Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynlaze
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een aantal vragen over de Fractal Design R5 en R6:
  1. Is het mogelijk om de poten van de kast af te schroeven? Ik zie op foto's iets van zwart rubber onder de poten en vroeg mij af of daar onder een schroef zou zitten?
  2. Wat is de afmeting van de achterkant van de kasten (R5 en R6) tot aan het midden van de voorpoten? reference: Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CbPwz.png
Ik wil dit graag weten, omdat ik niet zeker weet of de case op mijn plank past van mijn bureau.

Ik weet dat de afmeting van de R5 531cm diep is en van de R6 543 cm. De logische keuze zou dus de R5 zijn, maar als de afstand tussen de achterkant van de kast en de voorpoten hetzelfde is bij beide kasten, dan zou ik ook de R6 kunnen kiezen.

De grote van de plank is 22cm breed en 49,5cm diep. Erboven heb ik 48 cm ruimte.
Hierbij moet er ook rekening worden gehouden met de kabels achter de kast. Al met al zou ik 43cm ruimte hebben tussen de achterkant van de kast en de voorkant van de plank. Maar dan is het ook wel krap.

Helaas zijn er geen andere goede kasten die kleiner zijn in diepte, zowel USB 2.0 als 3.0 heeft, een plaats voor de DVD-speler heeft en even mooi zijn als de R5 of R6. Als de poten er af zouden kunnen zou dat al mooi zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:51
Net m'n R5 erbij gepakt.

1. Pootjes laat ik liever zitten. Zijn er niet zomaar af te draaien want ze overlappen de stoffilter constructie.
Als je ze eraf kan halen steunt de kast op deze constructie (14cm breed) en scheelt dit 1cm in de hoogte.
2. Deze distance (vlakke achterzijde tot midden voorpoten) is ca.42.6cm

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 00:27

rdejongjr

Gnome

Meshify C nemen met een externe brander?

Pootjes zijn er trouwens zonder gezeur af te schroeven.
Denk dan nog wel aan de lucht toevoer van de voeding...

[ Voor 59% gewijzigd door rdejongjr op 09-12-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36
Zou die poten ook laten zitten, zorgen voor algemene airflow en koeling van je voeding. Ook zitten er stoffilters onderin die je er anders moelijk(er) uit kan halen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82