Zoek naar UHD HDR 43"TV voor woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 19:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Woonkamer 43inch 4K HDR 100Hz tv om games en films op te kijken.

Wat is je budget?
Van 700 tot rond de 1000euro, liggend aan de prijs/kwaliteitverhouding. Als het meer kost maar een belangrijk aspect zodanig beter is overweeg ik meer te spenderen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om films te kijken en games op te spelen
Hij staat in de woonkamer en ik heb er nu een LED 42 inch TV staan ik wil graag de volgende stap zetten en dus een betere tv kopen met mijn spaarcentjes. deze zal vooral games als Red Dead Redemption 2 en God Of war moeten tonen. Daarnaast lijkt het tof 4k films te "streamen", in plaats van jarenlang 1080p! Ik wil dat hij dus 100hz en 4k is, het liefst denk ik met HDR10 of hdr10+ echter weet ik dat dit hoge eisen zijn. Ik zal er een soundbar bijkopen om de ervaring af te maken hie rheb ik nog geen concrete keuz ebij naast de Sonos Beam.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn zoektocht heeft mij gebracht tit 3 Tv's waar mijn eisen volgens mij goed bij passen, dit zijnde volgende:

https://www.coolblue.nl/product/808399

https://www.coolblue.nl/product/806134

https://www.coolblue.nl/product/772703

Welke vragen heb je hier nog over?
Het probleem is dat ik niet genoeg kennis heb om een keuze te maken die mij geen spijt geeft dat de ander beter blijkt... Welke heeft bijvoorbeeld een betere software/randproduct gebruiksvriendelijk? Of welke heeft een mooier scherm voor games/films? Welke van deze 3 is het geld echt waard? Welke is beter op contrast/kleur gebied? Ik hoor graag alle tips tricks en Aanraders!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Je zoekt een 43" maar 2 van de 3 die je linkt zijn 49"? Wil je 43" en 4K dan is de Sony de enige op de markt met een echt 100Hz paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Hoe kort zit je bij je TV? Want UHD op 43" is eigenlijk niet de moeite waard, op een paar meter is FHD al scherp zat. Om echt een verschil te zien zou je al op minder dan een meter van het scherm moeten zitten. Natuurlijk is UHD wel scherper als je gaat pixels tellen, maar het maakt echt niet uit wanneer je dan eenmaal naar iets aan het kijken bent op een afstand.

Heb je er ook al bij stil gestaan dat moderne TV's dunnere bezels hebben? Welk type is je huidige TV, en hoe oud is die? Je zou misschien wel een 49" kwijt kunnen, kijk ook eens naar de breedte maten van de TV's en niet alleen naar de beelddiagonaal.

Goede TV's beginnen voornamelijk bij 49", dus als het echt 43" moet zijn, dan is de Sony de beste.

Geen enkele 43" TV kan bij mijn weten echt HDR weergeven, ze ondersteunen het volgens de lettertjes wel, maar wat je te zien krijgt is de noemer HDR nauwelijks waard.

Dus conclusie, als je maar plaats hebt voor een 43", en je huidige TV is niet stokoud, dan houd je beter die want je hebt aan al die marketingpraat niet veel. Enige punt van verschil is misschien de hogere refresh rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticz0r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 19:06
49 is ook prima! 43 was een "richting".

Ik zit op iets meer dan een meter afstand, redelijk dichtbij en zeker zichtbaar verschil gemerkt met 4k VS HD. Ben al in coolblue geweest om te kijken en merkte gewoon dat de 100Hz en 4k TV vele malen mooier was dan de 50hz 4k TV. Vandaar mijn keuze voor 100Hz.

Verder heb ik vernomen dat "input lag" belangrijker is dan 100hz vanwege gamen. Ik zal dus ook gaan kijken naar de input lag (al zal dit bij non-fps games meevallen gok ik zo).

Ik heb zelf een 43inch led tv van LG volgens mij, ding is mega oud en de sticker zit er zelfs niet meer op haha, zo oud! Dus alles 4k/hdr/oled/any upgrade is sowieso super mooi! Maar het hoeft geen future proof tv te zijn die 10jaar mee gaat, ik wil nu voor de aankomende jaren (1-3 jaar)gewoon een leuke tv, ik zie daarna wel of ik nogmaals een betere koop :)

[ Voor 112% gewijzigd door lunaticz0r op 04-12-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Wat maakt eigenlijk het verschil tussen 50 hz en 100 hz uit op dit soort tv's? Ik begrijp dat Tom Cruise (en filmmakers) érg tegen dit soort nep frames zijn van boven de 50hz en daarnaast is er vrijwel geen content van native 100 hz.

[ Voor 60% gewijzigd door Belecthor op 10-12-2018 22:35 ]