Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
Mijn vraag:
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een samsung 55nu7100.

Hij werkt echt perfect maar er was wel 1 ding wat me van dichtbij opviel (en je eigenlijk niet ziet vanaf afstand. De bovenrand lijkt iets curved te zijn (licht ovaal, wel geheel gelijkmatig). De achterkant heeft precies dezelfde vorm en je ziet het als je er helemaal naast staat dus hem vanaf de zijkant bekijkt of vanaf de bovenkant kijkt.

Omdat het nu avond is is het erg lastig er een goede foto van te krijgen maar ik kan morgen wel even een foto toevoegen zodat jullie weten wat ik bedoel. Als je hem vanaf de zijkant of bovenkant bekijkt lijkt het een hele minimale curved tv te zijn (zo kan ik het het beste omschrijven).

Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung 55nu7100.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op twekaers en google maar niets kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 03-12-2018 20:34 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via knorde op 05-12-2018 18:12)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:10

Major_ton

Shoot!

Dit is met huidige flatscreens vrij normaal. Niet helemaal netjes natuurlijk, maar er is er geen eentje volkomen recht. OLED panelen hebben hier nog veel meer last van. Vergeten en lekker TV blijven kijken :-)

Some infinities are bigger than others.

Alle reacties

• knorde
Om het even te verduidelijken, hierbij een foto en een zelf getekend plaatje om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/krom1.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/krom2.jpg
Het is zo niet heel duidelijk te zien maar ik ben benieuwd of dit normaal is :)

EDIT

Oeps dit had een edit moeten zijn in de startpost, mijn excuses!

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 04-12-2018 11:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Dit is met huidige flatscreens vrij normaal. Niet helemaal netjes natuurlijk, maar er is er geen eentje volkomen recht. OLED panelen hebben hier nog veel meer last van. Vergeten en lekker TV blijven kijken :-)

• knorde
Major_ton schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:38:
Haha apart dat dit soort dingen normaal zijn tegenwoordig, het was me nog nooit eerder opgevallen bij een tv, ik zag het nu eigenlijk toevallig tijdens het ophangen.

Je hebt er verder ook totaal geen last van maar ik was toch wel even nieuwsgierig, ik kon geen enkel topic vinden dat iemand het ook vroeg dus ik dacht dat heb ik weer. Het zal wel goed zijn dan :)

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08
Major_ton schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:38:
Ik vond dit wel een beetje gemakzuchtig. Ik heb zelf een 65” OLED en die is echt kaarsrecht (heb het nogmaals gecheckt na je post). En dat mag ook wel voor een product waar de adviesprijs boven de €3000 is...
als er een iPhone of iPad is die met behoorlijk wat moeite gebogen kan worden valt de hele wereld over Apple heen, maar bij TVs die 3x zo duur zijn moeten we opeens accepteren dat dit normaal is?
Sorry, maar dat vind ik echt de reinste onzin...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
RobbieB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:50:
[...]

Ik vond dit wel een beetje gemakzuchtig. Ik heb zelf een 65” OLED en die is echt kaarsrecht (heb het nogmaals gecheckt na je post). En dat mag ook wel voor een product waar de adviesprijs boven de €3000 is...
als er een iPhone of iPad is die met behoorlijk wat moeite gebogen kan worden valt de hele wereld over Apple heen, maar bij TVs die 3x zo duur zijn moeten we opeens accepteren dat dit normaal is?
Als iPhones een klein beetje buigen, vindt men dat ook niet erg. Maar de bekende bendgates waren wel iets meer dan een klein beetje, en dusdanig dat de interne electronica beschadigd raakte. Dan wordt het een probleem.

Zolang de televisie zeker 10 jaar mee kan gaan zal de gemiddelde consument er ook niet over vallen denk ik.

• knorde
Maar is het nu wel of niet normaal, want door de laatste reacties ga ik weer twijfelen haha :D

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:20
Definieer normaal. In principe hoort het niet, maar het komt tegenwoordig vaker voor dat een TV een beetje curved. Ik ken geen verhalen over situaties waarbij dit het kijkgenot of de levensduur heeft beïnvloed.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

RobbieB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:50:
[...]

Bij luxere modellen waarbij het paneel tegen een glasplaat verlijmd zit, zal je het nagenoeg niet zien. De LG B en C series zijn echter vaker een beetje gebogen/golvend dan helemaal recht. Midrange LCD TV's zijn meestal één en al plastic en willen ook eerder een beetje buigen. Mijn 75XF9005 is kaarsrecht met een metalen bezel, maar dat kan ik van mij 65B6 niet zeggen.

Pagina: 1