Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werklaptop met power.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
De tijd is voor mij aangebroken om mijn laptop te vervangen. Op dit moment gebruik ik nog altijd met plezier mijn Asus N56VZ laptop, maar de tijd is nu hard aan het inlopen op de techniek die ik voorhanden heb, dat ik toch de overstap naar een nieuwe laptop aan het overwegen ben.

Hoewel het een prima huis/tuin en keuken laptop voor mij is, is het voor mijn werk gewoon een beetje te oud en traag geworden.

Wat ga je met je laptop doen?
Dit is heel variërend. Op mijn werk heb ik een dedicated werk-pc met 32gb werkgeheugen, stevige grafische kaart en voldoende power om programma's als Solidworks, Illustrator en photoshop naast elkaar te draaien.

Mijn kantoor-taken zal ik ook op mijn PC blijven doen, maar ik ben steeds vaker onderweg naar klanten. Bij deze klanten laat ik onze 3D-tekeningen vaak zien en pas ik ze zo nodig globaal even aan op locatie. Werk ik schetsen bij in Photoshop en illustrator etc.

Het is dus belangrijk dat de laptop wel een beetje power heeft en met deze power het toch een uurtje of 3 / 4 kan bezig houden. Zal niet vaak gebeuren dat ik 3 uur zonder stroom moet presenteren, maar ik wil de mogelijkheid hebben dat het kan. (uiteraard hoeft hij geen 3 uur 3D animaties te draaien zonder stroom).

Voor de rest heb ik de volgende eisen:
- Windows
- Goed scherm
- Rekenkracht
- 16GB werkgehegen
- SSD opslag (Bij enkel SSD, minstens 500GB, bij SSD/HDD combi, minstens 256GB)

Nummeriek toetsenbord vind ik niet verplicht, evenals een los te halen scherm of tablet functie. Maar een touchscreen zou wel handig kunnen zijn in sommige situaties.

Wat is je budget?
€2000,-

Is redelijk bespreekbaar, als het duurder wordt moet het wel qua functionaliteiten en meerwaarde wat toevoegen voor mijn werkzaamheden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Elke dag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb slechte ervaringen met Lenovo laptops. Van slechte bouwkwaliteit tot start-knoppen die niet meer goed werken, tot slechte schermen. (bij 2 laptops).

Verder nog:
Ik ben heel erg benieuwd wat er met non-dedicated GPU's mogelijk is qua 3d. Ik vind de Surface Laptop 2 echt een heel erg gave laptop en in 512GB / i7 trim is deze best wel geschikt. Maar heeft geen echte GPU..

Respect to the man in the icecream van!

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Elke dag
is support als next business day onsite nog belangrijk voor je aangezien je hem zakelijk gebruikt? (die asus ziet er ook best uit als een mediamarkt ding trouwens)

Zakelijk zou ik gewoon voor, Dell,HP,lenovo gaan bijvoorbeeld de Dell XPS 15 1ste jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service zit er al bij.

[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 04-12-2018 10:30 ]

Cloud ☁️

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
HKLM_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:24:
[...]

is support als next business day onsite nog belangrijk voor je aangezien je hem zakelijk gebruikt? (die asus ziet er ook best uit als een mediamarkt ding trouwens)

Zakelijk zou ik gewoon voor, Dell,HP,lenovo gaan bijvoorbeeld de Dell XPS 15 1ste jaar ProSupport en Next Business Day On-Site Service zit er al bij.
Nee, totaal niet belangrijk voor mij.
Ben niet echt afhankelijk van de laptop, gezien mijn werk-pc.

Die Asus N56VZ was hiervoor mijn student-laptop, gelijk na aanschaf 16GB werkgeheugen en een 256SSD bij-in gezet, perfect voor mijn studie en voor de eerste jaren in mijn werkende leven. Maar nu dus aan vervanging toe.

[ Voor 22% gewijzigd door Estoque op 04-12-2018 11:11 ]

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
https://www.dell.com/nl-n...97003?view=configurations

Ex btw (zakelijk, dus ex btw) 1.619 euro, voor best goede specs.

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Maar die is dus zonder 4K scherm. Ik vind een 4k scherm de meerprijs wel waard, dus dan wil ik die ook graag kunnen selecteren. Ze zijn er met 4k scherm, maar ik kan ze niet vinden.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 22:39
gewenste diameter scherm? maakt niet uit?
maximaal gewicht laptop? maakt niet uit?
4k scherm is een must have?
Ivm 3d tekenen en photoshop is het wel lekker een dedicated videokaart te hebben met dedicated geheugen.

kom ik uit bij deze:

Dell XPS 15 9570 CNX97005
pricewatch: Dell XPS 15 9570 CNX97005

is alleen wel 2099,- inc btw.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyriel85 op 04-12-2018 13:29 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• dec0de
  • Niet online
Cyriel85 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:28:
gewenste diameter scherm? maakt niet uit?
maximaal gewicht laptop? maakt niet uit?
4k scherm is een must have?
Ivm 3d tekenen en photoshop is het wel lekker een dedicated videokaart te hebben met dedicated geheugen.

kom ik uit bij deze:

Dell XPS 15 9570 CNX97005
pricewatch: Dell XPS 15 9570 CNX97005

is alleen wel 2099,- inc btw.
Dat is precies dezelfde als ik had, maar ik had het Zakelijk gekozen en dan is die zonder Btw :+

Edit:
Estoque schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:12:
[...]

Maar die is dus zonder 4K scherm. Ik vind een 4k scherm de meerprijs wel waard, dus dan wil ik die ook graag kunnen selecteren. Ze zijn er met 4k scherm, maar ik kan ze niet vinden.
Deze is met een 4K scherm ;)

[ Voor 21% gewijzigd door dec0de op 04-12-2018 13:43 ]

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Lets find it schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:42:
[...]

Dat is precies dezelfde als ik had, maar ik had het Zakelijk gekozen en dan is die zonder Btw :+

Edit:
[...]

Deze is met een 4K scherm ;)
Waarom staat dan tussen de specs, op de pagina die jij stuurt 1920x1080:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CchW5/1b9d4e5406.png

Ik ga serieus nadenken over de XPS15!
Bedankt allemaal!

• dec0de
  • Niet online
De precision 5000 reeks heeft die optie wel
Estoque schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:29:
[...]

Waarom staat dan tussen de specs, op de pagina die jij stuurt 1920x1080:

[Afbeelding]

Ik ga serieus nadenken over de XPS15!
Bedankt allemaal!
Excuses

https://www.dell.com/nl-n...iSWQiOiI1MDkzMzI3In1dfV19

Voor 2.016 euro heb je een 4K scherm 16gb ram 6cell 97 watt uur batterij (verplicht voor 4K scherm) i7 7820hq en Linux, gezien het een werk laptop is, en je dan meestal de Windows licentie voor veel minder koopt, en activeerd via een server.

[ Voor 121% gewijzigd door dec0de op 05-12-2018 07:50 ]

Pagina: 1