Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een extra draadloos netwerk aansluiten. Wat nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Momenteel heb ik huis glasvezel internet met een router die in de woonkamer staat.

Middels een switch heb ik dit internet al 'doorgetrokken' naar een andere ruimte in huis. In die ruimte zou ik ook een 'wifi punt' willen creëren.

Wat heb ik hier nou precies voor nodig?

Uit de switch komt dus een fysieke ethernet kabel. Die plug ik dan weer in een? Acces point? Een nieuwe / extra router? Zou fijn als deze een 'nieuw' netwerk kan genereren, zodat de gasten die we in die ruimte laten verblijven niet op ons 'prive' netwerk hebben.

En weet iemand ook een goede aanrader die niet te duur is en bovenstaande kan doen?

Alvast dank.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16

lier

MikroTik nerd

Je bent op zoek naar een accesspoint. Als je aangeeft welke router je nu gebruikt, dan kan we je ook nog een zetje in de goede richting geven.
Stab schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:26:
En weet iemand ook een goede aanrader die niet te duur is en bovenstaande kan doen?
Wat is niet te duur?

[ Voor 43% gewijzigd door lier op 04-12-2018 11:47 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Stab
lier schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:46:
Je bent op zoek naar een accesspoint. Als je aangeeft welke router je nu gebruikt, dan kan we je ook nog een zetje in de goede richting geven.

[...]

Wat is niet te duur?
Thanks lier!

Ik heb de volgende router:
Fritz!box 5490

Ik heb glasvezel 1000 mbps maar het nieuwe wifi-signaal hoeft zo snel niet te zijn. Als ik het maar kan regelen door een ethernet-kabel in te pluggen en hij een 2e beveiligde draadloze netwerk kan genereren. Dan ben ik tevreden.

Wat is niet duur? € 50 tot € 100?

Thanks man.

• Frogmen
  • Niet online
Als je deze kabel in je Fritsbox kan prikken zonder switch ertussen kan je op poort een gast netwerk aanzetten en aan de andere kant van de kabel een AP welke maakt dan eigenlijk niet uit. Als de switch ertussen moet dan wordt het complexer en moet je VLAN's gaan werken. Gezien je vragen, als je er niet uitkomt zoek hulp. Als je 1 Gb internet kan betalen hoeft dat geen drempel te zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Stab
Frogmen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:38:
Als je deze kabel in je Fritsbox kan prikken zonder switch ertussen kan je op poort een gast netwerk aanzetten en aan de andere kant van de kabel een AP welke maakt dan eigenlijk niet uit. Als de switch ertussen moet dan wordt het complexer en moet je VLAN's gaan werken. Gezien je vragen, als je er niet uitkomt zoek hulp. Als je 1 Gb internet kan betalen hoeft dat geen drempel te zijn.
Haha dat laatste valt wel mee hoor. Sterker nog, dit is het goedkoopste internet wat ik ooit gehad heb. € 30,00 per maand.

De switch was nodig om de kabel door te kunnen trekken alsook de TV in een andere kamer te kunnen aansluiten. Die kabel loopt nu op 2 punten onder de grond dus moet blijven zitten.

Mocht het niet werken wat ik wil, kan ik dan wel gewoon een wifi netwerk maken met een ethernet kabel uit de switch in een acces point, die dan hetzelfde wifi netwerk is als het huidige uit de router?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:09
Welke provider heb je? Sommige providers bieden nog wel goede deals aan om bij hen Access Points te kopen?

• Frogmen
  • Niet online
@Stab Ja dat kan gewoon heb je ook niets bijzonders voor nodig (zeker als je geen last hebt van buren).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Je kan dit op meerdere manieren doen. Veruit het makkelijkste is een accesspoint en hier een 2e gast netwerk. Het scheiden gebeurt dan helemaal vanzelf in het accespoint en hoef je niks aan in te stellen.

Wat je wel moet besluiten is of je je prive netwerk als 1 groot geheel wilt of dat je een 2e SSID (de netwerknaam van je wifi) wilt opzetten. Dat maakt namelijk wat verschil in het opzetten.

Kijk even in de pricewatch van tweakers voor een accesspoint. Het is vaak een kwestie van het precieze type nummer etc. googelen om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het opzetten van een gasten netwerk.

Er zijn ook apparaten die verkocht worden onder de naam router maar die ook opgezet kunnen worden als accesspoint. Let wel op als je die route op gaat, soms is het zo dat als je zo'n router instelt als accesspoint de mogelijkheid om een gast netwerk op te zetten vervalt.

Kasper
Pagina: 1