Verschil Telfort, Online.nl en NLE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:38
Goedemorgen,

Ik mag volgende maand weer een nieuwe internetprovider uitkiezen. Zat voorheen bij Tele2, maar toen bleek dat ik daar mijn Fritzbox niet als modem kon gebruiken, wilde ik daar snel weer weg. Ik wil absoluut maar 1 kastje, en de meegeleverde wifi-modems zijn altijd zo slecht. Daarom wilde eigenlijk naar Telfort, omdat je daar je eigen modem kunt gebruiken.

Maar nu zie ik dat er wat concurrentie is van Online.nl en NLE. Beide ook KPN-netwerk, en beloven dezelfde snelheden op mijn adres. Weet iemand of er verschil is in de internetverbinding die je krijgt? Of is dit allemaal gelijk, omdat ze allen het netwerk van KPN gebruiken? En zit het prijsverschil voornamelijk in klantenservice?

Als iemand anders trouwens nog een andere goede budgetmaatschappij kent, waar je een Fritzbox als modem kan instellen, hoor ik het ook graag.

Thx! Remy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:50
Volgens mij kan je , je fritzbox wel gebruiken op het Tele2 Netwerk (VVDSL)

Ik heb anders nog wel een screen liggen met welke gegevens je nodig hebt , maar niet zelf uitgeprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

Speedmaster

Make my day...

Netwerk van Telfort kan je wel met de fritzbox gebruiken echter telefonie gaat niet zonder slag of stoot werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remuzzz
chris-drielsma schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:12:
Volgens mij kan je , je fritzbox wel gebruiken op het Tele2 Netwerk (VVDSL)

Ik heb anders nog wel een screen liggen met welke gegevens je nodig hebt , maar niet zelf uitgeprobeerd
Ik vrees in mijn geval van niet. Hangt er geloof ik van af op welke manier je bent aangesloten, via een wijkkast of hoofdcentrale. Ik ben er in ieder geval een week mee bezig geweest en heb alle instellingen geprobeerd die ik online kon vinden, en heb uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.

Ik begreep inderdaad dat Telfort gaat werken, ik heb geen telefonie, dus dat is geen probleem. Maar mijn vraag is dus heel concreet: zit er een verschil in de verbinding die ik ga krijgen bij Telfort, in vergelijking met die van Online.nl of NLE? Of is dat exact dezelfde KPN-verbinding? Maw. als het bij Telfort werkt, zou het dan ook bij die andere twee moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:50
Remuzzz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:18:
[...]

Ik vrees in mijn geval van niet. Hangt er geloof ik van af op welke manier je bent aangesloten, via een wijkkast of hoofdcentrale. Ik ben er in ieder geval een week mee bezig geweest en heb alle instellingen geprobeerd die ik online kon vinden, en heb uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.

Ik begreep inderdaad dat Telfort gaat werken, ik heb geen telefonie, dus dat is geen probleem. Maar mijn vraag is dus heel concreet: zit er een verschil in de verbinding die ik ga krijgen bij Telfort, in vergelijking met die van Online.nl of NLE? Of is dat exact dezelfde KPN-verbinding? Maw. als het bij Telfort werkt, zou het dan ook bij die andere twee moeten werken?
Ben je dan niet vergeten de aparte VLAN in te schakelen voor internet?

Ik gebruik zelf de 7581 op een T-Mobile Thuis verbinding namelijk en ik was ook daar vergeten de aparte VLAN in te schakelen , om het werkend te kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
NLEx gebruikt dezelfde settings als Telfort.

Ik heb beiden gehad en had een eigen modem (Draytek Vigor 130) in gebruik bij Telfort, die werkte vlak na de omzetting ook nog op de NLEx verbinding. In het verleden ook een Fritz!box 7360 gebruikt bij Telfort, ik twijfel er niet aan dat die ook bij NLEx prima gaat werken.

Bij NLEx/Telfort zit internet op VLAN34 (gewoon op luisteren met DHCP en klaar) en IPTV op VLAN4.
Het makkelijkste is om VLAN4 door te zetten naar een poortje en daar je TV-ontvanger aan te hangen. Dit wordt 'bridged mode' genoemd en is stukken eenvoudiger t.o.v. 'routed' mode.

Telefonie gaat niet werken met een eigen modem omdat de providers de benodige credentials niet vrijgeven :/

Ook bij Tele2 is een eigen modem wel mogelijk: https://forum.tele2.nl/va...en-voor-tele2-vdsl2-70734 maar of TV dan ook werkt weet ik niet.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Remuzzz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb sinds twee weken NLe en in de V10 staat hier en daar gewoon Telfort, lijkt er dus op dat het hetzelfde is.

Wat is het grote voordeel van een Fritzbox? Die V10 heeft hier voldoende wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remuzzz
hjs schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:27:
[...]

Ik heb sinds twee weken NLe en in de V10 staat hier en daar gewoon Telfort, lijkt er dus op dat het hetzelfde is.

Wat is het grote voordeel van een Fritzbox? Die V10 heeft hier voldoende wifi bereik.
Tov een goede modem-router niet hoor, maar dat ding van Tele2 werkte voor geen meter. Vandaar dat ik toen de Fritzbox had aangeschaft. En nu ik die eenmaal heb, zou het zonde zijn om hem niet te gebruiken. (tenzij het nieuwe apparaat het wel prima doet natuurlijk, dan kan hij ook gewoon op Marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:28
NLEx (mijn huidige provider) en Telfort (mijn vorige provider) zijn exact hetzelfde (ook als KPN btw), Online is net iets anders qua levering van de Setopbox en modem, maar gebruikt uiteraard wel dezelfde kabeltjes om internet te leveren. ik weet niet hoe de routering naar internet bij Online loopt, dat is ook nog wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik gebruik mijn Fritz 7490 op een Tweak DSL lijn, werkt uit de kunst.
(en nee, ik heb geen TV >:) , wel telefonie via Tweak)

[ Voor 11% gewijzigd door hp-got op 04-12-2018 11:04 ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1