[Synology] Custom e-mailbericht voor de Opslag Analyser

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-12 08:43
Graag wil ik een custom e-mailbericht maken voor de opslag analyser van Synology. Via Configuratiescherm ->Melding -> Geavanceerd, staat deze er niet bij. Ik kan de tekst dus niet aanpassen. Wel heb ik de %COMPANY NAME% kunnen aanpassen. Hier is een variabele voor.

Deze tekst zou ik graag willen veranderen:

Beste gebruiker,

Er is een schijfgebruikrapport van Test rapport gegenereerd. Bekijk hier het rapport:

http://172.17.6.147:5000/...2-04_13-20-03/report.html

Met vriendelijke groeten,
%COMPANY NAME%

Op internet heb ik ook gekeken en zeggen ze dat je of de config file editor moet downloaden (heb ik gedaan) of SSH verbinding moet maken (heb ik ook gedaan). Beide stappen lukt het me niet om die specifieke folder te vinden met variabele erin.

Heeft iemand heir ervaring mee? Ik heb ook al een topic op de Synology community geopend, maar nog geen gehoor.

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik weet niet of bovenstaand IP adres van jouw is maar mocht dat zo zijn dan is het misschien verstandig om die te maskeren. ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Psvtje10 dat IP zegt weinig; valt onder een B Class subnet voor private use. Jij en ik kunnen thuis hetzelfde IP gebruiken.

@Jeanke117 variabelen zitten niet in een folder; over het algemeen zet je die op systeemniveau of userniveau. Je had al je /etc/synoinfo doorgespit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jeanke117
MAX3400 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:43:
@Psvtje10 dat IP zegt weinig; valt onder een B Class subnet voor private use. Jij en ik kunnen thuis hetzelfde IP gebruiken.

@Jeanke117 variabelen zitten niet in een folder; over het algemeen zet je die op systeemniveau of userniveau. Je had al je /etc/synoinfo doorgespit?
Ik heb onder andere dat ook doorgekeken maar dan zegt die no such file or directory. Moet ik er nog iets voor zetten?

• MAX3400

MAX3400

Jeanke117 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb onder andere dat ook doorgekeken maar dan zegt die no such file or directory. Moet ik er nog iets voor zetten?
Hoe heb je die file doorgekeken dan; je moet wel gebruik maken van de Linux-commando's die door het OS geaccepteerd worden? Ben je wel admin via SSH?

• Jeanke117
MAX3400 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:40:
[...]

Hoe heb je die file doorgekeken dan; je moet wel gebruik maken van de Linux-commando's die door het OS geaccepteerd worden? Ben je wel admin via SSH?
Ik log in met het admin account waarmee ik ook kan inloggen in de NAS. Vervolgens doe ik sudo su- waardoor ik root access heb. Vervolgens heb ik geprobeerd jouw commando te gebruiken /etc/synoinfo dat lukte niet dus dan met cd ervoor en find commando geprobeerd maar gebeurde niks.

• MAX3400

MAX3400

Probeer eens "cat" of "vi"? De ene typt het bestand uit, de ander is om te editen.

• Jeanke117
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FhvUFbi.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zC4aEmj.png

Als ik "vi" doe krijg ik blauwe ~ tekens. Onderaan staat dan "vi /etc/synoinfo [New File] 0, 0, 1

Als ik "vi /etc/synoinfo/ doe dn krijg ik illegal file name.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeanke117 op 04-12-2018 17:08 ]

Pagina: 1