Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook Pro voor informatica studie. 2018, of ouder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in 2017 begonnen met de opleiding informatica (hbo) en vanwege gezondheidsredenen halverwege gestopt. Vanaf het begin van volgend jaar zal ik weer instromen en langzaam de draad oppakken. Ik heb vrijwel altijd een Windows computer/laptop gehad, maar tussendoor een Macbook Pro 2010.

Wil graag verdergaan met een Macbook Pro, ook vanwege ambities om in iOS te programmeren. Ik heb gekeken naar de Macbook Pro 2018 (15 inch) en de prijzen gaan al gauw naar €3000,- +. Ben daarom benieuwd of ik, met mijn gebruik, voldoende heb aan een Macbook Pro uit 2016/17.

Wat ga je met je laptop doen?
Zal niet op gegamed worden. Heb wel interesse om Photoshop en Final Cut Pro/Premiere te gebruiken, maar vooralsnog hobbymatig. Ook iets als Cubase (DAW-software) voor mijn muziek, maar ook dat is hobbymatig.
Zal vooral veel Boot Camp moeten gebruiken gezien op school in het eerste jaar exclusief gebruik gemaakt wordt van C# in Visual Studio. De jaren daarop worden andere talen ook behandelt. In mijn eigen tijd wil ik ook in macOS programmeren.

Wat is je budget?
Wil het liefst niet veel verder dan €2000,-/€2500 gaan, maar de mogelijkheid is er wel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal veel meegenomen worden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-12-2018 14:37)

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Alexknl schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:55:
Zijn niet meer nieuw te krijgen. Of althans niet voor een realistische prijs. Bij bovenstaande prijs van Azerty kun je beter voor de nieuwste generatie Macbook Pro kijken.

Ik zou gewoon kijken naar een goede tweedehands 2015 Macbook Pro Retina 13". Heb er zelf ook een voor mijn studie sinds een paar maanden. Heb eentje in zeer goede staat voor 750 euro kunnen overnemen van iemand. Super schermpje, geen probleem met toetsenbord, en zeker snel genoeg.
Ik zou een 15 inch nemen gezien je studie, is een grootscherm een must! Op een 13 inch scherm is je code bijzonder slecht te overzien,

Alle reacties

• dec0de
  • Niet online
Ja, hij zal volstaan, maar de 8ste generatie core processoren zijn wel een grote upgrade, en het toetsenbord plakprobleem is gefikst, wat later voor hoge kosten kan zorgen...

Als je een oude neemt, neem in je kostenberekening mee dat het kan zijn dat je 1 keer je toetsenbord moet vervangen.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-11 09:21
Een MacBook Pro uit 2013 zal ook nog wel volstaan voor de opleiding. Ivm bootcamp zou ik minimaal 256GB aan opslag aanraden, en 8GB ram (al kwam ik met 4GB er ook nog prima door). Qua performance zijn de stappen volgens mij klein geweest, uitgezonderd de laatste generatie waarin de overstap naar 6-core modellen is gemaakt. (Voor het 15' model).

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 04-12-2018 10:12 ]

• dec0de
  • Niet online
Ik zou voor een MacBook pro 2015 gaan, lekker dun, prima batterij en upgradable. En geen toetsenbord probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Dus iets zoals deze?
https://azerty.nl/product...5ngFo3rWTuYMaAgdFEALw_wcB

Kan het natuurlijk ook tweedehands opzoeken

Edit:
Bij nader inzien is het het niet waard om zo'n bedrag te betalen voor een meer dan drie jaar oude Macbook. Kan dan net zo goed wat extra's erbij doen en eentje uit 2018 kopen. Zal even voor tweedehandse/refurbished rondneuzen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 13:52 ]

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-11 20:52
Zijn niet meer nieuw te krijgen. Of althans niet voor een realistische prijs. Bij bovenstaande prijs van Azerty kun je beter voor de nieuwste generatie Macbook Pro kijken.

Ik zou gewoon kijken naar een goede tweedehands 2015 Macbook Pro Retina 13". Heb er zelf ook een voor mijn studie sinds een paar maanden. Heb eentje in zeer goede staat voor 750 euro kunnen overnemen van iemand. Super schermpje, geen probleem met toetsenbord, en zeker snel genoeg.

Acties:
  • Beste antwoord

• dec0de
  • Niet online
Alexknl schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:55:

Ik zou een 15 inch nemen gezien je studie, is een grootscherm een must! Op een 13 inch scherm is je code bijzonder slecht te overzien,

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt! :D Ik zal er een via marktplaats aanschaffen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:37:
Allemaal bedankt! :D Ik zal er een via marktplaats aanschaffen.
Als ik jou was zou ik dan wel goed opletten bij welke verkoper je de Macbook koopt. Macbooks zijn gewilde laptops, dus het percentage oplichters zal hoog zijn. Daarnaast weet je natuurlijk nooit of de Macbook niet gejat is.

Dus ofwel de factuur vragen en als het kan de macbook ophalen of gewoon op tweakers kopen. Ik heb een mac mini 2014 gekocht van een tweaker met goede beoordelingen. Is toch een stuk zekerder.

• Veugd
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-11-2024
Op de V&A staan nog wel wat courante modellen 2016-2018 van tweakers met een prima reputatie. Mijn advies, kijk eerst daar voordat je op marktplaats gaat neuzen.

Linkje:
categorie: Laptops
Pagina: 1