Geen HDR RTX2080 <-> Samsung UE60KS7000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik heb sinds een aantal dagen een RTX2080 en dat bevalt prima echter zit ik met één hardnekkig probleempje die ik maar niet weg krijg en ik hoop dat iemand hier een oplossing weet. Ik krijg met geen mogelijkheid meer HDR opties tevoorschijn in games of Windows. Mijn oude 980ti had nergens last van.

De kaart ziet de tv als een generic upnp scherm (iets in die trend) en niet meer als echt de ue60ks7000 waardoor er herkend wordt dat het een HDR scherm is.

Wat heb ik tot dusver geprobeerd?

- Driver uninstall via DDU.
- rollback naar oude drivers -> geen resultaat.
- Drivers van afgelopen week (410.7whql dacht ik)-> geen resultaat.
- Nieuwe drivers van deze week(417.22 whql)
- Windows update 1809 (deze was nog niet gedaan blijkbaar)

Nu zie ik na de windows update wel bij beeldscherminstellen de optie om te kijken voor HDR echter zegt windows dan dat het geen HDR display is.

Bij de Nvidia control panel staat wel als beelscherm Samsung (dus geen type) maar ik kan verder niets aanpassen. Bij mijn oude 980ti stond specifiek ook dat het de ue60ks7000 was.

Iemand een idee? Ik gebruik deze rig alleen op de tv en dan is het gemis van HDR een beetje jammer :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Je kan het volgende proberen:

- Samsung HDR TVs: Menu > Picture > Picture Options > HDMI UHD Color > On > Restart

Bron:
https://nvidia.custhelp.c...dr-and-how-do-i-enable-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:05
Held *O*

Kon het echt niet vinden. Kon hem uiteindelijk niet resetten maar UHD Color op off zetten en daarna op on did the trick.

Thanks!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
OMD schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:42:
Held *O*

Kon het echt niet vinden. Kon hem uiteindelijk niet resetten maar UHD Color op off zetten en daarna op on did the trick.

Thanks!
You are welcome ;)