Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-12 11:51
Mijn vraag:

Beste Tweakers,

Is er iemand naast mij (vast wel) die ook de Xiaomi Mi AirDots al hebben (voor)besteld?
Ik heb ze eigenlijk vrij snel gepre-ordered en betaald toen het kon via GearBest.
Tot op heden staat de order nog steeds op "Payment received".

Ik weet dat er nog geen (NL?) release date is, maar wil even weten of sommige mensen meer weten als mij.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

iPhone SE (privé) en iPhone XR (werk).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Diverse websites gechecked voor release
- Andere websites gechecked voor verzenden e.d.
- FAQ gelezen op diverse websites over het product.

rens-br wijzigde deze reactie 27-02-2019 10:59 (0%)
Reden: Mogelijke ref verwijderd

Xiaomi Mi 9T. ROM: [Developer] MIUI 11 Xiaomi.eu 9.12.5 met mods. In afwachting van LineageOS.

• Soul__assasin
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:14

Soul__assasin

de Belbelg

ik had 2 paar besteld via Aliexpress... order 1 werd nooit verwerkt, en dus na een week geannuleerd. Order 2 werd na een maand op "verzonden" ook plots geannuleerd..

die dingen zijn dus verdomd moeilijk te verkrijgen, en zijn ook enorm in waarde gestegen

www.weefab.com

• Update94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:48
Tot 2 weken geleden was ik in China, ik heb daar ook 3 weken lang diverse Xiaomi stores bezocht en online geshopt. Helaas is het mij ook niet gelukt een paar AirDots te bemachtigen. Zoals met veel Xiaomi producten was het meer een paperlaunch waarbij wellicht 1 batch al is geleverd en verder nog niks. Nog even geduld dus.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Hier ook besteld. Hij zegt verzonden te hebben maar heb er een hard hoofd in. Totaal geen reactie op vragen namelijk.

• Milo44
Boinkie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:43:
Hier ook besteld. Hij zegt verzonden te hebben maar heb er een hard hoofd in. Totaal geen reactie op vragen namelijk.
Ja dat heb ik dus ook. Ik had ook een vraag gesteld, maar krijg er niks geen antwoord op... :/
Ik wacht nog heel ff, anders cancel ik de order en vraag ik aan een kennisje of die ze mee wilt nemen vanuit China (gaat in Februari naar China).

Milo44 wijzigde deze reactie 04-12-2018 14:45 (18%)

Xiaomi Mi 9T. ROM: [Developer] MIUI 11 Xiaomi.eu 9.12.5 met mods. In afwachting van LineageOS.

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Als het op Ali "Xiaomi official" is cancel maar al ;-)

www.weefab.com

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:00
Hier in Spanje in de een MI store zijn ze ook nog niet te vinden. Hoop wel dat ze binnenkort verkrijgbaar zijn. Een Sinterklaascadeau is het al niet geworden en kerst gaat vast ook niet lukken.

• Locke_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:09

Locke_

Never fear....

Heb van de AliExpress leverancier begrepen dat er een flinke backlog in productie is bij Xiaomi en dat de huidige verwachting is dat er half tot eind januari weer geleverd gaat worden. Geen garantie dat dat daadwerkelijk zo is natuurlijk, maar het klinkt aardig aannemelijk.

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:36
Waarom zou je precies deze willen hebben I.p.v. de AirPods van Apple? Zeker als je alleen maar (dure) Apple devices gebruikt dan is kleine uitgave voor perfecte werking.

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Sub 30$ pricerange... En de eerste reviews zijn alles behalve slecht te noemen

www.weefab.com

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:45

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Milo44 gezien je vraag, heb ik er maar een levertijden & Prijzen topic van gemaakt en daarmee hoort het topic ook thuis in TPL, dus schopje die kant op.

• Drowzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09-12 22:02
Soul__assasin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:40:
Sub 30$ pricerange... En de eerste reviews zijn alles behalve slecht te noemen
Ik kon niet zoveel reviews vinden, heb je wat linkjes?

• Milo44
Sethro schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:26:
Waarom zou je precies deze willen hebben I.p.v. de AirPods van Apple? Zeker als je alleen maar (dure) Apple devices gebruikt dan is kleine uitgave voor perfecte werking.
Duur is maar net wat je vind. De SE vind ik persoonlijk (nu zeker) niet duur voor wat je krijgt en is perfect voor mij in persoonlijk gebruik.
Ik hoef niet zo een groot, log en zwaar apparaat voor dagelijks gebruik. De XR is puur voor werk en iets met een gegeven paard... :+

Maargoed, waarom de Airdots ipv de AirPods?

Nou, ten eerste de prijs, €180 voor een paar tandenborstels in je oren tegenover €30 voor iets wat er ten eerste al beter uit ziet als het in je oren zit? 8)7
Daarnaast hoor ik altijd goede berichten over Xiaomi en wil ik het eens een kans geven.
Niet zo moeilijk toch.

EDIT: Ik zie zojuist dat de status van mijn order bij GearBest veranderd is van "Payment Received" naar "Packed".
Er schijnt dus toch vooruitgang in te zitten? :X

Milo44 wijzigde deze reactie 05-12-2018 10:15 (9%)

• .GoO
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:10
Milo44 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:09:
[...]

Duur is maar net wat je vind. De SE vind ik persoonlijk (nu zeker) niet duur voor wat je krijgt en is perfect voor mij in persoonlijk gebruik.
Ik hoef niet zo een groot, log en zwaar apparaat voor dagelijks gebruik. De XR is puur voor werk en iets met een gegeven paard... :+

Maargoed, waarom de Airdots ipv de AirPods?

Nou, ten eerste de prijs, €180 voor een paar tandenborstels in je oren tegenover €30 voor iets wat er ten eerste al beter uit ziet als het in je oren zit? 8)7
Daarnaast hoor ik altijd goede berichten over Xiaomi en wil ik het eens een kans geven.
Niet zo moeilijk toch.

EDIT: Ik zie zojuist dat de status van mijn order bij GearBest veranderd is van "Payment Received" naar "Packed".
Er schijnt dus toch vooruitgang in te zitten? :X
Hoeveel heb je betaald bij Gearbest? Ze kosten daar bijna 70 euro, ruim het dubbele van de 'originele' prijs. Op AliExpress zie ik 'm wel voor rond de 40 euro, maar weet niet hoe betrouwbaar het is en hoe lang je hierop moet wachten.

• Milo44
Ik heb er net geen €40 voor betaald, dus dan zou je ze (nu) beter bij Ali kunnen bestellen.
Gewoon via Paypal bestellen, mocht je gezeik krijgen een geschil indienen bij Paypal.

Werkt bij mij altijd, en ik bestel (erg) veel dingen via eBay enzo.

• .GoO
Milo44 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:06:
Ik heb er net geen €40 voor betaald, dus dan zou je ze (nu) beter bij Ali kunnen bestellen.
Gewoon via Paypal bestellen, mocht je gezeik krijgen een geschil indienen bij Paypal.

Heb je ze al binnen? Zo ja, waar heb je ze besteld en hoe bevallen ze? Laat maar, het antwoord staat hierboven al.

Zit nog te twijfelen tussen AirDots en deze: https://www.indiegogo.com...es-affordable-awesomeness

.GoO wijzigde deze reactie 06-12-2018 12:53 (4%)

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Milo44 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:06:

Dan lees de verhalen van Paypal icm met Gearbest en (in mindere mate) Aliexpress maar eens...
Gearbest is geen Ebay, wat prijzen betreft niet, maar wat service en zekerheden betreft evenmin.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• ro4sho
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 29-11 07:15
Ik heb ze via Ali Express besteld op 4 dec en ze zijn vandaag (15 dec binnen gekomen).
Ik heb er 34,- euro voor betaald.

Eerste indruk:

- Design is ok (smaak)
- Bouwkwaliteit redelijk
- Geluid erg blikkerig, verwacht niet hetzelfde als je standaard oordopjes met draad. Na een dag gebruiken merk ik dat het geluid wel meevalt. Je moet de oortjes wel goed in je oor drukken.
- Handleiding is in het Chinees.

Bij het bestellen op Ali Express kun je gerust via Ideal betalen. Ali express heeft namelijk zelf ook een kopersbescherming. Geld komt namelijk op een tussenrekening van Ali express en komt voor de verkoper pas vrij als jij het pakketje aanmerkt als ontvangen.

ro4sho wijzigde deze reactie 16-12-2018 09:42 (8%)
Reden: Wijzigen van gebruikservaring

• ro4sho
rens-br schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:19:
[mbr]@Milo44 gezien je vraag, heb ik er maar een levertijden & Prijzen topic van gemaakt en daarmee hoort het topic ook thuis in TPL, dus schopje die kant op.[/]
Hoort dit topic thuis onder het kopje "Telecom providers & leveringen"?

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

ro4sho schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:56:
Ik heb ze via Ali Express besteld op 4 dec en ze zijn vandaag (15 dec binnen gekomen).
Ik heb er 34,- euro voor betaald.

Eerste indruk:

- Design is ok (smaak)
- Bouwkwaliteit redelijk
- Geluid erg blikkerig, verwacht niet hetzelfde als je standaard oordopjes met draad. Na een dag gebruiken merk ik dat het geluid wel meevalt. Je moet de oortjes wel goed in je oor drukken.
- Handleiding is in het Chinees.

Bij het bestellen op Ali Express kun je gerust via Ideal betalen. Ali express heeft namelijk zelf ook een kopersbescherming. Geld komt namelijk op een tussenrekening van Ali express en komt voor de verkoper pas vrij als jij het pakketje aanmerkt als ontvangen.
welke seller, mijn 2 bestellingen zijn nooit verwerkt

www.weefab.com

• rens-br
  • Laatst online: 12:45

rens-br

Moderator Mobile & IN
ro4sho schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:57:
[...]

Hoort dit topic thuis onder het kopje "Telecom providers & leveringen"?
Ja zeker, TPL staat voor Telecom providers & leveringen. Levertijden en prijzen topics horen daar in te staan.

• ro4sho
Soul__assasin schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:24:
[...]

welke seller, mijn 2 bestellingen zijn nooit verwerkt
Look what I found on AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/oMH9shnl1

• Boinkie
  • Nu online
Mijn order ook gecanceld. Ik wacht wel even tot na de kerst en ze weer een beetje op normale voorraad zijn. Dan zal de prijs ook wel weer zakken overal.

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-12 16:12
Ik heb ze wel al gekregen, en had de eerste minuut even dat alleen het rechter oortje met de telefoon verbond. Maar na even een reset (gewoon in m'n telefoonde Airdots laten "vergeten"), werkte het wel naar behoren.

Eerst even de nadelen:
  • De touchpads zijn wat gevoelig waardoor je ze soms per ongeluk gebruikt als je de oortjes op pakt of in/uit doet, maar werken verder wel goed. Opvallend dat ik ook daadwerkelijk gelijk van de play/stop functie gebruik maakte, wat fijn is in de trein e.d. Maar een beetje jammer dat een swipe o.i.d. om van liedje te wisselen er niet in zit.
Voordelen:
  • Ze klonken "uit de doos" een beetje wat je van €35 kan verwachten, maar na de equalizer in de muziek-app een slinger te hebben gegeven aan de hand van deze Reddit-review klonken ze een stúk voller en met een lekkere hoeveelheid bass. Ik vind ze nu zelfs beter klinken dan de Senheisser oordopjes die ze vervangen! Wel even handig om te weten: kies de silliconen-oortjes die lekker krap in je oren passen. Dat isoleert het omgevingsgeluid en komt de geluidskwaliteit heel erg ten goede. Ik heb het ook nog getest met memory-foam oortjes, en dat klonk gelijk nóg een stuk beter. Ik moet alleen nog even een extra setje van de memory-foam oortjes halen omdat ik ze ook gebruik met m'n Jaybird X3, maar als je het maximale uit de Airdots wilt halen zijn memory-foam oortjes zeker een aanrader.
  • Ik versta totaal geen Chinees, maar het koppelen aan de telefoon was een eitje, en verder hoef ik het toch niet te verstaan :)
  • Het doosje en de dopjes zelf voelen, zeker als je kijkt naar wat het kost, verrassend stevig en betrouwbaar aan.
Al met al nu al de beste nieuwe aankoop die ik heb gedaan. Ik had vorige week ook de Sony MDR-950N1 gekocht voor thuisgebruik, en daar zijn ze natuurlijk niet mee te vergelijken. Maar voor volledig draadloze oordopjes, ook vergeleken met de Airpods van Apple (en ik ben bést 'n Apple fan!), is het echt een heel fijn klinkend setje om te hebben. Des te meer voor het geld, want ze voelen en klinken als een octaafje/prijsje hoger.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-12 23:01

XanderDrake

Genetics is the key

Kapotlood schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:18:
Ik heb ze wel al gekregen, en had de eerste minuut even dat alleen het rechter oortje met de telefoon verbond. Maar na even een reset (gewoon in m'n telefoonde Airdots laten "vergeten"), werkte het wel naar behoren.

Eerst even de nadelen:
  • De touchpads zijn wat gevoelig waardoor je ze soms per ongeluk gebruikt als je de oortjes op pakt of in/uit doet, maar werken verder wel goed. Opvallend dat ik ook daadwerkelijk gelijk van de play/stop functie gebruik maakte, wat fijn is in de trein e.d. Maar een beetje jammer dat een swipe o.i.d. om van liedje te wisselen er niet in zit.
Voordelen:
  • Ze klonken "uit de doos" een beetje wat je van €35 kan verwachten, maar na de equalizer in de muziek-app een slinger te hebben gegeven aan de hand van deze Reddit-review klonken ze een stúk voller en met een lekkere hoeveelheid bass. Ik vind ze nu zelfs beter klinken dan de Senheisser oordopjes die ze vervangen! Wel even handig om te weten: kies de silliconen-oortjes die lekker krap in je oren passen. Dat isoleert het omgevingsgeluid en komt de geluidskwaliteit heel erg ten goede. Ik heb het ook nog getest met memory-foam oortjes, en dat klonk gelijk nóg een stuk beter. Ik moet alleen nog even een extra setje van de memory-foam oortjes halen omdat ik ze ook gebruik met m'n Jaybird X3, maar als je het maximale uit de Airdots wilt halen zijn memory-foam oortjes zeker een aanrader.
  • Ik versta totaal geen Chinees, maar het koppelen aan de telefoon was een eitje, en verder hoef ik het toch niet te verstaan :)
  • Het doosje en de dopjes zelf voelen, zeker als je kijkt naar wat het kost, verrassend stevig en betrouwbaar aan.
Al met al nu al de beste nieuwe aankoop die ik heb gedaan. Ik had vorige week ook de Sony MDR-950N1 gekocht voor thuisgebruik, en daar zijn ze natuurlijk niet mee te vergelijken. Maar voor volledig draadloze oordopjes, ook vergeleken met de Airpods van Apple (en ik ben bést 'n Apple fan!), is het echt een heel fijn klinkend setje om te hebben. Des te meer voor het geld, want ze voelen en klinken als een octaafje/prijsje hoger.
Top, jij schrijft de eerste review in de wereld waar ik iets aan heb!

Vraagje, steken ze (flink) uit je oren? Ik had een andere china wireless earplug setje, en die zagen er nogal bulky uit, alsof ik een peper/zout setje in mn oren had gestopt :X

Tweede vraag, waar heb jij ze bestelt?

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Kapotlood
Ik heb gemiddelde oren en bij mij steken ze eigenlijk niet zoveel uit. Veel minder dan de Samsung en Jabra oortjes die ik wel eens zie.

Als je een formaat wilt van hoe groot de pilvormpjes zijn: bij een gemiddelde hand zijn ze ongeveer net zo groot als het bovenste kootje van je pink.

Het valt me trouwens op dat ze bij mij, bij dagelijks gebruik, 's ochtends even 5 minuutjes opwarmtijd nodig lijken te hebben voor ze de bass een beetje laten voelen, maar daarna klinken ze nog steeds heel lekker, met aardig wat detail :)

Ik heb ze gewoon bij AliExpress besteld, maar ik denk dat de meesten (ook Banggood of Gearbest waarschijnlijk) ze rond de 38-41 euro hebben :)

• .GoO
Kapotlood schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:00:
Ik heb gemiddelde oren en bij mij steken ze eigenlijk niet zoveel uit. Veel minder dan de Samsung en Jabra oortjes die ik wel eens zie.

Als je een formaat wilt van hoe groot de pilvormpjes zijn: bij een gemiddelde hand zijn ze ongeveer net zo groot als het bovenste kootje van je pink.

Het valt me trouwens op dat ze bij mij, bij dagelijks gebruik, 's ochtends even 5 minuutjes opwarmtijd nodig lijken te hebben voor ze de bass een beetje laten voelen, maar daarna klinken ze nog steeds heel lekker, met aardig wat detail :)

Ik heb ze gewoon bij AliExpress besteld, maar ik denk dat de meesten (ook Banggood of Gearbest waarschijnlijk) ze rond de 38-41 euro hebben :)
Op AliExpress kan ik ze niet vinden, op Gearbest zijn ze niet leverbaar en op Banggood kosten ze meer dan 80 euro.

Zijn ze nog ergens normaal leverbaar?

• Kapotlood
Zo, dat gaat hard dan zeg! Daar kan ik je verder niet mee helpen helaas 🙂

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Kwestie van wachten lijkt me, en dan gaat ook de prijs naar beneden. Zie je altijd bij Xiaomi producten.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• Milo44
XanderDrake schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Top, jij schrijft de eerste review in de wereld waar ik iets aan heb!
Van de weinige reviews die er tot nu toe te vinden zijn, vond ik deze zelf ook wel nuttig.

Mijne zijn ondertussen verzonden en onderweg, aangezien de tracking niet super is,verwacht ik ze eind Januari wel binnen te hebben.
Verder heb ik -als het goed is- eind Februari nog 2 stuks in mijn bezit.

• Boinkie
  • Nu online
Ze zijn hier ook binnen!

Via deze seller. Zijn wel iets duurder geworden maar heeft 2,5 week geduurd.

http://www.aliexpress.com...042311.0.0.395b4c4dOsDUiK

• .GoO
Boinkie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:55:
Ze zijn hier ook binnen!

Via deze seller. Zijn wel iets duurder geworden maar heeft 2,5 week geduurd.

http://www.aliexpress.com...042311.0.0.395b4c4dOsDUiK
Thanks, ook besteld. Laagste prijs die ik tot nu toe kon vinden en gratis verzenden.

• zepp123
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-12 21:00
Wat vinden we van de nieuwe geupgrade airdots?

https://www.gearbest.com/...the-price-of-399-cny-3538

Deze kopen of de oude?

• Kapotlood
Zo te zien vooral een ander design, en je betaalt wat extra voor de infrarood sensor die kan zien of de dopjes in je oren zitten. Of het geluid beter is weet ik niet, maar voor mij is het de extra €18 niet waard :)

• Milo44
En die van mij zijn binnen! Vanavond en morgen eens ff mee stoeien :D

• Milo44
Kapotlood schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:18:
Voordelen:
• Ze klonken "uit de doos" een beetje wat je van €35 kan verwachten, maar na de equalizer in de muziek-app een slinger te hebben gegeven aan de hand van deze Reddit-review klonken ze een stúk voller en met een lekkere hoeveelheid bass.
Is dit trucje ook uit te halen op iOS?

• Kapotlood
Als ik 't me goed herinner heeft iOS ook een system-wide equalizer, dus ik zou zeggen van wel :) Ik heb de waardes van deze review een beetje overgenomen (en iets meer gespeeld voor wat meer bass), en nu klinken ze voor mij erg prettig :)

https://www.reddit.com/r/...ew_of_the_xiaomi_airdots/

Ze moeten alleen wel even 5-10 minuutjes opwarmen. Klinkt vreemd en ik heb 't nog nooit eerder gehad met oordoppen of koptelefoons, maar bij de Airdot merk ik echt dat als ze opgewarmd zijn ze echt opvallend beter klinken :)

• .GoO
Vandaag binnengekregen, in 8 dagen dus lekker snel.

Eerste indruk is erg positief. Goed design en uitstekend geluid (vooral na het aanpassen van wat equalizer settings).

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

zepp123 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:51:
Wat vinden we van de nieuwe geupgrade airdots?

https://www.gearbest.com/...the-price-of-399-cny-3538

Deze kopen of de oude?
Weer een andere soort?? Ik vind de oudere mooier

• Milo44
In eerste instantie ben ik er wel erg blij mee, voor mij is dit een prima setje oordopjes.

Enige optie voor een EQ tot dusver is die zich onder Instellingen > Muziek > Equalizer bevind.
Helaas kan je hier enkel voorgedefinieerde EQ's toepassen en niet eentje die je zelf aan kan passen of diverse frequenties.
Dat vind ik op zich jammer, want de bass is toch iets too much en ik zou er graag wat mee kunnen stoeien. Aan de andere kant vind ik het ook niet storend oid.

Hoe zit het trouwens met het opladen vd dopjes? Als ik de mijne in de case stop, dan branden ze heel even rood en uiteindelijk dimmen de LEDs op de dopjes.
Als ik ze dan even aanraak (in de case) dan gloeien ze weer even rood op en daarna weer uit.
Als ze vol zitten, horen ze dan niet wit te gloeien ofzo? Ze hebben nu een hele nacht in de case gezeten maar gloeien nog steeds rood...
En de case is vol genoeg om een volledige lading vd dopjes te kunnen doen, want die heb ik als eerste volledig opgeladen.

Wie kan mij helpen? Of wie heeft er een linkje met een verduidelijking van alle weergaves en commando's e.d. die in het Engels ofzo staan ipv alles in Chinees? :P

EDIT: In de Spotify app zit wel een EQ die je kan toepassen, daar kan ik wel wat mee doen.
Maar luister ook genoeg muziek via andere apps (denk aan radio streaming apps) waar dus een globale EQ beter van toepassing zou zijn.

Milo44 wijzigde deze reactie 16-01-2019 09:36 (10%)

• Kapotlood
Bij het laden: als ze vol zijn gaan ze uit. Als de liedjes blijven branden gebruiken ze namelijk energie :)

Die commando's hoor ik trouwens zelden, hooguit wanneer ze een bluetooth verbinding krijgen en wanneer ik bluetooth uit zet. Welke commando's doel je verder op?

• Milo44
Kapotlood schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:47:
Bij het laden: als ze vol zijn gaan ze uit. Als de liedjes blijven branden gebruiken ze namelijk energie :)

Die commando's hoor ik trouwens zelden, hooguit wanneer ze een bluetooth verbinding krijgen en wanneer ik bluetooth uit zet. Welke commando's doel je verder op?
Helder, thnx.

En qua commando's doelde ik meer op, kan ik ze -los van wanneer ik ze in de case stop- ook uitzetten of gaan ze alleen uit zodra ik ze in de case stop?
Commando's qua tappen op de oordopjes, 1x = pauze, 2x = voice assistent.
Eigenlijk meer een globale handleiding die goed te begrijpen is, voor mij is er weinig duidelijk namelijk, maar ik moet ze misschien ook gewoon wat meer gaan gebruiken.

Ik heb ze ten slotte pas sinds gisterenavond 8)7

• Kapotlood
Wat dat betreft gaan ze volautomatisch: in de doos laden ze, gaan ze vanzelf uit, en ontkoppelen ze zichzelf van je telefoon. Uit het doosje koppelen ze automatisch met elkaar en je telefoon. Veel eigen handelingen heb je daar niet bij, tenz er een dopje niet goed activeert... Dan stop je die heel even apart terug in het doosje, waarna je 'm er weer uit haalt zodat hij alsnog goed kan koppelen.

En qua commando's heb je er maar drie: 1x tappen voor starten/stoppen van je muziek, en 2x tappen voor je assistent (Siri, Google of Alexa geloof ik). Senior ondersteuning zit er namelijk niet in, hij herkent echt alleen een aanraking :)

• Milo44
Kapotlood schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:19:
En qua commando's heb je er maar drie: 1x tappen voor starten/stoppen van je muziek, en 2x tappen voor je assistent (Siri, Google of Alexa geloof ik). Senior ondersteuning zit er namelijk niet in, hij herkent echt alleen een aanraking :)
Wat is de derde dan? :+

Deze middag goed gebruikt @ mijn werk. Fijne oordopjes, passen lekker in mijn oren, geluid is top.
Ben er wel achter dat de EQ "Laat in de avond/Late Night" wel degelijk toepassing heeft op ALLES, de rest van de EQ's niet of niet hoorbaar.

Bij de EQ "Laat in de avond/Late Night" wordt de bass wordt iets minder en dat is lichtjes te horen, nog niet alles natuurlijk, maar wel een beetje :)
Dus voor diegene die een iPhone gebruiken en toch iets(je) minder bass willen:

- Instellingen > Muziek > (Zet geluidscontrole aan) > Equalizer > en dan Laat in de avond/Late Night selecteren.

Staat het kopje Muziek niet onder je instellingen? > Download dan de Muziek app opnieuw uit de AppStore!

• Kapotlood
1x klikken is Play
1x klikken is Stop
2x klikken is Assistant

Dat maakt drie commando's :)

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:19
.GoO schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:57:
Vandaag binnengekregen, in 8 dagen dus lekker snel.

Eerste indruk is erg positief. Goed design en uitstekend geluid (vooral na het aanpassen van wat equalizer settings).
Zelfde verkoper maar pas op de deadline verstuurd met een niet te terug te vinden T&T :( Krijg weer sterk het gevoel dat ze alleen voorgemeld zijn om automatische annulering te voorkomen maar dat verkoper ze niet kan keveren. Probeer ze al sinds oktober te kopen... Frustrerend ...

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 16:58
Die nieuwe versie die hier eerder gepost is. Weten mensen of deze aanzienlijk beter is? Aangezien deze als "Pro" worden bestempeld in de naam?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

bszz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:57:
[...]

Zelfde verkoper maar pas op de deadline verstuurd met een niet te terug te vinden T&T :( Krijg weer sterk het gevoel dat ze alleen voorgemeld zijn om automatische annulering te voorkomen maar dat verkoper ze niet kan keveren. Probeer ze al sinds oktober te kopen... Frustrerend ...
Xiaomi en hun productie modellen :( Op dit soort gadgets kan je lang wachten. Maak het dan 2 euro duurder en produceer ze doorlopend!

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:19
XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Xiaomi en hun productie modellen :( Op dit soort gadgets kan je lang wachten. Maak het dan 2 euro duurder en produceer ze doorlopend!
Waar ik mij vooral aan erger is dat verkoper dan maar door een voormelding net doen alsof het verstuurd is, zodat aliexpress de order niet annuleert, terwijl ze helemaal niets te versturen hebben.....

• Peter_Aragorn
Pff, ik vind het wel jammer dat ze nergens echt betrouwbaar te bestellen zijn.

Is er hier niet iemand die er al weer vanaf wil ;)?

• Milo44
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:11:

@Peter_Aragorn Als het mee zit heb ik over een maand 2 stuks.
Een kennis van mij is naar China en zou -mits hij ze kon vinden- 2 stuks voor mij meenemen.

Weet niet hoe lang je nog kan wachten?

• Boinkie
  • Nu online
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:11:

Yes! Heb ze gebruikt met andere plastic dopjes maar ze blijven bij mij niet zitten. Heb alleen het doosje + oordopjes nog overigens.

• Peter_Aragorn
Uiteraard heb ik net andere besteld, haha. Die probeer ik eerst even en dan kom ik hier terug :)

Thanks alvast guys

• .GoO
Ik heb afgelopen week al meerdere keren gehad dat ze AirDots opeens niet meer gepaired waren en ik ze moest resetten. Iemand anders ook dit probleem? Kan ik dit voorkomen?

Er wordt iets gezegd in het Japans, maar dat versta ik natuurlijk niet.

• Kapotlood
Eigenlijk zelden problemen mee. De enkele keer dat het gebeurt doe ik het niet-gepairde dopje even terug in z'n doosje tot het rode lampje brandt, en als ik 'm er daarna weer uit haal synct ie alsnog prima :)

• Peter_Aragorn
Een vraagje over de Airdots zelf. Hebben ze veel ruis? Ik merk met mijn huidige van Soundpeats dat er behoorlijke ruis is als de audio wat stiller is...

• Kapotlood
Ik kan zelf geen ruis ontdekken eigenlijk... bedoel je wanneer er geen geluid uit komt of wanneer er juist geluid speelt? (ik heb het in beide situaties niet namelijk)

• Peter_Aragorn
Kapotlood schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:36:
Ik kan zelf geen ruis ontdekken eigenlijk... bedoel je wanneer er geen geluid uit komt of wanneer er juist geluid speelt? (ik heb het in beide situaties niet namelijk)
Nee, wanneer er wel geluid speelt. Dus als het volume wat hoger staat, maar de muziek heel rustig is en eigenlijk pauzes heeft. Dan is er echt behoorlijk veel ruis aanwezig in mijn Soundpeats Truengines. Dat vind ik wel een dealbreaker, persoonlijk.

Ook bij films/series bijvoorbeeld. Is er wat stilte, dan is er juist veel ruis :(

• Kapotlood
'Soundpeats Truengines? Is dat ook een Chinees merk?

Ik moet wel zeggen dat ik ze altijd gebruik in de metro, tram, trein, en een stukje als ik van de tram naar m'n klant toe loop. Maar ruis heb ik zelf nog nooit kunnen ontdekken :)

• Peter_Aragorn
Kapotlood schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:00:
'Soundpeats Truengines? Is dat ook een Chinees merk?

Ik moet wel zeggen dat ik ze altijd gebruik in de metro, tram, trein, en een stukje als ik van de tram naar m'n klant toe loop. Maar ruis heb ik zelf nog nooit kunnen ontdekken :)
Die ja. Denk het, maar ze hadden een paar goede reviews, dus heb de gok genomen. Geluid is heel goed, maar die ruis weet ik zo net nog niet.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Zucht. Ze kosten nog steeds twee keer de richtprijs. Maar de Airdots lijken tegenwoordig wel al degelijk leverbaar.

• Milo44
Peter_Aragorn schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:36:
Een vraagje over de Airdots zelf. Hebben ze veel ruis? Ik merk met mijn huidige van Soundpeats dat er behoorlijke ruis is als de audio wat stiller is...
Ik ervaar niks geen ruis bij de Airdots.
XanderDrake schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:35:
Zucht. Ze kosten nog steeds twee keer de richtprijs. Maar de Airdots lijken tegenwoordig wel al degelijk leverbaar.
Mocht je interesse hebben, mijn bovenstaande post (dat ik er binnenkort 1/2 op voorraad heb) geldt nog steeds.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Bedankt, maar ik ga zo toch een paar weken op vakantie. Ik kijk wel hoe het er dan voor staat!

• vondelen
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-12 10:35
Milo44 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:08:

Mocht je interesse hebben, mijn bovenstaande post (dat ik er binnenkort 1/2 op voorraad heb) geldt nog steeds.
Wanneer XanderDrake ze niet nodig heeft, ik heb evt wel interesse. Wat wil je er voor hebben?

• Milo44
vondelen schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:39:
[...]

Wanneer XanderDrake ze niet nodig heeft, ik heb evt wel interesse. Wat wil je er voor hebben?
Als het goed is kan ik ze (mits ze meegenomen zijn vanuit China) volgende week woensdag in ontvangst nemen.
Zodra ik meer weet doe ik je ff een PM'tje!

• Milo44
Afgelopen woensdag helaas vernomen dat ze ook in China (tijdelijk) niet meer te krijgen waren.
Overal waar hij keek in de winkels die ze zou hebben waren ze uitverkocht.

Beste kun je ze dan toch via internet aanschaffen, of even tot het einde van deze maand afwachten en kijken wat Xiaomi doet met de winkel in de Benelux.

nieuws: Xiaomi komt officieel naar de Benelux

En excuses voor de late reactie, heb een beetje een hectische week gehad en was vergeten te reageren!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Bedankt voor de update. Ja lekker, ik zie de prijs ook absoluut niet dalen. Deze uitrol kon beter, Xiaomi...

• slico
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-12 16:47

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-12 21:36
Ik heb de Pro's vandaag binnen gekregen. Op zich bevallen ze prima. Alleen merk ik dat, tijdens het luisteren van muziek, ik telkens het gevoel krijgt dat het centrum van het geluid naar 'rechts boven' schuift. Druk ik op pauze, en hervat ik na twee seconden, dan komt het geluid weer uit het 'midden'.

Beetje vreemd om het zo te benoemen, maar als je je ogen sluit en naar de muziek luistert hoor je echt een verschuiving van richting. Irritant, en ik vraag me af of ik er aan ga wennen...

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-12 11:54
*kickje* Ik zit nu ook naar deze te kijken, omdat ik gek word van de draadjes. Ik twijfel wel tussen de Pro en de 'gewone'. Maar als ik je linkjes mag geloven, kun je beter de gewone doen, dan de pro:

'Gewone':
Gedurende vier uur ongestoord muziek luisteren
'Pro':
Een levensduur van wel 10 uur dankzij de ingebouwde 40mAh Li-ion batterij
Iedere 10 uur nieuwe Pro's? :P

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Goedkoopste nog steeds 44€ ipv rond de 20€. Natuurlijk zit er wel BTW over, maar toch!

Ik heb maaaaaanden geleden QCY's gekocht. Top dingen, €14. Kan ik ook aanraden.

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-12 11:54
XanderDrake schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:25:
[...]

Goedkoopste nog steeds 44€ ipv rond de 20€. Natuurlijk zit er wel BTW over, maar toch!

Ik heb maaaaaanden geleden QCY's gekocht. Top dingen, €14. Kan ik ook aanraden.
Zijn dat de QCY T1C TWS?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Jup, tenzij die TWS het ineens een hele andere versie maakt.

• effem
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-12 18:44
Iemand een mening over deze:
https://www.gearbest.com/.../pp_3005524059601939.html
weet niet precies hoe zich dit verhoudt tot de Xiaomi AirDots maar de prijs is erg lekker.
(bij geekbuying zelfs maar 7.79)

• Taarmen
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-12 13:07
Sinds de lancering een set Airdots in gebruik. Kwaliteit valt tegen. Geluid is te zacht, rechter oortje is gevoelsmatig de helft zachter als de linker. Te zacht om buitenshuis naar muziek of een podcast te luisteren. Linker oortje doet er geregeld een minuut over (incl handmatige acties) om te koppelen. Tweede set sinds juni in gebruik, werkt zoals het hoort

• satoer
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:41
Zit een beetje te struinen op Ebay, maar heb toch moeite echte Airdots te vinden. Ik heb het vermoeden dat er heel veel namaak is. De doosjes zien er vaak net wat anders uit. Ledjes op een andere plaats, knopje erbij of zelfs doosjes met een display. Ik heb geen haast, dus wil het eigenlijk goedkoop ergens bestellen om eens te proberen. Maar wil dan wel de echte hebben.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

satoer schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:52:
Zit een beetje te struinen op Ebay, maar heb toch moeite echte Airdots te vinden. Ik heb het vermoeden dat er heel veel namaak is. De doosjes zien er vaak net wat anders uit. Ledjes op een andere plaats, knopje erbij of zelfs doosjes met een display. Ik heb geen haast, dus wil het eigenlijk goedkoop ergens bestellen om eens te proberen. Maar wil dan wel de echte hebben.
Waarom niet gewoon deze bestellen?
https://nl.aliexpress.com...1602_8,searchweb201603_52

zeer tevreden over en binnen een week binnen vanuit China.

• satoer
Brilsmurfffje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:55:
[...]

Is dat ook een Xiaomi knock-off? Ach, als je tevreden bent durf ik de gok wel te wagen. Ga hem bestellen.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

satoer schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:07:
[...]

Is dat ook een Xiaomi knock-off? Ach, als je tevreden bent durf ik de gok wel te wagen. Ga hem bestellen.
Nee is een zelfstandig merk afaik. Maar ben er zeer tevreden over, zijn ook spatwaterdicht en heb er een aantal keren al mee door de regen gefietst. Ze hebben een prima accuduur en ook de verbinding is prima met mijn Android telefoon.

• satoer
Brilsmurfffje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:55:
[...]

Heb de oortjes inmiddels binnen!

Als eerste ben ik eigenlijk redelijk verbaast over de bouwkwaliteit. Doosje en oortjes zitten prima in elkaar. ook elektronisch werkt het prima. Koppelen met Bluetooth met mijn iPhone (11) ging foutloos. Qua comfort echter is dit "in ear" niet echt mijn ding vrees ik. De standaard bedraden oortjes die bij de iPhone zitten, zit vele malen comfortabel. Qua geluidskwaliteit neig ik ook meer naar de standaard Apple oortjes. Als de QCY "buds" goed zitten (denk ik), dan zijn de lage tonen net even wat dieper. Maar de midden en hoge tonen klinken net even wat "eerlijker", "helderder" op de standaard Apple dopjes. De QCY, klinken iets warmer.

Al met al, is het niet de geluidskwaliteit wat bij mij afvalt. Ik heb het gewoon niet zo op die in-ear dopjes denk ik. Maar ik heb nog nooit in-ear oortelefoontjes gehad, dus het kan zijn dat ik ze nog niet optimaal gebruikt hebt. Ik snap ook gewoon het "comfort" er niet van, als je ze in je oorkanaal drukt, dan krijg ik eerst de druk op mijn oor alsof ik een paar meter onder water ben. Na een paar keer wiebelen ("ontluchten") is die druk er wel af maar dan heb ik nog niet het idee dat het lekker zit. En als ik ze te los in mijn oren zet, is het geluid echt veel te iel. Ik heb ze nog maar een half uurtje getest, en ik ga er van de week wel even wat mee hardlopen, misschien dat het went. Ik ben ieder geval blij dat ik geen Airpods-pro heb gekocht. Als in-ear echt niets voor mij is, dan ben ik blij dat ik daar voor die prijs niet achter kom. Misschien dat de gewone Airpods meer voor mij zijn.

Anyway... Mijn conclussie: Is in-ear jouw ding, dan zijn dit prima dopjes voor het geld (wat echt belachelijk goedkoop is)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True