Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hurkihurkibang
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-02 22:27
Beste tweeakters,

Ik heb nu al een jaar een Nest in huis liggen, maar als ik dan ff tijd heb om aan te sluiten schrik ik me steeds rot van alle draden en mogelijkheden. Dan blijft het weer liggen. En ik ben ook wel weer tweaker genoeg om niet een installateur te vragen, moet het toch gewoon zelf kunnen! Maar dan wel met een beetje hulp van jullie.

Om te beginnen schijnt Open Therm een hot topic te zijn als het gaat om de Nest. Mijn ketel lijkt het te ondersteunen, ik durf alleen niet te zeggen of het ook echt zo ingesteld is. Hoe dan ook, met de Nest zou ik graag gebruik maken van de Open Therm mogelijkheid. Daarbij is het het handigst als de thermostaat/ bediening ding verder draadloos verbonden is zodat ik die in de ruimte van toepassing kan zetten.

Maar ik druf geen een draadje los te maken of te doen omdat ik nogal onzeker ben over mijn startsituatie. De ketel heeft een stekker in het stopcontact... moet ik die stekker nu losmaken van de ketel en vastmaken aan de heatlink? lijkt me wat vreemd. En de huisje thermostaat hang aan een draadje, moet ik die gewoon losmaken en ergens aan de heatlink verbinden?

Goed, maar even wat foto's om de situatie inzichtelijker te maken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/155CvJ0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O3Ug6qi.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mAzER7K.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kaZFqtK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uqyTYmS.jpg

Hopende op jullie inzichten! _/-\o_

Sebastiaan

[ Voor 14% gewijzigd door Hurkihurkibang op 22-12-2018 17:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurkihurkibang
Goed, wellicht geen reacties omdat het gewoon TE MAKKELIJK WAS. Ja, als je niet weet wat je moet doen, zie je het gewoon niet, maar er is toch ergens een kwartje gevallen in mijn hoofd, het bleek heel simpel.

Die HEATLINK heeft dus gewoon een STEKKER nodig....... ZEG DAT DAN 8)7
(waarom zit er niet gewoon een stekker aan "out of the box" ? |:(
Goed, ik heb een stekker uit een doos getrokken, kabels gestript en aan de heatlink gehangen.

Verder die telefoondraad die naar de thermostaat ging, nu aan de heatlink gedaan. Wat bleek, mijn ketel ondersteunde wel Open Therm, maar was verbonden aan AAN/UIT. Dat heb ik even veranderd.

Dat was het! Klaar!

Als ik naar de manuel kijk die ik hier gepost heb, komt het schaamrood wel op mijn kaken te staan :F , daar stond dus eigenlijk precies wat ik moest doen, maar soms heb je gewoon even een zetje nodig.

Even het resultaat voor de volledigheid:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFMZcHN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dgVrYld.jpg

Bedankt voor jullie vertrouwen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1236644

Hey Hurkihurkibang, thanks for this tread. I have the same combination of boiler and thermostate. It is also connected in the same way as yours, however does not work properly - the boiler keeps running in manual mode as if HeatLink is not in place.
Were you able to activate OpenTherm connection? Mine Nest says "Couldn't detect an OpenTherm connection". When I try to set On\Off connection, I've got no error, but heating is not regulated by Nest - only by boiler's control panel.
I've reset all the equipment a hundred times already and I'm a bit desperate now. I've taken some photos
https://m.imgur.com/gallery/60SgBNo
Perhaps you could advise me something? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurkihurkibang
Hey dmtr, in my case, I had no trouble at all finding the right connection, it just worked straight away.

The link to your image is broken, so try to relink it.

Don’t think of me as an expert, but four eyes might see more then two :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 21:14
Ik krijg ook een Nest Thermostaat. Ik ben alvast aan het verdiepen in het aansluiten van de heatlink en thermostaat.

Ik heb bijna dezelfde CV ketel (36/30 heb ik).
Ik vroeg mij af hoe jij de kabel die van de CV naar je oude thermostaat hebt aangesloten.

Heb jij die in de CV losgemaakt en dan op de heatlink aangesloten? Maar moet er dan ook nog een kabel van heatlink naar CV aansluitingen voor Opentherm?

Dat stuk begrijp ik niet helemaal. Want hoe communiceert de heatlink nu met de CV als jij die draad losgemaakt hebt die naar je thermostaat ging. Die zorgt voor de stroom namelijk richting thermostaat en het aan/uit (of OT).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. niels
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Hi Bokkoman,

ik heb zojuist ook de nest Thermostaat aangeschaft. en ga aan het zelfde project beginnen zoals hierboven beschreven

de kabel welke nu naar je CV ketel loopt vanaf de Thermostaat, dienen op poort T1 & T2 aangesloten te worden in de Heatlink. deze zorgen voor de spanning naar je Nest Thermostaat. (je kunt hem ook voeden via de usb aansluiting)

zie pagina 20-23 van de handleiding.

de kabel welke nu in vanuit thermostaat rechtstreeks naar je CV ketel lopen, worden dus onderbroken door de heatlink,

waarbij:
1. de huidige kabels naar de Thermostaat aangesloten worden op T1 & T2 op de Heatlink
2. een nieuwe kabel vanaf de Heatlink op de CV ketel aangesloten word. (modulerend/aanuit) even checken wat mogelijk is met je huidige ketel & gebruik de poorten conform de handleiding
3. de heatlink voeden met een 230v aansluiting op de poorten N & L (de linker)

ik moet er zelf nog aan beginnen; maar hoop ergens deze week er de tijd voor te vinden.

mocht ik nog ergens tegenaan lopen, dan zal ik wel even een update sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 21:14
Hey @Mr. niels

Ik lees nu pas je bericht. Ondertussen was ik er inderdaad al uitgekomen, precies zoals jij beschreef. Mijn CV ondersteund OpenTherm, dus heb hem daar op aangesloten.
Alles werkt naar behoren. Enige waar ik soms over twijfel is dat ik geen andere temperatuur zie op mijn CV. Er staat namelijk in de handleiding dat je de aanvraag temperatuur op het display ziet (van cv), maar die is altijd 40. Ik dacht dat je met OT ook lagere waardes zou krijgen, om energie te besparen enzo. Verder heb ik niets te klaren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 09:51
Ik heb sinds deze week ook een Intergas Kompakt HRE 28/24. Omdat deze geleverd is met een eenvoudige Honeywell Round modulation kamer thermostaat ook opzoek gegaan naar slimme thermostaat.

Ik heb ook gekozen voor een Google Nest v3 welke ik wil aansluiten. Uitgaande van de stappen zoals beschreven in dit topic heb ik toch wat vraagtekens;

Naar mijn weten dient de thermostaat kabel van de Intergas naar de Heatlink (in he geval van OpenTherm) aangesloten te worden op OT1/OT2 (11 en 12 van de Intergas)

Vervolgens dient de kamerthermostaat aangesloten te worden op T1/T2 van de Heatlink. In de afbeeldingen in dit topic lijken er ook twee draadjes aangesloten te zijn op aansluiting 5/6 van de Heatlink?

Is het in plaats van een reguliere stekker om de Heatlink van stroom te voorzien niet mogelijk om vanuit de ketel stroom te koppelen (bijprikken in poort 2-4 van de Intergas waar deze zijn stroom krijgt)

@edit, aansluiten is gelukt, erg fraai ogende thermostaat in het koperkleurig _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door bluecupra op 21-03-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramRotterdam
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDLwp4oBmocfm3kLyDBJyYNx7pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJ1f9uBJBh21fQVai4mMUYIz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook de 28/24 maar de Nest blijft aangeven dat er geen openTherm is gedetecteerd. Dus de ketel kan alleen op standje 100%aan en moet dan handmatig uit.

De Heat Link zit met een stekker 220 aangesloten en vanaf daar doorgelust naar de ketel beide hebben dus dezelfde voeding. De Heat link kan zo niet de ketel volledig uitschakelen maar dat hoeft voor mij ook niet.

OT1 gaat naar 11 op de ketel en OT2 gaat naar 12
T1 en T2 gaan naar de nestthermostaat.

Moet openTherm geactiveerd worden op de ketel zelf? Ik kom er niet beter uit dan dit. In mijn hoofd klopt het en is de aansluiting hetzelfde als bovenstaande reactie.

Met vriendelijke groet,
Bram
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFEGhNoIzzzYoexj04mAmEAq4Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TdoMQ7PGQFhoJGwCgPquZI2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMwDr-8YCb91DmelYMEzSWx8ILw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqbL6A1AhtiZ4CUEt1eb0GPW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricejh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09-2020
Hallo Bram,

Ik heb hetzelfde probleem H73.
Kabels zitten goed, maar ik behoud de melding. Ik vroeg me af hoe je het opgelost hebt.
Bvd
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simich
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Bedankt voor de informatie. Ik heb mijn nest opentherm aangesloten op een Intergas HReco 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simich
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Mauricejh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:53:
Hallo Bram,

Kabels zitten goed, maar ik behoud de melding. Ik vroeg me af hoe je het opgelost hebt.
Bvd
Maurice
Wellicht even contact opnemen met intergas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btek
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-10-2020
Beste Tweakers,

Ik heb net een nieuwe Vaillant ketel en ik heb een nest V3 thermostaat gekocht. Deze wil ik zelf aansluiten via opentherm.
Ik begrijp alleen niet goed waar de aarde van T1 en T2 aangesloten moet worden. T1 en T2 zijn 12 volt dus de aarde moet ook corresponderend aangesloten worden. Of is het de standaard aarde aansluiting die bij de 230v zit? Of moet er op de ketel ook een 12V circuit zitten en moet de aarde van T1 en T2 daar ergens aangesloten worden?
Hopelijk hebben jullie een idee en begrijpen jullie wat ik bedoel😅

Gr. Btek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digaph
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08-2024
BramRotterdam schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:44:
OT1 gaat naar 11 op de ketel en OT2 gaat naar 12
T1 en T2 gaan naar de nestthermostaat.
Alhoewel ik besef dat dit topic al oud is en de posters inmiddels "hopelijk" een oplossing hebben gevonden voor hun probleem wilde ik toch even een verschil aanduiden in de aansluitschema's tussen de topic starter en die van Bram.

Kijkend naar de aansluitingen op de ketel valt mij op dat TS OT1 op 12 heeft en OT2 op 11. Dit is bij Bram precies omgekeerd en hoewel ik geen expert ben kan ik mij voorstellen dat dit gerelateerd kan zijn aan de verbindingsproblemen over opentherm.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA4JJ
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-11-2020
Ik heb een Intergas Kompakt Kombi ketel die geschikt is voor open therm.
Als ik op de aansluitklemmen een voltmeter plaats dan meet ik een gelijkspanning van 24 Volt.
Mijn vraag is nu op welke klem ik OT1 en OT2 van de heatlink moet aansluiten in verband met de polariteit van de spanning. Is het OT1 op klem 11 en OT2 op klem 12 of is het andersom. Met andere woorden welke draad komende vanuit de heatlink moet op de positieve dc aansluiting komen en welke op de negatieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwbier
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-07-2022
PA4JJ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:26:
Ik heb een Intergas Kompakt Kombi ketel die geschikt is voor open therm.
Als ik op de aansluitklemmen een voltmeter plaats dan meet ik een gelijkspanning van 24 Volt.
Mijn vraag is nu op welke klem ik OT1 en OT2 van de heatlink moet aansluiten in verband met de polariteit van de spanning. Is het OT1 op klem 11 en OT2 op klem 12 of is het andersom. Met andere woorden welke draad komende vanuit de heatlink moet op de positieve dc aansluiting komen en welke op de negatieve?
Ben je er al uit wat de juiste aansluiting is? Zelf heb ik dezelfde ketel en de Google Nest is zojuist besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netraam2704
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-12-2020
Ik kan jullie allemaal helpen🙂 als die soms uitvalt of als opentherm niet werkt:

De draden in de heatlink kun je vastzetten en toch maken ze soms geen goed contact. 1cm strippen en diep doordrukken.

Ik heb ook intergas kombi kompakt en v3 op opentherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Netraam2704 op 27-12-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa Niddelt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-01-2021
Herstel

[ Voor 99% gewijzigd door Mischa Niddelt op 13-01-2021 12:14 . Reden: Toch moeten herstellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb ook de Intergas combiketel maar ik krijg ook de h73 error. Bij mij is het zo dat het een weekje ongeveer goed werkt en vervolgens verliest ie op één of reden de connectie.

Weet iemand al een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Ik wil ook graag een Nest aansluiten op dezelfde ketel maar heb geen vrij stopcontact in de ruimte waar de CV hangt voor de Heatlink. Is het mogelijk om de stroomkabel van de Heatlink aan te sluiten op de ketel (bij aansluitingen 2 en 4)?

Edit: nevermind, in de handleiding van de Nest staat dat dit inderdaad kan.

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmaNL op 07-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan80
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb de servicedesk van Intergas gebeld met de vraag over de aansluiting van de NEST op de OpenTherm, gezien de verwarring hierover. Tenslotte zouden zij het kunnen weten ;)

Antwoord van Intergas: de polariteit van de OpenTherm-aansluiting (OT1 en OT2 dus) maakt niet uit.
Zelf heb ik OT1 op 11 aangesloten en OT2 op 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whulst
  • Laatst online: 28-12-2021
Hi Maurice,

Ben jij er inmiddels uit? Deze week heb ik een Nest geïnstalleerd. Half uurtje plezier van gehad en daarna in storing, H73. Nest en Intergas weten het ook niet...

Gr
Willem
Mauricejh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:53:
Hallo Bram,

Bvd
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whulst
  • Laatst online: 28-12-2021
Is het bij iemand gelukt om de H73 storing op te lossen?
Als Nest en Intergas het niet weten dan gaat een monteur het m.i. ook niet oplossen. Dan is de H73 storing eigenlijk een mededeling om de spulletjes in de recycle container te deponeren :(

Groet
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:47
whulst schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:54:
Is het bij iemand gelukt om de H73 storing op te lossen?
Als Nest en Intergas het niet weten dan gaat een monteur het m.i. ook niet oplossen. Dan is de H73 storing eigenlijk een mededeling om de spulletjes in de recycle container te deponeren :(

Groet
Willem
Ik heb sinds vandaag een Intergas Extreme 36 icm een nest thermostat v3. Ook ik ervaar de H73 error en alles is goed aangesloten door de monteur. Monteur weet ook niet wat er aan de hand is. Heb je het euvel inmiddels opgelost Willem?
Groet,
Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 17:03
Bij mij heeft het een paar jaar gewerkt en nu meer. Vanwege een kleine verbouwing op zolder heb de heatlink va de muur gehaald maar wel verbonden gelaten aan de draden. Nu weer aan de muur gehangen en het werkt niet meer naar behoren.
Ik krijg voor de verandering een N80 melding.
Die melding zegt dat er een draadloze verbinding nodig is om OpenTherm juist te laten werken.
Ik kan de ketel nog wel aansturen maar dat gaat niet meer via Opentherm

Het lampje op de heatlink brandt groen. Wat volgens de Nest handleiding zegt dat de Heatlink en de Thermostaat correct verbonden zijn.

Ik weet het even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berriedebouwer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-01 08:02
Dijkstra88 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Ik heb sinds vandaag een Intergas Extreme 36 icm een nest thermostat v3. Ook ik ervaar de H73 error en alles is goed aangesloten door de monteur. Monteur weet ook niet wat er aan de hand is. Heb je het euvel inmiddels opgelost Willem?
Groet,
Paul
Hier heb ik dezelfde ketel Intergas Extreme 36 en hetzelfde probleem. Parameter 74 aangepast in de ketel en aansluiting conform installatievoorschrift, toch melding H73. Ga nog even de aansluiting controleren maar vrees het ergste… @Dijkstra88 heb jij toevallig Intergas nog gesproken over dit probleem?

Edit - ik heb de aansluiting nog eens opnieuw gestript en aangesloten en… probleem verholpen! Al eerder werd opgemerkt dat de heatlink aansluiting vrij precies is… dat kan ik beamen!

[ Voor 12% gewijzigd door Berriedebouwer op 23-01-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Een volledige reset gedaan. Wederom geen draadloze verbinding. Ook niet als ik de thermosstaat naast de heat link hou. 10 minuten later toch een draadloze verbinding en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:47
Berriedebouwer schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Hier heb ik dezelfde ketel Intergas Extreme 36 en hetzelfde probleem. Parameter 74 aangepast in de ketel en aansluiting conform installatievoorschrift, toch melding H73. Ga nog even de aansluiting controleren maar vrees het ergste… @Dijkstra88 heb jij toevallig Intergas nog gesproken over dit probleem?

Edit - ik heb de aansluiting nog eens opnieuw gestript en aangesloten en… probleem verholpen! Al eerder werd opgemerkt dat de heatlink aansluiting vrij precies is… dat kan ik beamen!
Ik ben inmiddels overgegaan op Tado v3+. Opentherm werkte ook op de nest uiteindelijk bij mij, maar wilde toch graag voor meer kamers apart de temperatuur regelen

[ Voor 16% gewijzigd door Dijkstra88 op 27-01-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

(jarig!)
Is het mogelijk dat ik mijn heatlink kapot heb gemaakt door OT1 en OT2 verkeerd om aangesloten te hebben?

Probleem is dat ik op dit moment mijn Nest niet wordt opgeladen via Heatlink, via usb wel. Sowieso wil ik straks opnieuw de kabels goed controleren, maar ben benieuwd of dit ook mogelijk is.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• jorikk
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-06-2023
De polarisatie bij de OTT is niet van belang, kan dus ook niet je heatlink kapot maken.
Wat mij ook op viel, want ook ik had de melding geen open term is idd dat de heatlink nogal gevoelig is voor het niet aansluiten. 1,5 cm kabel gestript en er goed in drukken en dan vast zetten deed het probleem bij mij oplossen. Tevens ook maar even hetzelfde op de ketel gedaan. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:27
Ik ga ook de Nest Thermostaat V3 bestellen. Thuis heb ik een Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18 uit 2014 hangen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben:
- Werkt Opentherm nu goed op de Nest Thermostaat?
- Is er nog steeds een afwijking van temperatuur die de thermostaat aangeeft vs de daadwerkelijke temperatuur in de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Opentherm zou moeten werken. De thermostaat herkent de aansluiting wel als dusdanig.
Mijn ervaring is dat de temperatuur van de thermostaat inderdaad wat afwijkt (een graad ofzo). Maar dat mag geen probleem zijn. Je stelt je thermostaat in op wat je zelf behaaglijk vindt. Niet op wat het zou moeten zijn. Welke temperatuur daarbij hoort is in feite niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 14:53
Bokkoman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:05:
Hey @Mr. niels

Ik lees nu pas je bericht. Ondertussen was ik er inderdaad al uitgekomen, precies zoals jij beschreef. Mijn CV ondersteund OpenTherm, dus heb hem daar op aangesloten.
Alles werkt naar behoren. Enige waar ik soms over twijfel is dat ik geen andere temperatuur zie op mijn CV. Er staat namelijk in de handleiding dat je de aanvraag temperatuur op het display ziet (van cv), maar die is altijd 40. Ik dacht dat je met OT ook lagere waardes zou krijgen, om energie te besparen enzo. Verder heb ik niets te klaren hoor.
Het lijkt erop dat 40 C de minimum water temperatuur is die Nest bij OpenTherm gebruikt. Bij radiatoren is dat prima, dan kan er geregeld worden tussen 80 en 40C.
Ik heb echter vloerverwarming, dan wil ik eigenlijk moduleren tussen 30 en 40C. Het hele moduleren hem ik dan niks aan.

Weet iemand of die 40C aan te passen is?
Anders ga ik de boel toch weer als aan-uit aansluiten, met een vaste temperatuur van 35C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 14:53
Nu na een maand werkt moduleren beter, en zie ik af en toe ook 36 en 37 graden op de ketel verschijnen. Loop nu wel tegen iets anders aan. Wat houd het zelf lerende eigenlijk in?

De kamer is vaak niet warm op de ingestelde tijd. Het duurt vaak nog 1 uur voordat die temperatuur bereikt is. Zou verwachten dat ketel danks eerder gestart zou worden.

Als temperatuur bereikt is voor de overshoot. Bij 0,1C overshoot wordt ketel uitgeschakeld. Uiteindelijk loopt dit op tot 0,5-0,6C te warm. Ketel gaat weer aan bij -0,4 tov instelling.

Ik had met verwacht van een 'slimme zelflerende dure thermostaat.
Pagina: 1