Toon posts:

Domeinnaam look-a-like

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L.s,

Inzake een aardig gelijkende domeinnaam:

Ik heb meerdere domeinnamen inzake kunstgerelateerde zaken.
Een aantal zijn handelsnamen en ook zo in gebruik.

Er is één naam die ik straks ook wil gebruiken, dit als informatie site (geen handelsnaam o.i.d maar uiteraard wel gelieerd aan mijn andere zakelijke dingen

Nu is een stichting met een soortgelijk idee bezig alsmede een soortgelijke domeinnaam.

Ik heb al een tijdje www ....kunst.nl
Zij hebben recent aangekocht www.meldpunt.....kunst.nl

Kortom: alleen de vermelding "meldpunt" er voor gezet.

Nu ben ik hier vanzelfsprekend niet echt blij mee.
Valt hier wat aan te doen of is het een kwestie van accepteren?
Of moet ik mijn domeinnaam nog even toevoegen aan mijn activiteiten bij de KvK?

(Inzake het feit dat handeslnamen voorgaan op domeinnamen etc:
De domeinnaam "meldpunt....kunst.nl is recent aangekocht door een bedrijf die in samenwerking met de stichting.
Nu weet ik niet hoe ze dat domein in gaan zetten, zakelijk of niet.
Feit blijft dan mijn domein langer bestaat én dat de stichting ook op de hoogte was van mijn domeinnaam. Ik was namelijk lid van die stichting en mijn domeinnaam is wel eens ter sprake gekomen.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
"kunst.nl" is redelijk generiek net als "meldpuntkunst.nl". Als ze iets anders gaan doen en niet direct in je vaarwater zitten dan is het een kwestie van accepteren. Als er op de plek van de puntjes nog een specifieke naam staat wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Nou weet ik niet wat de rol van de stichting is hierin en wat de stichting precies doet maar als dat wel het geval is zou ik eens een gesprek met ze voeren erover om aan te geven wat je er van vindt. Misschien komen jullie er dan samen uit?

[ Voor 38% gewijzigd door ViNyL op 04-12-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
De TS vermeld het niet expliciet, maar het moge duidelijk zijn dat op de puntjes nog een bepaald woord staat.
Ga er ter illustratie uit van dat TS het domein falkenakunst.nl heeft en de tegenpartij meldpuntfalkenakunst.nl

En om de vraag te beantwoorden; daar doe je niets aan.

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 04-12-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Vinyl, heb je even een pm gedaan..