Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Passende Processoren / geheugen MSI Moederborden

Pagina: 1
Acties:

• Roelof Hartholt
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-01-2024
Bij deze zit ik te overwegen om de MSI Z370-A PRO of de • MSI Z270 GAMING PLUS of de • MSI B250M PRO-VH moederbord aan te schaffen.

Maar kan wat betreft de processor de Intel i5-6600K processor ook op dit moederbord als ik de onboard videokaart wil gaan gebruiken?.
En wat betreft geheugen Kingston HyperX® FURY DDR4 2x8GB 2666.

Past deze processor en geheugen wel op deze moederborden?.
Zo niet welke processor en geheugen word mij dan aanbevolen op deze moederborden?.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
6600k gaat niet passen op de Z370, je hebt een 9000/8000 serie nodig. Zie ook de site van MSI voor compatibel cpu's en geheugen: https://www.msi.com/Mothe...rt/Z370-A-PRO#support-cpu

• Roelof Hartholt
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-01-2024
Bedankt voor uw reactie.
Maar aangezien ik een beginner ben met het bouwen van een PC.
Is mijn volgende vraag maakt het ook uit wat betreft Socket of het een Socket 1151 of een Socket 1151 v2 is?.
of zit daar veel verschil in die Sockets?.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beginnende bouwer misschien, maar vast geen beginnerde googlelaar ;). Lees aub even de FAQ door en dan met name Het algemeen beleid #quickstart. Het forum is geen afhaalchinees. We verwachten dan ook dat je opzoekvragen gewoon zelf uitzoekt. Deze vraag is dan ook vrij simpel zelf te achterhalen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Roelof Hartholt schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:57:
Is mijn volgende vraag maakt het ook uit wat betreft Socket of het een Socket 1151 of een Socket 1151 v2 is?.
of zit daar veel verschil in die Sockets?.
Hoewel 1151v2 geen officiële socket benaming is wordt deze wel veel gebruikt om de beide incompatibel 1151 series uit elkaar te houden. M.i. had Intel de nieuwe serie gewoon Socket 1152 oid moeten noemen maar daar doe je nu niets meer aan. Anyhow, dit is wel een handig overzichtje wat werkt (evt na extra bios update) en wat totaal niet past: https://azerty.nl/compatibiliteit-intel-socket-1151