Toon posts:

Componenten upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi, ik heb een paar maanden geleden een game pc overgenomen van een goede vriend. De pc werkt goed alleen ik merk dat de nieuwste van de nieuwste games wat minder draaien (wat ook wel te verwachten was). Ik wil dus langzamerhand wat componenten zoals cpu, gpu, moederboord en ram upgraden.

De specs van de pc:

Moederboord: MSI H77MA-G43
Processor: Intel I7 3770 (3.5ghz)
Videokaart: Nvidia GTX 970
Voeding: ZM600-HP (600 watt)
Ram: 24GB DDR3
Er zit een 128gb SSD in en een 500GB HDD harde schijf in verder.

Ik zoek een?
In principe wil ik zoveel mogelijk componenten upgraden, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste en het mag ook tweedehands zijn als dat nodig is.

Wat is je budget?
Ik wil denk ik in totaal zo'n 700 euro uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet zo heel veel ervaring met dit soort dingen dus ik heb niet echt behoefte aan een merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik het voornamelijk voor gaming, dit zijn vaak fps games maar ook city building.

Alle reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Als toch wilt gaan upgraden zou ik eerst en enkel een andere grafische kaart overwegen.
Een GTX 1070 of RX Vega 56 is al een hele verbetering.

Kan het zijn dat je voeding al redelijk oud is?
Zo ja, vervang die dan ook (preventief) is mijn advies.
Deze stond van 2007 tot 2013 in de pricewatch.
5 jaar vind ik al aardig wat voor een voeding en ik gebruik ze zelf nooit zo lang.
Maar als dat ding van 2007 is, dan is zou ik die z.s.m. vervangen.
Waarom: als een voeding defect raakt bestaat er een kans dat er meer stuk gaat dan alleen de voeding.

De ssd is ook wat aan de krappe kant, maar dat had je misschien zelf al in de gaten :P
Met bijvoorbeeld je OS + GTA 5 ben je al aan het limiet, denk ik.
Ssd's zijn op het moment niet zo duur meer dus een ruimere is zeker een aanrader.

[ Voor 87% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-12-2018 23:26 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Voeding sowieso vervangen inderdaad.
Is minimaal 5 jaar oud (waarschijnlijk 6-7 jaar net als de 3770) en de kwaliteit was nieuw al vrij matig.

Welke games, resolutie, settings, etc hebben we het over?

Kun je eens met MSI afterburner kijken waar de bottleneck zit?

Een nieuwe processor betekent ook gelijk moederbord en geheugen (ben je zo 400-500 euro kwijt, wellicht meer).
Een nieuwe videokaart onder de 250 euro is niet erg veel sneller dan je 970, zou ik niet aan beginnen. Kijk je dus ook al gauw naar 350-600 euro.
Een nieuwe voeding kost 50-100 afhankelijk van wat je wilt.

2e hands is momenteel niet zo heel interessant, wellicht de videokaart maar verder niet.