Ik zit nog steeds op een 1e generatie i7 systeem en die begint inmiddels op bepaalde punten tekort te schieten. Tijd voor een kleine upgrade dus. Het doel hiermee is vooral wat meer snelheid creëren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe geen gekke dingen meer. 90% is email en internet, 10% is overige dingen zoals (veelal niet al te zware) games (Factorio, Airport CEO, Mafia 3, GTA-V), film kijken en soms wat virtualisatie (draait op het huidige systeem nog prima).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €500,-. €750,-. Videokaart gaat ook vervangen worden Iets meer is mogelijk als dat echt te verantwoorden is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een pricewatch: Corsair RM850 voeding. Ik weet dat deze technisch gezien te zwaar is, maar de vraag aan de experts of deze nog een ronde mee kan in het nieuwe systeem.
Daarnaast pricewatch: Club 3D Radeon HD 7950 '13Series, een upgrade daarvoor staat voor een later moment in de planning.
Muis (Logitech Performance MX), toetsenbord (Logitech G19), schermen (Samsung BX2231 + LG L222WS). ook, maar dat draait op dit systeem ook en zal op het volgende systeem ook wel draaien
Mijn systeem zit ingebouwd in een zelfgebouwde deskcase. Deze blijft ook nog behouden voorlopig. Het nieuwe moederbord is hetzelfde formaat als het oude moederbord en moet dus passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en een nieuwe (snellere) SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik baseer me op de reviews.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De componenten die nog behouden moeten blijven, verder niets eigenlijk
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Meerdere vragen eigenlijk:
1. Kan de huidige voeding nog een ronde mee? Werkt nog perfect, maar hoe zit het met de kwaliteit?
2. Is een aftermarket CPU koeler een aanrader? Zo ja, welke?
3. Het lijstje komt uit de BBG november, nog steeds goed of is er inmiddels iets beters voor dezelfde prijs of iets hetzelfde voor minder?
Huidig systeem:
Nieuw systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe geen gekke dingen meer. 90% is email en internet, 10% is overige dingen zoals (veelal niet al te zware) games (Factorio, Airport CEO, Mafia 3, GTA-V), film kijken en soms wat virtualisatie (draait op het huidige systeem nog prima).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €500,-. €750,-. Videokaart gaat ook vervangen worden Iets meer is mogelijk als dat echt te verantwoorden is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een pricewatch: Corsair RM850 voeding. Ik weet dat deze technisch gezien te zwaar is, maar de vraag aan de experts of deze nog een ronde mee kan in het nieuwe systeem.
Daarnaast pricewatch: Club 3D Radeon HD 7950 '13Series, een upgrade daarvoor staat voor een later moment in de planning.
Muis (Logitech Performance MX), toetsenbord (Logitech G19), schermen (Samsung BX2231 + LG L222WS). ook, maar dat draait op dit systeem ook en zal op het volgende systeem ook wel draaien
Mijn systeem zit ingebouwd in een zelfgebouwde deskcase. Deze blijft ook nog behouden voorlopig. Het nieuwe moederbord is hetzelfde formaat als het oude moederbord en moet dus passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en een nieuwe (snellere) SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik baseer me op de reviews.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De componenten die nog behouden moeten blijven, verder niets eigenlijk
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Meerdere vragen eigenlijk:
1. Kan de huidige voeding nog een ronde mee? Werkt nog perfect, maar hoe zit het met de kwaliteit?
2. Is een aftermarket CPU koeler een aanrader? Zo ja, welke?
3. Het lijstje komt uit de BBG november, nog steeds goed of is er inmiddels iets beters voor dezelfde prijs of iets hetzelfde voor minder?
Huidig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club 3D Radeon HD 7950 '13Series | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair RM850 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Transcend TS256GSSD320 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Nieuw systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,25 | € 163,25 |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 125,30 | € 125,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 485,- | |
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com