Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iPhone 4] Hoe gegevens overzetten naar Android?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mijn vader heeft een iPhone 4. Leuk ding, maar inmiddels niet meer vooruit te branden. Als vervanging heeft hij nu een nieuwe Motorola G6 Plus voor zijn verjaardag gekregen. Die houdt alles weer goed bij en meteen een lekker groot scherm.

De uitdaging is nu om alle gegevens van de iPhone 4 over te zetten naar de G6. Mijn plan was om Google Drive te installeren op de iPhone, een backup te maken van alles wat ik kon vinden, en die backup vervolgens op de G6 weer binnen te halen.

Jammer genoeg gaat dat bij stap 1 al mis. Google Drive vereist iOS 10 en op de iPhone draait 9.3.5. Kak.

Er zijn verschillende programma's in omloop die je beloven dit te kunnen. Na installatie en het verbinden vinden ze allemaal de telefoons, kunnen je precies vertellen wat er op staat, maar op het moment dat je daadwerkelijk iets wil synchroniseren moet je toch echt de volledige versie kopen voor minimaal €20. Da's wat zonde voor een programma dat ik precies 1 keer wil gebruiken.

Help! Ben niet zo'n held met iOS... wat zijn mijn opties?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:03
Op beide telefoons Copy My Data downloaden. Dan heb je de mogelijkheid om contacten, fotos, agenda items en videoitems over te zetten.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat is snel :) een snelle check levert op dat die inderdaad zou moeten werken op beide units. Awesome, ga ik daarmee aan de slag. Dank!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vanavond uitgevoerd... wouw wat een tof programma. Installeren, zenden/ontvangen via wifi, toestel werd direct gevonden en vijf minuten later was de hele boel over :D

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True