Ik heb reeds een PC voor een vriend samengesteld en in elkaar gezet. Nadat ik alles in elkaar had gezet heb ik een bootable Windows (via "Windows Media Creation Tool") USB gemaakt en de Windows installatie procedure onderlopen zonder enig probleem. Na de installatie dacht ik dat alles goed werkte maar na een paar minuten flickerde het scherm even zwart. Ik dacht dat dit normaal was, omdat Windows automatisch de GPU drivers installeert. Na een aantal keer flickeren van zwart scherm naar desktop kreeg ik opeens een zwartscherm zonder dat die weer terug naar de desktop sprong. Tijdens dit zwartescherm kreeg de monitor geen input en gingen de lichtjes van de muis en het toetsenbord uit, ook ging het lichtje van het moederbord uit. Na een aantal seconden start de computer zich automatisch weer opnieuw op maar dan met de mededeling van Windows dat er een opstartfout is opgetreden en dat je kunt kiezen tussen geavanceerde opties en om de computer gewoon opnieuw op te starten. Nou... Ik heb beide opties geprobeerd. Met de computer normaal opnieuw opstarten komt het zelfde probleem voort. Als ik de computer in safemode boot dan heb ik geen last van het geflicker. Ik heb hierna Windows opnieuw geïnstalleerd maar dit keer gelijk na de installatie de Nvidia GeForce experience drivers geïnstalleerd. Dit keer hield hij het iets langer vol maar bleef het flickeren naar een zwartscherm nog steeds niet opgelost te zijn. Weer een permanent zwartscherm alles gaat uit en de computer start zichzelf opnieuw op. Ik heb al uren lopen googlen en allerlei dingen geprobeerd, maar ik kom er maar niet uit.
Dit zijn de specs:
CPU: AMD - Ryzen 5 2600 3.4 GHz 6-Core Processor
Motherboard: MSI - B450-A PRO ATX AM4 Motherboard
Memory: Corsair - Vengeance LPX 8 GB (2 x 4 GB) DDR4-3000 Memory
Storage: Samsung - 830 Series 256 GB 2.5" Solid State Drive
Video Card: MSI - GeForce GTX 1060 6GB 6 GB GAMING X Video Card
Power Supply: be quiet! - Pure Power 10 CM 400 W 80+ Silver Certified Semi-Modular ATX Power Supply
De link voor alle onderdelen:
https://pcpartpicker.com/list/nxznMZ
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groet
- Floris
Dit zijn de specs:
CPU: AMD - Ryzen 5 2600 3.4 GHz 6-Core Processor
Motherboard: MSI - B450-A PRO ATX AM4 Motherboard
Memory: Corsair - Vengeance LPX 8 GB (2 x 4 GB) DDR4-3000 Memory
Storage: Samsung - 830 Series 256 GB 2.5" Solid State Drive
Video Card: MSI - GeForce GTX 1060 6GB 6 GB GAMING X Video Card
Power Supply: be quiet! - Pure Power 10 CM 400 W 80+ Silver Certified Semi-Modular ATX Power Supply
De link voor alle onderdelen:
https://pcpartpicker.com/list/nxznMZ
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groet
- Floris
- Floris