Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22
Hoi

Ik heb zometeen in huis;
Google Home + Mini
Samsung Smartthings
Xiaomi MiHome hub
Rapberry Pi met HASS.

De HASS heb ik nodig om daar docker op te draaien. En de Google home om te communiceren. Nu heb ik de ST en de Xiaomi hub nog nodig om mijn Aqara spul allemaal aan te sturen? (de ST geeft bijv. moeite met de Cube), maar moet ik dit strax ook allemaal behouden. Ik heb iin gebruik
Yeelights, Aquara spul, SonOffs via Tasmota, Chromecasts.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:55

MsG

Forumzwerver

Kijk eens naar Zigbee2Mqtt, daarmee heb je al die onzinnige zigbee-gateways niet meer nodig en is je basiscommunicatie mqtt die je afhandelt met HASS, of bijvoorbeeld met NodeRed en dan heb je de Google Home als eventuele uitbreiding voor HomeAssistant met spraakbediening, maar dan biedt het een gelaagde uitbreiding, ipv dat ze noodzakelijk zijn.

De Yeelight is wifi-gebaseerd en heeft de Xiaomi hub niet nodig. Deze kan rechtstreeks praten met HASS.

Chromecast kan in beperkte mate ook rechtstreeks via HASS, maar als je de Google Home toch houdt als spraak-interface kan je ook gewoon de Google Home -> Chromecast koppeling rechtstreeks houden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• maartend
Heb al iets gehoord over Zigbee2mqtt, maar begreep ook dat dit iets is dat ik zelf in elkaar moet flanzen, inclusief hardware. En dan moet ik iets hebben waar die USB in kan. Toch? Dus schiet ik er dan iets mee op? Of kan dat ook via de Pi?

Mijn Yeelight loopt niet over een hub, die gaat direct via de GH of ik stuur iets aan via Tasker op Android.

Ik heb bijv. ook routines via tasker als
- start stubru (internet radio) op chromecast in keuken
- switch de sonoff (daar zit de versterker achter)
En die Sonoff wordt uitgelezen in mijn sartthings en dat is dan weer via Tasker aan te sturen.

Dat soort zaken wil ik wel blijven behouden.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 04-12-2018 17:35 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:55

MsG

Forumzwerver

maartend schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:35:
Heb al iets gehoord over Zigbee2mqtt, maar begreep ook dat dit iets is dat ik zelf in elkaar moet flanzen, inclusief hardware. En dan moet ik iets hebben waar die USB in kan. Toch? Dus schiet ik er dan iets mee op? Of kan dat ook via de Pi?
Heb je het project al eens bekeken? Wordt alles duidelijk belicht. De stick kan gewoon in de Raspberry Pi, dat is voor velen júist het idee.
Mijn Yeelight loopt niet over een hub, die gaat direct via de GH of ik stuur iets aan via Tasker op Android.
Waarom stop je die niet in HASS? Dan kan je er ook iets mee doen icm automations
Ik heb bijv. ook routines via tasker als
- start stubru (internet radio) op chromecast in keuken
- switch de sonoff (daar zit de versterker achter)
En die Sonoff wordt uitgelezen in mijn sartthings en dat is dan weer via Tasker aan te sturen.

Dat soort zaken wil ik wel blijven behouden.
Heb je op dit moment Google Home ook gekoppeld aan HASS? Of fungeert dat compleet los van elkaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• maartend
@MsG HAS zit pas in de opzetfase. Dus installen en dergelijke. Had idd al de hoop dat die stick in de Pi kan. Maar ik had niet bedacht die 2 aan elkaar te koppelen, de GH en HASS. Nou ja, wel bedacht, maar nog niet echt nut. Maar dat is meer omdat ik HASS op dit moment zie als een soort bridge. Durf nog niet echt het diepe in te duiken, maar dat gaat dus wel gebeuren.

Thnx.
Stappenplan.
De Pi goed instellen met HASS en daarna alles dat ik in huis heb rechtstreex te koppelen aan HASS met alle mogelijkheden. Dan kom ik er zelf wel achter wat ik er uit kan knallen aan huubs.