MMBS en verzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
hoi iedereen,

binnenkort heb ik mijn T(trekker) rijbewijs.
ik zit dus te denken om een MMBS te kopen voor de mensen die niet weten wat dat is:
Een auto die terug gekeurd is die maximaal 25/45 km/h mogen rijden. de bestuurder heeft alleen en T rijbewijs nodig.

maar ja hier is mijn vraag: heeft iemand anders een MMBS of ervaringen ermee.
En wat zijn de kosten voor de verzekering? ik werk bij mijn oom op een melkveehouderij en ik mag hem bij hem wel verzekeren alleen ik weet de kosten niet voor een bedrijf.
ik heb wel op internet gekeken maar hun zeggen dan dat t ongeveer 150 euro de maand kost.

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 17:19
Volgens mij mag 45 km/h niet met een T rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sowieso kan het RDW je meer vertellen; https://www.rdw.nl/zoeken?sq=MMBS&subScope=
Verzekeringstechnisch hangt het van de verzekeraar af dus bel of mail eens met enkele?
Op Google kom ik al het een en ander tegen: klik hier maar eens

Daarbij, je bent volgens je profiel 15 jaar oud. Over een maand wordt je 16. Vanaf 16.5 jaar mag je al beginnen met rijlessen: https://www.rijksoverheid...n-voor-mijn-autorijbewijs en vanaf je 17e mag je examen doen.

Kan je mijn inziens beter het geld wat je aan je MMBS (verschrikkelijke dingen) wilt uitgeven beter sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
Mrjraider schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:14:
Sowieso kan het RDW je meer vertellen; https://www.rdw.nl/zoeken?sq=MMBS&subScope=
Verzekeringstechnisch hangt het van de verzekeraar af dus bel of mail eens met enkele?
Op Google kom ik al het een en ander tegen: klik hier maar eens

Daarbij, je bent volgens je profiel 15 jaar oud. Over een maand wordt je 16. Vanaf 16.5 jaar mag je al beginnen met rijlessen: https://www.rijksoverheid...n-voor-mijn-autorijbewijs en vanaf je 17e mag je examen doen.

Kan je mijn inziens beter het geld wat je aan je MMBS (verschrikkelijke dingen) wilt uitgeven beter sparen ;)
ik krijg mn trekker rijbewijs van mn werk. ik heb al veel gegoogled maar ik kom niet echt een steenvast iets tegen :? ik heb sowieso mijn T rijbewijs nodig voor later en ik wil zegmaar die 2 jaar tot mijn 18e overbruggen met een auto want ik moet best ver naar school enzo

het klopt trouwens dat ik 15 jaar ben(ik heb dit account vanaf mijn 12e :*) O-)

[ Voor 9% gewijzigd door tongribnau op 04-12-2018 17:26 ]

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:09:
Volgens mij mag 45 km/h niet met een T rijbewijs.
officiel mogen ze max 25 km/h maar 45 km/h wordt gedoogt

ff offtopic: een klasgenoot is nu zijn mmbs kwijt omdat hij met correctie 2km/h te hard reed _/-\o_

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

MMBS worden sowieso afgeschaft, ze worden al een tijdje niet meer goedgekeurd door de RDW, en binnenkort moeten alle tractoren en landbouwvoertuigen een kenteken krijgen en dan is het sowieso klaar.

Haal gewoon je AM rijbewijs en koop zo'n 45 km/u karretje of een scooter als je graag gemotoriseerd de weg op wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tongribnau schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:19:
[...]

ik krijg mn trekker rijbewijs van mn werk. ik heb al veel gegoogled maar ik kom niet echt een steenvast iets tegen :? ik heb sowieso mijn T rijbewijs nodig voor later en ik wil zegmaar die 2 jaar tot mijn 18e overbruggen met een auto want ik moet best ver naar school enzo

het klopt trouwens dat ik 15 jaar ben(ik heb dit account vanaf mijn 12e :*) O-)
@Mrjraider doelde niet op de kosten van je rijbewijs, maar de kosten van die auto. Je wilt nu daar relatief veel geld aan uitgeven, terwijl je over 1,5 jaar in een volwaardige auto zou mogen rijden (enige kanttekening, tot je 18de mag je alleen rijden als er een ervaren bestuurder naast je zit).
Kan je niet beter een leuke brommer aanschaffen voor de ritten naar school? Die dingen zijn veel waardevaster en makkelijker te verkopen als je wel een auto mag rijden.

En ik weet dat 1,5/2 jaar als lang klinkt als je nog 15 bent, maar dat is zo voorbij.

En je doet de rest van de regio echt een plezier als je niet met z'n ding de weg op gaat, want ander verkeer kan ze nauwelijks inhalen (ze moeten vanwege de omvang op de hoofdwegen) en je houdt het overige verkeer er gigantisch mee op, want je rijdt altijd langzamer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
AlexanderB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:08:
MMBS worden sowieso afgeschaft, ze worden al een tijdje niet meer goedgekeurd door de RDW, en binnenkort moeten alle tractoren en landbouwvoertuigen een kenteken krijgen en dan is het sowieso klaar.

Haal gewoon je AM rijbewijs en koop zo'n 45 km/u karretje of een scooter als je graag gemotoriseerd de weg op wil. :)
gelukkig is de kentekenplicht er nog niet voor 2025.
dus dan heb ik m allang al weer verkocht.

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
deepbass909 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:29:
[...]

@Mrjraider doelde niet op de kosten van je rijbewijs, maar de kosten van die auto. Je wilt nu daar relatief veel geld aan uitgeven, terwijl je over 1,5 jaar in een volwaardige auto zou mogen rijden (enige kanttekening, tot je 18de mag je alleen rijden als er een ervaren bestuurder naast je zit).
Kan je niet beter een leuke brommer aanschaffen voor de ritten naar school? Die dingen zijn veel waardevaster en makkelijker te verkopen als je wel een auto mag rijden.

En ik weet dat 1,5/2 jaar als lang klinkt als je nog 15 bent, maar dat is zo voorbij.

En je doet de rest van de regio echt een plezier als je niet met z'n ding de weg op gaat, want ander verkeer kan ze nauwelijks inhalen (ze moeten vanwege de omvang op de hoofdwegen) en je houdt het overige verkeer er gigantisch mee op, want je rijdt altijd langzamer.
als ik hem over 2 jaar weer verkoop blijft ie de zelfde waarde eigenlijk. omdat het terug keuren heel moeilijk is geworden.

van sommige dingen lees ik dat t 100 euro de kaar kodt voor verzekering.
het voordeel is:
100 euro per jaar
geen wegenbelasting.
alleen diesel kosten.
geen APK.
minder onderhoud.

en een auto die ongveer 800 tot 1250 euro kost.

ik zie voor mijn leeftijd alleen maar voordelen

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
oh wacht
ik hoef geen extra rijbewijs te halen.
goekopere mmbs autos dan brommobiel.
en droog zitten

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aan het gebruik van een MMBS zitten gebruikseisen. Een daarvan is dat het niet gebruikt mag worden als vervoersmiddel voor prive-ritten. De Politie schijnt daar ook op te handhaven.

Dat gezegd hebbende, verzekeringen zijn inderdaad een stuk duurder dan voor een 'normale' auto. Je spaart echter wel wegenbelasting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
Cheesy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:17:
Aan het gebruik van een MMBS zitten gebruikseisen. Een daarvan is dat het niet gebruikt mag worden als vervoersmiddel voor prive-ritten. De Politie schijnt daar ook op te handhaven.

Dat gezegd hebbende, verzekeringen zijn inderdaad een stuk duurder dan voor een 'normale' auto. Je spaart echter wel wegenbelasting uit.
als ik een caddy of seat inca heb. leg ik een zakje kalverenvoer achter in ofzo. ik heb dan een agrarische reden.

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tongribnau schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:22:
[...]

als ik een caddy of seat inca heb. leg ik een zakje kalverenvoer achter in ofzo. ik heb dan een agrarische reden.
"Goedemorgen meneer, de reden dat we u staande houden is de volgende. We zien dat u thuis vertrokken bent met een zak kalvervoer en deze naar school transporteert. Dit valt niet onder agrarisch gebruik, u krijg hiervoer een boete"

Of zoiets :+
Ik geef de wetgeving aan. Jouw schone taak om hier iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
Cheesy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:29:
[...]

"Goedemorgen meneer, de reden dat we u staande houden is de volgende. We zien dat u thuis vertrokken bent met een zak kalvervoer en deze naar school transporteert. Dit valt niet onder agrarisch gebruik, u krijg hiervoer een boete"

Of zoiets :+
Ik geef de wetgeving aan. Jouw schone taak om hier iets mee te doen.
Ik wil die boete wel eens zien. :) gelukkig ziet ik ook op een agrarische school en hebben we ook dieren.
en soms zie ik wel een paar mmbs staan maar de eigenaar ken ik dan niet.

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat we eigenlijk proberen te zeggen:
Het is je eigen keuze, neem even contact op met het RDW voor deze specifieke vragen, dat zelfde geld ook voor een verzekering. Bel en mail rond om gerichte vragen te kunnen stellen, die kunnen wij niet voor je beantwoorden.
Persoonlijk had ik lekker met de fiets gegaan en het geld in de zak gestoken, want bij een mmbs horen kosten. Denk aan brandstof, onderhoud (banden, olies, filters bougies, en meer dingen), verzekering etcetera. Dat geld kan naar een B rijbewijs waar je (zie mijn vorige post) vrij vlot aan mag starten ;)

Ik zou oppassen met onterecht veevoer in de achterbak leggen en dan heen en weer naar school te gaan, dat lukt misschien twee maal maar daarna ben je gewoon de klos.
Pagina: 1