NLE (KPN) iTV; tweede ontvanger of streamen naar Chromecast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 20:14
Onlangs heb ik een alles-in-1 abonnement afgesloten bij NLE, in eerste instantie met één TV-ontvanger. Dit abonnement gaat begin volgende maand in.
De uiteindelijke situatie is om nog een extra tv op de slaapkamer aan te sluiten. Nu ligt er al een bestaand netwerk, van het huidige Ziggo modem naar een switch op de eerste verdieping, en vanaf die switch naar een andere switch welke achter de aan te sluiten tv ligt.
In principe zou het dus mogelijk moeten zijn om een tweede TV-ontvanger aan te sluiten op de laatste switch. Na wat voorbereidend zoekwerk er inmiddels achter gekomen dat de switches IGMP-snooping moeten ondersteunen voor het beste resultaat. Daar loopt het fout, de twee TP-Link TL-SG1005D's die er liggen hebben deze functie zeer waarchijnlijk niet. Een mogelijke oplossing hiervoor zou zijn om de huidige switches te vervangen door bijvoorbeeld de Netgear GS105E, met IGMP-snooping. Het kostenplaatje voor deze oplossing zou rond de €60,- uit komen, plus €4,- per maand voor de huur van een extra ontvanger.

Nu heb ik laatst ook eens wat vaker de Ziggo GO app gebruikt i.c.m. een 1e generatie Chromecast, en moet zeggen dat de kwaliteit best aardig is. Ik kan duidelijk zien dat de stream minimaal 720p op 50Hz is. Mogelijk zelfs hoger met een nieuwere Chromecast, dat kan ik alleen niet testen.

Mijn vraag is nu, hoe is de kwaliteit van de stream van NLE/KPN met de Interactieve TV-app gestreamd naar een Chromecast? Als deze minimaal dezelfde kwaliteit heeft (720p op 50Hz) lijkt dit mij een leuk alternatief t.o.v. upgraden van de huidige apparatuur voor die enkele keer per week dat ik op de slaapkamer TV kijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24
Ik gebruik de chromecast ipv een extra kastje en dit doe ik alleen maar zodat ik niet nog meer kabel rommel heb. Mijn tv hangt aan de muur met een gootje gaat de voedingkabel via de plint naar het stopcontact. (ik wil niet meer dan 1 kabel / gootje hebben lopen :P) Stream met een chromecast 2de generatie hoewel dit 30fps is en je dit wel ziet (lijkt alsof je continue na een herhaling kijkt) ben ik tevreden. Misschien upgraden naar de 2018 variant voor vloeiender beelden.

Edit: Het is btw ook zeer stabiel ik heb nog geen onderbrekingen gehad tijdens het tv kijken _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door michaeltjeh1 op 04-12-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 20:14
Bedankt voor de info, zou dus wel minder zijn dan Ziggo. Ik zal tegen die tijd eens experimenteren, misschien valt het wel erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind het bij KPN prima te pruimen. Zodanig zelfs dat ik de tunerkastje op de slaapkamer definitief heb uitgezet. Al is die natuurlijk wel prettiger in gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 05-12-2018 12:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 12:25

mwa

Voor mijn gevoel zie je geen verschil tussen de Ziggo Go app en de iOS iTV app (icm Chromecast Ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 13:37
Gunner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:00:
Ik vind het bij KPN prima te pruimen. Zodanig zelfs dat ik de (onzuinige) tunerkastje op de slaapkamer definitief heb uitgezet. Al is die natuurlijk wel prettiger in gebruik.
Hoe onzuinig (Watt) is die dan?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
audiojunk schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:17:
[...]

5,5watt.. Welgeteld zo'n 10tje per jaar. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

audiojunk schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:17:
[...]

Misschien ben ik in de war met dat oude ding wat ik vroeger had van UPC.
mad-dog schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:55:
[...]

5,5watt.. Welgeteld zo'n 10tje per jaar. :')
Was dat nu echt nodig? Ik heb me vergist, erg onnodig om dan zo'n smiley te gebruiken?
(kijk anders even in m'n signature en concludeer dat ik niet wakker lig van 5,5 watt)

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 05-12-2018 12:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1