Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 11:51

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Hallo allemaal! (wat fijn dat je er bent...)

Ik draai sinds afgelopen weekend op mijn laptop Kubuntu. Graag wil ik hierop gebruik maken van Microsoft Office. Ik ben me bewust van de alternatieven, maar dat is niet waarvoor ik kom.

Via PlayOnLinux heb ik Microsoft Office 2010 geïnstalleerd. Dit werkt allemaal prima (Word, Excel, PowerPoint en Outlook), maar de programma's worden niet weergegeven op de taakbalk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CCZiTAz.png

Dat is al heel vervelend op zich, maar wat ik nog irritanter vind, is wat er gebeurt wanneer ik het venster minimaliseer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9j57StY.png

Ik heb ook al geprobeerd gewoon regulier via Wine te installeren, maar naast dat het hiervoor geen verschil maakte zorgde dat ook nog voor wat andere vervelende zijeffekten.

Ik heb Google wat rondgezocht, maar hier niets konkreet over kunnen vinden. Vandaar dat ik het hier probeer. Wellicht iemand die mij verder kan helpen?

EDIT: Ik heb in de wine configuratie aangezet "Allow the window manager to control the windows". De programma's staan nu in de taakbalk, alleen treedt er een nieuw probleem op: Ik kan nadat ik een gemaximaliseerd windows terugzet niet verplaatsen en/of lengte breedte aanpassen.

EDIT 2: Daarnaast verdwijnt nu ook spontaan het ikoon van het draaiende programma uit de taakbalk. In plaats daarvan wordt 'ie transparant zonder het ikoon.

[ Voor 17% gewijzigd door PDZ op 04-12-2018 18:59 ]

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de eerste plaats: :r voor de applicatiesmenuknop. Als je zo dol bent op Windows, ga dan Windows draaien. Of stel dan op z'n minst de Redmond thema in, maar doe geen lelijke halfbakken gaarheid die je nu hebt.

Dan nog enigszins behulpzaam. Maak eens een nieuwe (tijdelijke) prefix aan zonder PoL en kijk wat de instellingen zijn voor vensters. Bij mij zie ik 'Allow the window manager to decorate the windows' en 'Allow the window manager to control the windows' aan, de rest niet, op het tabblad 'Graphics'.

Je moet er dan ook rekening mee houden dat de taskbar in KDE anders kan reageren dan je verwacht voor non-native applicaties. Maar ook programma's in Wine zelf kunnen elk anders reageren.

Commandline FTW | Tweakt met mate