Toon posts:

Keuze maken voor 4K Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.

Voor het afspelen van een kunst-video ben ik op zoek naar een Mediaspeler die 4k ondersteund. Het 4K scherm is al in huis. Het is de bedoeling dat de mediaplager sterk genoeg is om 6 dagen per week, 5 uur per dag een video af te spelen. Heel belangrijk is dat de mediaspeler een on-onderbroken loop maakt zonder laad/buffer incoontjes in beeld etc. Verder hoeven er geen speciale functies op te zitten als netflix/youtube/etc. Alleen een SD en/of USB ingang is genoeg.

Normaal werken wij met Brightsign spelers maar helaas kunnen die van ons geen 4K aan. Nu ben ik aan het kijken of ik een simpelere 4K speler aan kan schaffen die minder duur is dan een nieuwe Brightsign.

Heeft iemand een advies voor mij? Welke speler raden jullie aan?

veel dank!
Rosa

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36
* knip* Overbodige opmerking.

Ik heb geen ervaring met veel mediaspelers maar weet wel dat er voornamelijk op het punt van details verschillen zitten die net van belang kunnen zijn.

Ik heb goede dingen gehoord over b.v. NvidiaShield tv, Oppo, Dune en Popcorn Hour. De laatste heb ik zelf, is hardwarematig uitstekend gebouwd b.v.

[ Voor 16% gewijzigd door S1NN3D op 05-12-2018 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

* knip * Liever een topic report indienen in plaats van zo in het topic reageren.

[ Voor 76% gewijzigd door S1NN3D op 05-12-2018 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:19:
Hoi,

hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.

Voor het afspelen van een kunst-video ben ik op zoek naar een Mediaspeler die 4k ondersteund. Het 4K scherm is al in huis. Het is de bedoeling dat de mediaplager sterk genoeg is om 6 dagen per week, 5 uur per dag een video af te spelen. Heel belangrijk is dat de mediaspeler een on-onderbroken loop maakt zonder laad/buffer incoontjes in beeld etc. Verder hoeven er geen speciale functies op te zitten als netflix/youtube/etc. Alleen een SD en/of USB ingang is genoeg.

Normaal werken wij met Brightsign spelers maar helaas kunnen die van ons geen 4K aan. Nu ben ik aan het kijken of ik een simpelere 4K speler aan kan schaffen die minder duur is dan een nieuwe Brightsign.

Heeft iemand een advies voor mij? Welke speler raden jullie aan?

veel dank!
Rosa
Let niet op de eerste comment buiten het effectief advies. Vragen naar ervaringen is juist een manier om met tweakers in contact te komen. Vandaar ook de vraagoptie in het forum.

Volgensmij is uw vraag mogelijk met behulp van VLC of MX Player op Android TV modellen die 4K ondersteunen. Deze apps hebben als het goed is een loop functie. Dan denk ik zelf aan de Xiaomi Mi Box S (welke nog redelijk goedkoop is) of een Nvidia Shield. Het lijkt me dat betrouwbaarheid belangrijk is. De shield draait thuis 4u elke dag zonder enige issues, lag, freezes etc. na 5 maanden. Denk dat de Xiamoi ook betrouwbaar is.