Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-01 00:46
inleiding

Welke koelpasta is het meest efficiënte (en kan toegepast worden) op mijn CPU met combinatie van de dark rock pro 4 koeling? Ik heb onderaan 3 pasta's gevonden en gekeken of die de aluminium onderkant niet opvreten van mijn koeling, en ik denk zelf dat de arctic silver 5 het meeste koeling's verschil gaat leveren. Ik zag ook dat de thermo grizzly goed koelt, maar ik weet niet zeker of die compatibiel is met deze koeling.

Mijn vraag:

Ik wil weten of de Arctic silver 5 en/of thermo grizzly cryonaut pasta op mijn CPU toegepast kunnen worden en niet deze koeling onderkant (die op de pasta zit) opvreet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Huidige CPU: I7-9700k TRAY
Moederbord: Asus Rog Maximus XI hero Black Ops 4 editie
Case: CM storm trooper case
GPU: MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus
PSU: RM 850X
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Arctic silver 5 koelpasta
MX 4 koelpasta
Thermo grizzly cryonaut

[ Voor 2% gewijzigd door MonkeyDante op 04-12-2018 11:42 . Reden: URL voor voeding toegevoegd ]

Beste antwoord (via MonkeyDante op 18-12-2018 23:46)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

MonkeyDante schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:03:
[...]

Dank u wel voor het antwoorden van mijn vraag. Dit betekent ook dat die drie compatibel zijn met de Dark rock pro aluminium onderkant, in ieder geval dat hall ik uit uw antwoord.

[...]

A, mooi! dan ga ik denk ik de Arctic MX 4 of Arctic silver 5 halen. Nogmaals bedankt voor het antwoorden van mijn vraag!
Volgens mij zijn alle baseplates van highend luchtkoelers, zoals jouw Dark Rock Pro, allemaal van koper, inclusief heatpipes. Alleen zijn deze vernikkeld, dus je hoeft je sowieso geen zorgen te maken voor "aanvreten" aan je koeler.
De koelvinnen zijn wél van aluminium. Dat is doorgaans omdat aluminium a) goedkoper is dan koper, b) lichter is, en c) een betere wartmteafgifte aan de omgeving dan koper. Koper daarentegen kan juist meer warmte geleiden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Normale koelpasta eet je koeler niet op, liquid metal wel (vooral bij contact met aluminium).

Er zit ook gewoon koelpasta bij de Dark Rock Pro 4, die is al prima. Voor net die 2 graden beter zou ik Noctua NT-H1 gebruiken, maar de 3 pastas die je al gevonden hebt zijn ook OK.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 04-12-2018 11:53 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Tegenwoordig zit er maar een paar graden verschil tussen de meeste koelpasta's. De bijhorende koelpasta al prima. Dat te hebben gezegd heb ik zelf hele goede ervaringen met Arctic MX-4 and Gelid GC-Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-01 00:46
Kanarie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:49:
Normale koelpasta eet je koeler niet op, liquid metal wel (vooral bij contact met aluminium).

Er zit ook gewoon koelpasta bij de Dark Rock Pro 4, die is al prima. Voor net die 2 graden beter zou ik Noctua NT-H1 gebruiken, maar de 3 pastas die je al gevonden hebt zijn ook OK.
Dank u wel voor het antwoorden van mijn vraag. Dit betekent ook dat die drie compatibel zijn met de Dark rock pro aluminium onderkant, in ieder geval dat hall ik uit uw antwoord.
rain2reign schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:19:
Tegenwoordig zit er maar een paar graden verschil tussen de meeste koelpasta's. De bijhorende koelpasta al prima. Dat te hebben gezegd heb ik zelf hele goede ervaringen met Arctic MX-4 and Gelid GC-Extreme.
A, mooi! dan ga ik denk ik de Arctic MX 4 of Arctic silver 5 halen. Nogmaals bedankt voor het antwoorden van mijn vraag!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

MonkeyDante schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:03:
[...]

[...]

Volgens mij zijn alle baseplates van highend luchtkoelers, zoals jouw Dark Rock Pro, allemaal van koper, inclusief heatpipes. Alleen zijn deze vernikkeld, dus je hoeft je sowieso geen zorgen te maken voor "aanvreten" aan je koeler.
De koelvinnen zijn wél van aluminium. Dat is doorgaans omdat aluminium a) goedkoper is dan koper, b) lichter is, en c) een betere wartmteafgifte aan de omgeving dan koper. Koper daarentegen kan juist meer warmte geleiden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar