekocht?

Daarnaast is het toch allemaal netjes opgelost door Apple?

[ Voor 14% gewijzigd door WCA op 05-12-2018 10:12 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Het is wat mij betreft een principe kwestie.

Dat men wel eerlijk is met het handelen.
Verzwijgen dat praktisch de hele binnenkant hebt laten vervangen is wat anders dan alleen de Accu naar mijn mening. Ik kwam daar in de Apple Store achter want blijkbaar moet men dat registreren. Maar hij kon niet vertellen wie het vervangen had en of dat op de juiste manier is gebeurd.

Vergeet niet dat het mij 2 dagen heeft gekost om de laptop weer te laten fixen. (want zie maar is een afspraak te maken bij Apple).

En als er problemen met het moederbord waren, ik dus wel prijs had gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 05-12-2018 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dat die macbook gerepareerd is, verandert geen hol aan de werking van het ding, of de waarde. Sterker nog, als je deze problemen gehad had met een macbook die nìet gerepareerd was, had je helemaal niks gehad, behalve een kapotte macbook. En zelfs dan had de verkoper gewoon een werkend product geleverd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:09
3DDude schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:12:
Het is wat mij betreft een principe kwestie.

Dat men wel eerlijk is met het handelen.
Verzwijgen dat praktisch de hele binnenkant hebt laten vervangen is wat anders dan alleen de Accu naar mijn mening. Ik kwam daar in de Apple Store achter want blijkbaar moet men dat registreren. Maar hij kon niet vertellen wie het vervangen had en of dat op de juiste manier is gebeurd.

Vergeet niet dat het mij 2 dagen heeft gekost om de laptop weer te laten fixen. (want zie maar is een afspraak te maken bij Apple).

En als er problemen met het moederbord waren, ik dus wel prijs had gehad.
Misschien wist verkoper niet dat de hele topcase vervangen werd bij accu vervangen. Overigens is het toch juist alleen maar een positief iets wanneer de onderdelen nieuwer zijn dan geadverteerd?.. Dat de touchpad defect was kan gewoon domme pech zijn en kan los staat van de reparatie. Wat dat betreft kun je toch van geluk spreken dat de reparatie nog binnen de garantie viel. In principe is particulier kopen gewoon op eigen risico, zeker als de verkoper geen aanvullende garantie belooft..

[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 05-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
WouterL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:18:
[...]

Misschien wist verkoper niet dat de hele topcase vervangen werd bij accu vervangen. Overigens is het toch juist alleen maar een positief iets wanneer de onderdelen nieuwer zijn dan geadverteerd?.. Dat de touchpad defect was kan gewoon domme pech zijn en kan los staat van de reparatie. Wat dat betreft kun je toch van geluk spreken dat de reparatie nog binnen de garantie viel. In principe is particulier kopen gewoon op eigen risico, zeker als de verkoper geen aanvullende garantie belooft..
Dat heeft de apple store mij bevestigd, week of anderhalf voor ik m overnam is verkoper bij een of andere partij geweest en is er een lijst met onderdelen vervangen.
Dus als dat door een beunhaas gedaan is heb je over een tijd gewoon weer issues.

Maargoed, ik begrijp dat de consensus is: lieg/vertel de helft niet bij het verkopen van je spullen en hoop dat je verkochte spullen het nog even doen en in het slechtste geval iemand anders met jouw veroorzaakte probleem (vochtschade) opzadelen dat, jullie dat normaal vinden.

Dan kan de review blijven staan, ik vind V&A feedback juist om anderen te waarschuwen voor dit soort verkopers: daarom wil ik mijn review aanpassen. Jullie vinden van niet. (kom later dan niet bij mij klagen als iemand je de helft niet verteld als die weer wat verkoopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
3DDude schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:38:
[...]

Dat heeft de apple store mij bevestigd, week of anderhalf voor ik m overnam is verkoper bij een of andere partij geweest en is er een lijst met onderdelen vervangen.
Dus als dat door een beunhaas gedaan is heb je over een tijd gewoon weer issues.

Maargoed, ik begrijp dat de consensus is: lieg/vertel de helft niet bij het verkopen van je spullen en hoop dat je verkochte spullen het nog even doen en in het slechtste geval iemand anders met jouw veroorzaakte probleem (vochtschade) opzadelen dat, jullie dat normaal vinden.

Dan kan de review blijven staan, ik vind V&A feedback juist om anderen te waarschuwen voor dit soort verkopers: daarom wil ik mijn review aanpassen. Jullie vinden van niet. (kom later dan niet bij mij klagen als iemand je de helft niet verteld als die weer wat verkoopt).
Als de onderdelen door een andere partij dan Apple zijn vervangen, dan is het een ander verhaal. Uit jouw verhaal maakte ik op dat de onderdelen door Apple zijn vervangen. Overigens is het je goed recht om je eigen ervaringen te beschrijven in de review sectie, niet de mening van anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de spullen niet door Apple zijn vervangen, waarom hebben zij dan wel de exacte lijst met wat vervangen is?
Mijn ervaring met Macbooks laten fixen is dat er vaak belachelijk veel onderdelen vervangen worden voor iets heel simpels. Dus grote kans dat de verkoper dat niet eens wist wat er allemaal vervangen is
Tja, dat weet je als je iets van Apple koopt, dat kun je de verkoper nou ook weer niet echt aanrekenen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:50:
Als de spullen niet door Apple zijn vervangen, waarom hebben zij dan wel de exacte lijst met wat vervangen is?
Mijn ervaring met Macbooks laten fixen is dat er vaak belachelijk veel onderdelen vervangen worden voor iets heel simpels. Dus grote kans dat de verkoper dat niet eens wist wat er allemaal vervangen is

[...]

Tja, dat weet je als je iets van Apple koopt, dat kun je de verkoper nou ook weer niet echt aanrekenen toch?
Apple personeel gaf aan dat ook als hobby bob het vervangt dat geregistreerd moet worden en hij dat kon opvragen. (je komt niet zomaar aan een apple moederbord zullen we maar zeggen).

Maar joh het is mij duidelijk jullie vinden elkaar dingen verzwijgen/liegen de normaalste manier om zaken te doen. Mijn review is dus niet correct meer naar mijn mening maar ik laat het lekker zo staan.

Dus dan laat ik het erbij. Zoals ik eerder al aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 05-12-2018 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
3DDude schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:06:
[...]

Apple personeel gaf aan dat ook als hobby bob het vervangt dat geregistreerd moet worden en hij dat kon opvragen. (je komt niet zomaar aan een apple moederbord zullen we maar zeggen).

Maar joh het is mij duidelijk jullie vinden elkaar dingen verzwijgen/liegen de normaalste manier om zaken te doen. Mijn review is dus niet correct meer naar mijn mening maar ik laat het lekker zo staan.

Dus dan laat ik het erbij. Zoals ik eerder al aangaf.
Dat zegt toch helemaal niemand? De verstrekte informatie is op zijn minst verwarrend. Zo weten wij niet, en volgens mij jij ook niet, waar de reparatie is uitgevoerd.

Aangezien er 90 dagen op de reparatie zat, kan het niet anders dat de reparatie is uitgevoerd bij Apple zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Daarnaast levert Apple geen onderdelen aan third party reparateurs, en als ze vermoeden dat er door een derde partij aan gewerkt is, gaan ze er niet aan werken, en al helemaal niet onder garantie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
WouterL schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:46:
[...]

Dat zegt toch helemaal niemand? De verstrekte informatie is op zijn minst verwarrend. Zo weten wij niet, en volgens mij jij ook niet, waar de reparatie is uitgevoerd.

Aangezien er 90 dagen op de reparatie zat, kan het niet anders dat de reparatie is uitgevoerd bij Apple zelf.
Hoor je jezelf wel?

- Eerst zeg je wij weten ook niet waar de reparatie is uitgevoerd ( apple wist dat zelf niet - kon alleen zien dat die was uitgevoerd).
- En vervolgens moet het wel bij Apple zelf zijn uitgevoerd?

Dus eerst weet je het niet, dus het moet Apple zelf wel zijn? :?

Mod mag dit topic sluiten zoals ik eerder aangaf vinden jullie mensen half voorlichten over hoe er met hardware omgegaan is de normaalste zaak;
Ik kom bij Apple personeel zegt daar hij heeft waterschade gehad, en ik kan zien dat deze onderdelen zijn vervangen, ik kan je niet vertellen waar ze zijn vervangen. Kon wel inzien dat de verkoper van de macbook degene is geweest die de reparatie heeft laten uitvoeren.
Dat verzwijgen vind ik niet netjes bij de verkoop, en zeggen nee de accu is alleen vervangen: valt bij mij onder mensen vals voorlichten.

Dat jullie zeggen dat is de normaalste manier om zaken te doen. Prima dan is dat mijn probleem en laat ik de review niet aanpassen.

[ Voor 26% gewijzigd door 3DDude op 06-12-2018 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:06:
[...]

Dan zitten die ook goed fout. Als dat echt zo was, hadden ze er sowieso niet meer aan mogen sleutelen, aangezien een third-party reparatie van een niet AASP aangesloten bedrijf/individu in Apple's ogen not-done is. Best belachelijk, anderzijds ook begrijpelijk aangezien een hobbybob erg veel schade heeft kunnen aanrichten met lage kwaliteit namaak onderdelen (iets wat Apple zelf veroorzaakt door geen onderdelen te leveren, maar dat is een hele andere discussie).

Lang verhaal kort, als de Apple medewerker je dat echt verteld heeft, zit 'ie gewoon fout. Hoe moet een hobbybob zonder toegang tot Apple's registratie systeem überhaupt zijn werk registreren? Ik zou nog even een navraag doen als ik jou was, want er klopt gewoon niks aan dat verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterL
3DDude schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:33:
[...]

Hoor je jezelf wel?

- Eerst zeg je wij weten ook niet waar de reparatie is uitgevoerd ( apple wist dat zelf niet - kon alleen zien dat die was uitgevoerd).
- En vervolgens moet het wel bij Apple zelf zijn uitgevoerd?

Dus eerst weet je het niet, dus het moet Apple zelf wel zijn? :?

Mod mag dit topic sluiten zoals ik eerder aangaf vinden jullie mensen half voorlichten over hoe er met hardware omgegaan is de normaalste zaak;
prima mea culpa, review hoeft niet meer aangepast te worden.
topic kan dicht.
Het is goed, je ziet elke comment als een persoonlijke aanval ;) Zo schiet het natuurlijk niet op; misschien proberen mensen in dit topic je gerust te stellen & te helpen hoe de vork waarschijnlijk in de steel steekt.

Het moet bij Apple gebeurd zijn omdat Apple geen garantie geeft op een reparatie die niet bij henzelf is uitgevoerd. De topcase is dus duidelijk. Klinkt dit logisch? Dat laat onverlet dat bepaalde andere reparaties, zoals het moederbord, door een derde partij zouden kunnen zijn uitgevoerd. Ook dit verhaal is niet waarschijnlijk, getuige de lijst van vervangen onderdelen die de medewerker wist te laten zien.

Vervolgens heb je wonder boven wonder nog garantie op een product, waarvan de verkoper hem verkocht als zijnde buiten garantie, en dan kom je hier je verhaal doen over dat iedereen het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vindt dat de verkoper niet transparant genoeg was over de vervangen onderdelen.

Zoals iedereen hier al aangaf: daar weten wij als lezer simpelweg te weinig vanaf.
Pagina: 1