advies nodig voor goede budget behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diddlydong
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo,
Ik wil op mn 3 jaar oude desktop wat upgrades uitvoeren. Heb net een extra RAM kaartje gekocht en zie nu dat het niet meer pas ivm afterstock fan op mn CPU. Zal dus aan een kant de fan eraf moeten halen helaas... Ik wou toch al mn case upgraden omdat het eigenlijk veel te klein is en hij helemaal volgepropt zit met kabels, de airflow is op dit moment echt 0 en die AMD kaart is bepaald geen koel ding. Ik heb de volgende specs:

Case: BitFenix Phenom Micro-ATX
CPU: Intel Core i5-4690K
MoBo: Asrock Z97M Anniversary (denk eigenlijk dat dit niet klopt en dat het een Gigabyte mobo is)
CPU cooler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
RAM 2x: Crucial 8GB DDR3-1600
GPU: XFX R9-390P-8DF6 AMD Radeon R9 390 8GB videokaart
PSU: Cooler Master G650M
Fan 3x: BitFenix Spectre
2x SSD

Wat ik zoek:
case waar micro ATX mobo in kan maar mag zo groot zijn als nodig is, graag zelfs wat groter want mn componenten zijn vrij groot (GPU vooral) en die PSU heeft veel vaste kabels dus heb wel wat ruimte nodig om nog wat airflow te hebben. Als mn bitfenix fans zouden passen in de nieuwe case zou een pre zijn.

Graag zo goedkoop mogelijk, ik geef niks om design, hou alleen niet zo van 'gamer' design met RGB en extreme vormen enzo, window boeit me ook niet, gewoon een saaie doos vind ik prima. Kan iemand me helpen? Vind zelf door de bomen het bos niet meer helemaal en weet helemaal niks van cases. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik heb recent de Phanteks Eclipse P300 gekocht. Is wel een 'gamer' case met glas, maar kost met ca. 60 euro niet de wereld. Wel ontzettend clean.

Dat is deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
Lijkt me wel handig om een budget te noemen. 2e hands is met een kast ook wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diddlydong
nldls schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:47:
Ik heb recent de Phanteks Eclipse P300 gekocht. Is wel een 'gamer' case met glas, maar kost met ca. 60 euro niet de wereld. Wel ontzettend clean.

Dat is deze
Hey die ziet er goed uit voor die prijs! Vind die aparte ruimte onder voor bekabeling wel praktisch, kan ik daar alle onnodige kabels wegstouwen. Ga deze zeker overwegen, bedankt voor de tip!

@Arunia Budget tsja zo goedkoop mogelijk maar ik heb geen harde grens oid, hoop dat het rond de 50e te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@diddlydong pricewatch: Cooler Master Silencio 352
Ik heb zelf de grotere broer. Moet wel zeggen dat de grotere iets degelijker is, maar hij is wel netjes afgewerkt. De grotere is ook een heel stuk zwaarder meteen, maar dat is dan ook weer de kwaliteit en kost een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
diddlydong schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:57:
[...]

Hey die ziet er goed uit voor die prijs! Vind die aparte ruimte onder voor bekabeling wel praktisch, kan ik daar alle onnodige kabels wegstouwen.
Die ruimte valt heel erg tegen. De voeding kan er net aan in. De koeling van de P300/P400 is ook niet alles en aangezien je een nogal warme R9 390 hebt.
@Arunia Budget tsja zo goedkoop mogelijk maar ik heb geen harde grens oid, hoop dat het rond de 50e te doen is?
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini koelt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:02
Voor 50 euro is dit ook een goede optie.

pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoek ook zeker eens de 2e hands markt af. Ik heb daar mijn huidige Fractal Design kast gescoord. Dat is weliswaar een ATX model, maar het scheelde wat munten en zag er nog netjes uit omdat de vorige eigenaar er netjes mij om was gegaan.

Het is wel belangrijk dat je je budget geeft. Want nu kan men enkel wat betaalbare kasten noemen terwijl ze mogelijk boven je budget zitten.
En welke kasten heb je zelf al afgestreept?

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 04-12-2018 21:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diddlydong
Uszka schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:50:
[...]

Die ruimte valt heel erg tegen. De voeding kan er net aan in. De koeling van de P300/P400 is ook niet alles en aangezien je een nogal warme R9 390 hebt.

[...]

pricewatch: Fractal Design Focus G Mini koelt veel beter.
hmm ok. Ben alleen bang dat die mini misschien te klein is? Heb nu ook een vrij kleine kast. Uit die PSU van mij komt echt een enorme kabelboom die ik nu al amper kwijt kan. Zie wel dat hij 6L meer inhoud heeft dus opzich wel wat groter dan mn huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dan neem je pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart toch. Is alleen wat groot voor je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Je zou kunnen gaan voor een case waar de powersupply onder het moederboard zit, zodat je helemaal geen last van die kabels hebt.

Ik zat een beetje met hetzelfde probleem door mijn MWE Bronze 650 met veel te veel kabels.
Uiteindelijk ben ik voor een Thermaltake Core V21 gegaan.
pricewatch: Thermaltake Core V21
Deze is daadwerkelijk gigantisch, en je zult alles met gemak hier in kwijt kunnen. Dankzij de 200mm fan heb je erg veel airflow. Je zou zelfs nog een 140mm exhaust kunnen plaatsen. Hij is wel een beetje luidruchtig, en uiteindelijk ook vrij groot. Daarom heb ik hem naar een paar maanden weggegaan en ben ik voor een Corsair Carbide Air 240 gegaan, welke iets duurder is.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 04-12-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@diddlydong in verschillende kleuren verkrijgbaar pricewatch: Fractal Design Focus G Mini

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je kunt bij de kasten in de pricewatch ook filteren op hoogte van cpu koeler en diepte van grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:12
pricewatch: Aerocool SI 5101

Goedkoop ding maar tikt alle boxen aan.

Letterlijk 90% van de ATX kasten voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De Mini maar in één kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 15:21
Ik sluit me aan bij @Horatius. Je hebt denk ik wel erg veel keus. Sommige van de meest voor de hand liggende opties zijn al genoemd, maar om nog een optie te noemen is er ook een pricewatch: Fractal Design Core 1100. Weliswaar iets duurder als die aerocool.
Pagina: 1