• Trust18
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 22:20
Beste forumleden,

Ben weekje bezig met het vinden van het juiste kabel voor mijn videokaart/beeldscherm. Onlangs heb ik een Gigabyte Vega 56 videokaart gekregen met een DisplayPort 1.4 aansluiting. nou heb ik een BenQ XL2411 monitor die geen Displayport 1,4 aansluiting heeft, maar wel een DVI-D aansluiting om 144hz werkend te krijgen.

Heb ik een DisplayPort naar DVI adapter gekocht van Sharkoon. Al gouw zegt mijn monitor dat ik niet de juiste kabel heb gebruikt en doet helemaal niks meer. Nu heb ik een Clicktronic DisplayPort naar DVI-D gekocht, nu krijg ik niet de mogelijkheid om hoger dan 60hz te gaan.

Heb ik nou verkeerde kabel gekocht? ik dacht namelijk dat de 1.4v met een passive kabel al goed genoeg naar DVI-D.Moet ik toch een actief kabel/adapter kopen?

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-03 14:47
https://www.newegg.com/gl...-D-_-12-400-507-_-Product

Zou moeten lukken volgens bovenstaande link.

Link naar artikel: http://www.tomshardware.c...dvi-duallink-adapter.html

[Voor 24% gewijzigd door Sn3gG3l op 03-12-2018 20:23]

Steam: Sneggel

• Trust18
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 22:20
Dus toch een Actief kabel aangeschaffen, serieus ik begrijp er niks van. Iedereen schrijft iets anders, staat zelfs op dat 1.4 = D++ Displaypoort aansluiting wat passief kabel goed genoeg is. Blijk niet zo te zijn.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

@Trust18
Je hebt een dual link dvi-d kabel nodig met een actieve displayport naar dual link dvi-d adapter. Ik heb vorige week eentje van ebay gehaald. Een Dell met voeding over usb. €40,- ofzo.

[Voor 4% gewijzigd door jgj82 op 03-12-2018 22:53]

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• junn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-03-2019
is dit probleem al opgelost? heb precies het zelfde probleem met het zelfde scherm

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

@Trust18

Op verzoek van @junn nog een keer de linkjes voor de "relatief goedkope" oplossing.

De kabel is slechts 50cm lang. Dit is wat ik nodig had, als je een langere nodig hebt moet je even zoeken. Elke DVI-D dual link kabel (Alle mogelijke pennen aanwezig) zou moeten voldoen.

https://tweakers.net/ext/f/HaJWsSh0RQ2EP4mvoRrXgRyu/thumb.jpg
Klikbaar!

De adapter is er eentje van Dell. De mijne was wel 2 tientjes goedkoper trouwens. Hij wordt gevoed via USB en werk bij prima op QHD, 60Hz. Hij is rated voor max 2560x1600 op 60Hz.
Meer DVI-D gevoede pixels heb ik niet tot mijn beschikking helaas. :P

Zorg ervoor dat dat ding separate voeding heeft, dan moet het werken!

Succes !

PS
Ow, voordat mensen rare ideeën krijgen: Deze adapters werken maar één kant op, Displayport is alleen de ingang, DVI altijd de uitgang. Andersom werkt niet. ;)

[Voor 6% gewijzigd door jgj82 op 10-12-2018 23:57. Reden: layout verbeterd, ps toegevoegd]

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee