Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen!

Van de zaak krijg ik een SIM kaart om bereikbaar te zijn. Nu heb ik geen zin om met twee telefoons rond te zeulen, dus zoek ik een dual SIM. Ik heb eens rond gezocht maar loop stuk op het feit dat de meeste websites een beperkt aantal telefoons vergelijken. Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben of van horen/zien mij iets aan kunnen raden. Ook linkjes met goede benchmarks zijn welkom.

Eisen?

>Android (liefst One)
>Dual SIM
>Goede batterij(!!!)
>Geen phablet
>Quickcharge

Mooi meegenomen?

>(Spat)waterdicht
>Vingerafdruk scanner

Wat doe ik met mijn telefoon?

>Social Media
>Spotify
>Navigatie (zowel auto als motor)
>Af en toe video's afspelen op Youtube
Niet echt gebruik voor een high end smartphone denk ik zo.

Wat mag het kosten?

Prijs is niet enorm belangrijk (ik hou mijn opties graag open), maar het liefst iets in het midrange budget. Hierbij denk ik aan 200 tot 500 euro.

Overig:

Mijn belangrijkste eis, naast de dual sim functionaliteit, is toch wel de batterij. Ik heb nu een Galaxy S7 en loop ondanks mijn matige gebruik toch telkens tegen het feit aan dat ik deze rond de lunchpauze al aan de voeding moet leggen. Nu hoeft het toestel geen dagen mee te gaan, maar zou het prettig vinden als het toestel ZEKER een hele dag mee gaat.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 17:40 . Reden: meer bedacht ]

Alle reacties

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11 19:56
Xiaomi mi a2 (lite).
Heb zelf de lite en ik ben er heel erg tevreden mee.
ik had bijna exact dezelfde eisen aan de telefoon en ben er erg blij sinds ik hem nu een kleine 2 maanden heb

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Xiaomi mi a2.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Je kunt hier in de pricewatch filteren op Dual Sim en prijs, bijvoorbeeld:
categorie: Smartphones
Met Android One kom je gauw terecht bij Nokia 7 of 8 van dit jaar als je wat meer high end wil.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je ook op beide nummers witl of moet whatsappen: think again. Ik weet dat er toestellen zijn die het kunnen (merk even kwijt, iig niet heel gangbaar) maar dat draait dan in een soort van sandbox.
Was voor mij al een nogo zakelijk gezien.

Bovendien: niks zo lekker als na een werkdag je zakelijke mobiel in een hoekje kunnen mikken en alleen opnemen als je zin hebt. Vrije tijd is mij vrij heilig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:31:
Als je ook op beide nummers witl of moet whatsappen: think again. Ik weet dat er toestellen zijn die het kunnen (merk even kwijt, iig niet heel gangbaar) maar dat draait dan in een soort van sandbox.
Was voor mij al een nogo zakelijk gezien.

Bovendien: niks zo lekker als na een werkdag je zakelijke mobiel in een hoekje kunnen mikken en alleen opnemen als je zin hebt. Vrije tijd is mij vrij heilig :)
Goede tip, niet over nagedacht. Zo te lezen kan de bovengenoemde Xiaomi wel dual apps aan.

• The Eagle

The Eagle

En wat doe je qua mail? Als je je zakelijke mail wilt lezen, moet je dan ineens twee apps hebben? En wat als een van de voorwaarden remote wipe is, dus je systeembeheerder de kans heeft om het ding op afstand te resetten?

Sowieso, als mijn werkgever wil dat ik bereikbaar ben dan betekent dat een telefoon. Niet een sim only, daar heb ik niks aan. Of moet op zijn minst maandelijkse kosten van een losse foon en ano kunnen declreren (wat nu het geval is, hele nette regeling).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• swhnld
Android One heeft geen functionaliteit om bijvoorbeeld Whatsapp 2 keer te installeren, maar dat kan via Parallel Space App well gerealiseerd worden:

https://play.google.com/s...?id=com.lbe.parallel.intl

Ik heb zelf een Samsung Dual SIM en die heeft een Duale Messenger functie standaard er in zitten.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Of gebruik WhatsApp Business voor je zakelijke aansluiting.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Of de app Island ...

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12

JdM

Humbled

Mijn vrouw heeft de Sony Xperia Z5 dual sim, met de App Disa is dual whatsapp daarop mogelijk.
Batterijverbruik is wel hoog, mijn vrouw haalt het begin van de avond net en soms net niet, maar is natuurlijk afhankelijk van je gebruik.

• Compizfox
  • Laatst online: 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:22:
[...]

Goede tip, niet over nagedacht. Zo te lezen kan de bovengenoemde Xiaomi wel dual apps aan.
Dual apps is volgens mij een MIUI-feature, wat de Mi A2 (Lite) niet heeft omdat dat een Android One-toestel is.

Je zou ook de Xiaomi Pocophone kunnen overwegen, wat een iets higher-end toestel is. Deze heeft MIUI en geen Android One. (of dat een voor- of nadeel is, is aan jou ;))

The Eagle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:53:
En wat doe je qua mail? Als je je zakelijke mail wilt lezen, moet je dan ineens twee apps hebben?
Ik zie niet waarom, elke fatsoenlijke mail-app heeft toch wel de mogelijkheid om meerdere accounts toe te voegen?
En wat als een van de voorwaarden remote wipe is, dus je systeembeheerder de kans heeft om het ding op afstand te resetten?
Dat lijkt me niet van toepassing als de telefoon van TS zelf is en niet van de baas.

[ Voor 35% gewijzigd door Compizfox op 04-12-2018 21:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:36
Hiervoor een OP6 gehad. Ideaal met mogelijkheid voor 2 Whatsapp nummers. Nu een Pixel 2 en draai daarop shelter om zakelijk en privé te scheiden.

• swhnld
Compizfox schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:20:
Dat lijkt me niet van toepassing als de telefoon van TS zelf is en niet van de baas.
Bij ons in het bedrijf geld, wil je de zakelijke mail op een prive telefoon, krijg je de zakelijke overhead er bij. Daarbij is wel het geval dat we selectief een remote wipe kunnen doen, dus gaat iemand uit dienst wissen we alleen onze apps van de telefoon. Gebruiker krijgt van ons dan ook een secure mail app, secure browser, secure document viewer, alles opdat onze data binnen een door ons gecontroleerde omgeving (sandbox) op de telefoon blijft en niet per ongeluk met prive mail of prive cloud oplossingen gemixt kan worden.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Compizfox schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:20:

[...]

Lijkt me wel. Zodra je de zakelijke SIM in je eigen telefoon wil steken, mag je daar bij ons netjes een verklaring bij tekenen dat we je telefoon op afstand kunnen wipen.

Alternatief is natuurlijk gewoon de bedrijfstelefoon gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• The Eagle

The Eagle

BYOD impliceert bij veel bedrijven: jij regelt de hardware, wij hebben en houden de controle. Dus idd remote wipe etc.
Hell no dat ik daar aan mee doe. Dan maar geen zakelijke mail op mijn tel bij wijze van spreken, lekker rustig ;)

• Compizfox
  • Laatst online: 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jeroenneman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:52:
[...]
Lijkt me wel. Zodra je de zakelijke SIM in je eigen telefoon wil steken, mag je daar bij ons netjes een verklaring bij tekenen dat we je telefoon op afstand kunnen wipen.
En hoe los te dat technisch op dan? Heb je een app met root/device admin-rechten op de telefoon staan dan?

Net als @The Eagle zou ik daar niet zo blij van worden denk ik op een persoonlijke telefoon.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• swhnld
Daar is MDM, mobile device management software voor. Let wel dat het alleen geld als de gebruiker mail e.d. van het bedrijf op de privé telefoon wil hebben. Voor alleen bellen is dat niet nodig.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Compizfox schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:46:
[...]

En hoe los te dat technisch op dan? Heb je een app met root/device admin-rechten op de telefoon staan dan?

Net als @The Eagle zou ik daar niet zo blij van worden denk ik op een persoonlijke telefoon.
Zie uitleg hierboven qua MDM certificaten. Je kunt als beheerder dan kiezen voor full of selective wipe.

Als je daar niet blij van wordt, dan moet je geen bedrijfsgegevens op je privé telefoon willen gebruiken denk ik dan.

Om dat soort gezeik te voorkomen zijn er nog steeds bedrijven die geen BYOD willen invoeren.
Als medewerker kun je niet wel de lusten, niet de lasten willen. Bedrijfsgegevens zijn nu eenmaal anders dan je appjes met tante Trien.

*Overigens wordt dit ook duidelijk aan de gebruiker gemeld tijdens installatie van de Intune bedrijfsportal. Zonder de portal en de MDM certificaten kun je geen bedrijfsmail ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenneman op 05-12-2018 19:25 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1