Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 20:00
Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een nieuwe microfoon voor mijn Gaming PC. Ik maak gebruik van een 5.1 set dus gebruik ik geen hoofdtelefoons. voorheen gebruike ik de microfoon van mijn webcam (Microsoft Livecam VX3000) maar na een upgrade van mijn PC hardware zit hier erg veel ruis op. ik zoek nu dus een goede kleine microfoon welke op redelijke afstand (30-50cm) nog goed mijn spraak op pikt voor gebruik van TS / Ventrillo / Discord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:52
Budget? en wat heb je zelf al opgezocht?

En 2 posts in verschillende topics?

[ Voor 32% gewijzigd door energydrank op 04-12-2018 16:33 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
ja wist niet goed waar ik die het beste kwijt kon. Budget ja tot max 50 euro denk ik zo. ik heb zelf wel wat gevonden zoals: https://tweakers.net/pric...e-snowball-ice-zwart.html
Maar deze lijkt me wat groot zeker in vergelijking met waar ik vandaan kom, eventueel is een nieuwe webcam (welke je 4 kanten op kan richten) met een goede microfoon ook een optie hier heb ik echter niet echt iets bevredigends voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voordat ik terug naar headset was gestapt had ik deze: https://www.thomann.de/nl/the_tbone_gc_100_usb.htm. Klein dingetje, past netjes op bureau. Nooit klachten gehad van medespelers. Uiteraard zal eentje van €50 beter geluid kunnen opleveren, het is aan jou of je dat ervoor over hebt.

Nadeel van zo eentje in zijn algemeenheid is dat hij dicht bij toetsenbord staat. Hoe groot probleem dat is hangt af van je toetsenbord en of je push to talk gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 04-12-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
heb toetsenbord op lade onder bureau staan microfoon er boven en gebruik push to talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:52
als je echt goed geluid wil voor niet al te veel raad ik het volgende aan:

pricewatch: Behringer U-Phoria UM2
Een mooie (kwaliteit) audio interface voor niet al te veel met een XLR microfoon.
zoals bijvoorbeeld deze:
https://www.bax-shop.nl/d...m-10-dynamische-microfoon

maar dan heb je ook echt goed kwaliteit waarmee je zelfs nog wel Youtube videos mee kan opnemen/ Streamen

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Deze is in de trend van 'Gaming' voor de helft van het budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Tirinium schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:41:
ja wist niet goed waar ik die het beste kwijt kon.
Dan DM je de volgende keer eerst een moderator om het na te vragen. Crossposten is op GoT namelijk niet gewenst. Dan had je direct te horen gekregen dat aankoopadvies gedaan wordt in Consumentenelektronica Aankoopadvies, daar verhuis ik dit topic dan ook heen: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einz_
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-06-2024
De blue snowball modellen geven een goede geluidskwaliteit en de grootte valt uiteindelijk wel mee.
Een andere tip die ik kan geven zijn de Samson modellen.
Beiden zijn goed genoeg om youtube filmpjes mee op te nemen (vaak gebruikt door vloggers als eerste mic) voor een redelijke prijs.

Deze gebruik ik zelf op mijn desktop en mijn mede gamers zijn zeer tevreden over de geluidskwaliteit.
Hij is ook vrij klein en goed richtbaar zodat hij zoals je zelf aangeeft vanop een afstand van 30 tot 50cm perfect te gebruiken is zonder veel invloed van bijgeluiden zoals een keyboard.
pricewatch: Samson GO Mic
Via amazon.de heb ik deze ergens in 2017 aangeschaft voor rond de 30€, de prijzen staan momenteel echter rond de 50 € als ik zo even rondkijk. 8)7

Je kunt natuurlijk een 15€ modelletje kopen maar deze geven meestal wel wat ruis en ik heb begrepen dat dit net is wat je wilt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Uiteindelijk heb ik deze gehaald: http://www.media-tech.eu/MT391en
Rond de 20 euro met mic boost ben ik nog goed te verstaan als ik 30-50 cm van de microfoon verwijderd ben staat onder scherm naast speaker, maar heb geen gekraak of muziek welke doorkomt.
Pagina: 1