Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-03-2024
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een nieuwe pc die snel kan internetten en Documentjes openen. Dit heb ik nodig voor mijn bedrijf. Is geen game systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Voornamelijk Mailen, Internetten, Excel, Documenten snel openen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik zit nu op ong 245 euro, mag best wel paar tientjes duurder als dat ook echt verschil maakt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Heb al beeldscherm, als ik een beeldscherm voor een koopje kan vinden dan zou die wel leuk zijn hoeft geen freesync of gsync. muis toetsenbord hebben we al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alles, Behalve HDD,s die heb ik al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Athlon 200GE lijkt me wel een mooie processor. goedkoop met IGPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het liefst kleine kast en stil.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, wel XMP natuurlijk.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Liefst Bang voor buck natuurlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 200GE Boxed€ 55,04€ 55,04
1Gigabyte GA-A320M-S2H (rev 1.0)€ 49,-€ 49,-
1Zalman T2 Plus€ 24,-€ 24,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 53,60€ 53,60
1be quiet! Pure Power 10 300W€ 42,29€ 42,29
1Intenso Top 2,5" 128GB€ 22,-€ 22,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,93

Ps: Er zal win7 opgedraaid worden. Iemand enig idee of en hoe ik mijn win 7 van de HDD kan overzetten op de SSD?

Beste antwoord (via mastkilxp op 05-12-2018 22:31)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:30
100% zeker dat er een biosupdate nodig is. Met een 2200G/2400G is dat zelfs nog het geval.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als het voor je bedrijf is, zou ik eerder gaan voor iets dat off-the-shelf is en er een supportcontract op afsluiten of zorgen voor een 2e identieke systeem.

In dit geval, al eens gekeken naar een Intel NUC? Klein, zuinig en prima voor wat jij er mee wil doen.

Aan het andere eind van het spectrum: Heb je al gedacht over een (gehuurde) remote werkplek, waarbij je enkel een Citrix Receiver of vergelijkbaars op je PC hebt staan en verder de hele desktop in de cloud? (Zodat je ook meteen backups hebt van je systeem en altijd en overal bij je werk desktop kunt.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
unezra schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:07:
Als het voor je bedrijf is, zou ik eerder gaan voor iets dat off-the-shelf is en er een supportcontract op afsluiten of zorgen voor een 2e identieke systeem.

In dit geval, al eens gekeken naar een Intel NUC? Klein, zuinig en prima voor wat jij er mee wil doen.

Aan het andere eind van het spectrum: Heb je al gedacht over een (gehuurde) remote werkplek, waarbij je enkel een Citrix Receiver of vergelijkbaars op je PC hebt staan en verder de hele desktop in de cloud? (Zodat je ook meteen backups hebt van je systeem en altijd en overal bij je werk desktop kunt.)
Nuc naar gekeken maar mist plek voor HDD,s

Remote werkplek laat ik liever nog even linksliggen dat is meer iets voor de toekomst.
Voorkeur gaat daarom naar een gewone desktop pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mastkilxp schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:09:
[...]
Nuc naar gekeken maar mist plek voor HDD,s
Ik zou dat oplossen met een SSD voor je OS en een NAS in de meterkast voor je data. NUC's zijn extreem stil (er zit een fan in, maar die hoor je niet) en ze zijn met een VESA mount achter je monitor te hangen. Nemen dus een bureauruimte in. :)
Remote werkplek laat ik liever nog even linksliggen dat is meer iets voor de toekomst.
Voorkeur gaat daarom naar een gewone desktop pc.
Wellicht iets voor de toekomst inderdaad. Denk wel aan backups en andere zaken. Voor je het weet crasht je harddisk en ben je al je bedrijfsgegevens en klantdata kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Windows 7 werkt niet op AM4 systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Uszka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:09:
W7 is sowieso niet de beste keuze om NU te installeren. Na 14 januari 2020 komen er volgens mij geen security updates meer voor uit:

https://support.microsoft...dows-lifecycle-fact-sheet

Beste keuze is Windows 10. Sneller, toekomstbestendiger, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
unezra schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:32:
[...]

Ik zou dat oplossen met een SSD voor je OS en een NAS in de meterkast voor je data. NUC's zijn extreem stil (er zit een fan in, maar die hoor je niet) en ze zijn met een VESA mount achter je monitor te hangen. Nemen dus een bureauruimte in. :)

[...]

Wellicht iets voor de toekomst inderdaad. Denk wel aan backups en andere zaken. Voor je het weet crasht je harddisk en ben je al je bedrijfsgegevens en klantdata kwijt.
Uszka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:09:
Duidelijk! Zal alles overzetten naar Windows 10 dan maar. Geen probleem. Dus zou de bovenstaande pc voldoende moeten zijn voor nu? Zou ik voor de A320M moederbord een bios update erbij bestellen of hoeft dat tegenwoordig niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Biosupdate is een must voor de 200GE.

De PP 10 300w is trouwens geen geschikte voeding.Die voeding kan niet omgaan met hele lage loads van moderne systemen. Aangezien de 200GE alleen maar lage loads genereert is de pricewatch: be quiet! System Power 9 400W een geschiktere voeding vanwege de gescheiden spanningsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
Uszka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:54:
Biosupdate is een must voor de 200GE.

De PP 10 300w is trouwens geen geschikte voeding.Die voeding kan niet omgaan met hele lage loads van moderne systemen. Aangezien de 200GE alleen maar lage loads genereert is de pricewatch: be quiet! System Power 9 400W een geschiktere voeding vanwege de gescheiden spanningsregeling.
Oke die zal ik sowieso toevoegen dan danku!
Oja, ik zag net deze kast van coolermaster met een voeding voor ong 76 euro. https://tweakers.net/pric...0-(met-500w-voeding).html
Lijkt dit misschien een goede combo? Anders neem ik gewoon de voeding die jij zojuist aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nee, zit geen goede voeding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
Uszka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:08:
Nee, zit geen goede voeding in.
Oke, Duidelijk. Verder nog verbeteringen in het lijstje anders wil ik deze Z,S,M bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ik weet niet wat je jaarlijks investeert in je bedrijf maar dit systeem telt niet mee voor de investeringsaftrek. Dat telt pas mee boven de €450 excl. BTW. Misschien nog een monitor erbij, Windows 10, grotere en betere ssd of andere onderdelen van hogere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
Uszka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:16:
Ik weet niet wat je jaarlijks investeert in je bedrijf maar dit systeem telt niet mee voor de investeringsaftrek. Dat telt pas mee boven de €450 excl. BTW. Misschien nog een monitor erbij, Windows 10, grotere en betere ssd of andere onderdelen van hogere kwaliteit?
Ik weet alleen dat wij de BTW terug zullen krijgen. Dat is ong 60 euro maar met win 10 en extra schijf die erbij zal komen kom op wel rond dat bedrag. Had ook de moederbord naar https://tweakers.net/pric...asrock-a320m-hdv-r30.html

Ik gok dat deze Zal werken met de processor out of the box omdat deze 15 november is uitgekomen.
Anders maar ergens een bios update doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
100% zeker dat er een biosupdate nodig is. Met een 2200G/2400G is dat zelfs nog het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastkilxp
Uszka schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:28:
Oke top! Haal er dan maar gewoon een bios update bij voor de gemak. Bedankt Uszka en alle anderen voor de hulp!
Pagina: 1