Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Goedendag!
Mijn muis heeft mij recent verlaten en mis deze. Daarom vroeg ik mij af of jullie mij advies kunnen geven betreffende een nieuwe muis.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een nieuwe muis, want muizen zonder muis is niet fijn. Ik wil deze casueel gebruiken en ook voor een sporadisch spelletje AOM of andere spelletjes uit de oude doos. Wil alleen niet dat als ik dit spelletje speel dat dan het klikgedrag van m'n muis een tegenvaller is. (Had dit ooit met een muis, als ik dan snel veel en nauwkeurig moest klikken gingen de icoontjes verplaatsen ipv klikken. Super frustrerend).

Wat is je budget?
30-40 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
De knoppen en ook vooruit en achteruit voor de browser zijn voor mij echt een must-have. Meer maakt niet uit, minder wil ik niet.

Verder wil ik ook dat de muis gewoon met een USB-snoertje verbinding maakt. Mijn afgelopen muis was draadloos en de batterijen waren altijd op het verkeerde moment leeg.

Ook heb ik het plan om z.s.m. weer naar Linux over te schakelen dus daar moet 'ie ook gewoon op werken.

Verder wil ik dat 'ie lekker in de hand ligt. Mijn huidige muis past vrij goed in mijn hand en dat vind ik wel een must.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop, voornamelijk op bureau. Als ik volgend jaar aan de pre-master ga beginnen meenemen naar universiteit.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn hand is van pols tot middelvingertop ~19cm lang.

Zelfgevonden modellen
pricewatch: Gigabyte XM300
Deze lijkt mij wel wat tot dusver. Niet te klein, bedraad, niet te duur etc.
pricewatch: Steelseries Rival 100 Zwart
deze idem.
Als iemand nog een andere optie weet hoor ik het graag, of ervaring heeft met een muis uit ong. hetzelfde segment.

Mvg,
d_o

Beste antwoord (via digital_ownage op 06-12-2018 00:35)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Let vooral op de sensor, je wilt graag een sensor die zonder horten of stoten precies doorgeeft wat je doet, DPI is veelal meer een marktingterm.
Als je voor de Rival gaat, pak dan de pricewatch: Steelseries Rival 110 Zwart die is goedkoper en nieuwer, heeft een betere sensor.

Je kunt deze lijst nog doornemen voor wat details welke in de pricewatch ontbreken: https://on-winning.com/flawless-sensor-mouse-list-perfect/

Thuis heb ik de pricewatch: Cooler Master MasterMouse Pro L met 2 knoppen aan beide kanten. Op werk heb ik de pricewatch: Steelseries Rival 100 Zwart (de Rival 110 was destijds nog niet beschikbaar). De Mastermouse is nu helaas wat duurder dan die was toen ik 'm kocht zie ik nu en zal buiten je budget vallen. Maar voor het geld van de Mastermouse heb je ook een prima pricewatch: Steelseries Sensei 310 .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Ik heb een Steelseries Rival 110 en ben daar zeer tevreden over, zeker voor de prijs.
Heeft drie extra knoppen en ligt goed in de hand. Ook met RGB ingebouwd, altijd leuke extra.
Kan zeker aanbevelen.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Dreifarben schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:03:
Ik heb een Steelseries Rival 110 en ben daar zeer tevreden over, zeker voor de prijs.
Heeft drie extra knoppen en ligt goed in de hand. Ook met RGB ingebouwd, altijd leuke extra.
Kan zeker aanbevelen.
Bedankt voor de reactie. Ik zie bij de tweakers reviews over deze muis dat hij ietwat klein is. Hoe kijk jij daar naar en (de vraag klinkt eigenlijk super raar) heb jij dan ook grote handen?
gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Ik heb eigenlijk geen problemen met hoe hij in de hand ligt. Hoe groot mijn handen zijn is lastig te zeggen, maar ik ben 1m90 dus klein zullen ze niet zijn.
Je kan altijd naar de lokale mediamarkt gaan voor je aankoop. Bij die van mij staan tiental muizen uitgestald om te testen. Als dat bij de jouwe ook zo is weet je meteen hoe hij in de hand ligt.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik weet niet hoe hard je budget is, maar de Logitech G403 Prodigy is een uitstekende muis. No nonsense muis met 2 duim knoppen en een dpi knop. That's it. Heeft een van de beste sensoren aan boord en heeft toch een vriendelijke prijs.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Deathchant schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:18:
Ik weet niet hoe hard je budget is, maar de Logitech G403 Prodigy is een uitstekende muis. No nonsense muis met 2 duim knoppen en een dpi knop. That's it. Heeft een van de beste sensoren aan boord en heeft toch een vriendelijke prijs.
Ik heb de G603, de draadloze variant van de G403, en die bevalt echt super. d:)b

Daarnaast heb je ook nog de G703, wel draadloos, maar kan aan een USB kabel aangesloten worden om op te laden, en kun je tegelijkertijd gewoon gebruiken. Wel iets duurder, maar ik ben ooit van draadloos (logitech G7) naar bedraad gegaan (razer deathadder 2013) en heb daar veel spijt van gehad.
De g603 gebruik ik dagelijks, af en toe thuis werken en veel gamen, en heeft me tot nu toe 3 AA batterijen gekost. Dat valt dus ook best mee, maar als ik nu de keus had was het de G703 geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
pricewatch: Sharkoon Drakonia Black is degene die ik heb.

en wat een fijn ding is het toch vooral voor het prijsje

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Dreifarben schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:27:
Ik heb eigenlijk geen problemen met hoe hij in de hand ligt. Hoe groot mijn handen zijn is lastig te zeggen, maar ik ben 1m90 dus klein zullen ze niet zijn.
Je kan altijd naar de lokale mediamarkt gaan voor je aankoop. Bij die van mij staan tiental muizen uitgestald om te testen. Als dat bij de jouwe ook zo is weet je meteen hoe hij in de hand ligt.
Ik heb een oudere versie van de Rival. Ik vind hem ook niet klein.. Goed in te stellen ook via software van Steelseries.
maar heb wel dat het rubber onder mijn duim ondertussen volledig is weggesleten. Maar op zich heb ik hem ook al jaaaren. Zelfs zonder dat stukje rubber prima te gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Let vooral op de sensor, je wilt graag een sensor die zonder horten of stoten precies doorgeeft wat je doet, DPI is veelal meer een marktingterm.
Als je voor de Rival gaat, pak dan de pricewatch: Steelseries Rival 110 Zwart die is goedkoper en nieuwer, heeft een betere sensor.

Je kunt deze lijst nog doornemen voor wat details welke in de pricewatch ontbreken: https://on-winning.com/flawless-sensor-mouse-list-perfect/

Thuis heb ik de pricewatch: Cooler Master MasterMouse Pro L met 2 knoppen aan beide kanten. Op werk heb ik de pricewatch: Steelseries Rival 100 Zwart (de Rival 110 was destijds nog niet beschikbaar). De Mastermouse is nu helaas wat duurder dan die was toen ik 'm kocht zie ik nu en zal buiten je budget vallen. Maar voor het geld van de Mastermouse heb je ook een prima pricewatch: Steelseries Sensei 310 .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Bedankt heren, ik denk dat ik er uit ben en de SteelSeries Rival 110 neem. *O*
Pagina: 1