Emirates koffer beschadigd en Dolfi1920 afhandeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:23
Op 8 november kwam ik terug op Schiphol na een mooie reis door Uganda. Helaas was mijn koffer uit het ruim compleet verwoest:
- Scheuren/barsten in de koffer;
- Twee wielen compleet afgebroken van de behuizing.

Uiteraard mijzelf gemeld bij de Emirates balie, en daar was een schaderapport opgemaakt. Ik moest vervolgens contact opnemen met een amateuristisch Duits bedrijf genaamd Dolfi1920. De naam en de website gaven mij al niet echt veel vertrouwen. Reviews op internet zijn vooral erg slecht, maar ik dacht, laten we het proberen.

Ik had online mijn claim ingediend bij Dolfi1920 en niks gehoord. Vervolgens maar gebeld naar Duitsland en telefonisch een claim aangemaakt en 45 minuten lang adresgegevens in het Duits mogen spellen. :+

Vervolgens per mail het verzoek gekregen om wat documentatie op te sturen (bagagelabel, boarding pass en foto's van de koffer) en na 5 dagen kreeg ik het antwoord dat de koffer niet meer gemaakt kan worden. So far so good..
En daarna begint het probleem. Vervolgens sturen ze zonder enig overleg een ''gelijkwaardige''' koffer op. Het gaat om een vaag Duits merk: PSNGR Philadelphia 2.0 L Türkis exp.
Het lijkt om een generieke koffer te gaan uit China met een Duits merkje erop geplakt.

Mijn eigen koffer betrof een 0,5 jaar oude SUITSUIT Caretta koffer. Ik vroeg telefonisch ook om hetzelfde merk.

Mijn reisverzekering (Klaverblad), wil alleen mijn schade accepteren als Dolfi1920 aansprakelijkheid weigert, maar dat doen ze niet. Ze sturen gewoon een koffer op die ik niet wil - zonder enige communicatie.
Ik heb dan nog liever €90-€50 eigen risico = €40 ipv een crappy koffer.
De koffer werd afgelopen week aangeboden door GLS, maar heb ik retour afzender laten gaan.

Wat kan ik het beste doen?

1) Ik wil eerst via Dolfi1920 proberen om het eea te regelen, maar het is een lastig bedrijf. Ik heb geen zin om er giga veel energie in te steken;
2) Kan ik dit evt. bij mijn rechtsbijstandverzekering (Klaverblad), neerleggen?
3) Of des noods toch bij mijn reisverzekering (Klaverblad)? Betaal ik wel €50 ER..

Helaas zit er bij mijn reisverzekering geen verhaalmogelijkheid. Ik had al gevraagd of Klaverblad namens mij de schade bij Emirates kon gaan verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29
Als ik snel zoek kom ik op een nieuwprijs uit van +- 85 euro. Klopt dat?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
DiedX schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:00:
Als ik snel zoek kom ik op een nieuwprijs uit van +- 85 euro. Klopt dat?
Klopt. Koffer is niet mega duur. Daarom gaf ik aan dat ik liever gewoon €40 contant had gehad van de reisverzekering (na verrekening eigen risico), en dan zelf de gewenste koffer aanschaffen.
Maar Klaverblad wil een afwijzing van de vervoerder/afhandelaar, en die heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ik vind de afhandeling vreemd, maar qua waarde lijkt de vervangende koffer nog iets hoger dan het beschadigde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:04
Zal wel aan mij liggen, maar is die koffer die ze je hebben toegestuurd niet meer waard? De koffer lijkt mij in ieder geval gelijkwaardig en waarschijnlijk eindig je nu met niks.

[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 03-12-2018 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Je insteek lijkt me nogal negatief en niet gericht op een oplossing.

Uit TS:
amateuristisch Duits bedrijf..
De naam en de website gaven mij al niet echt veel vertrouwen..
Reviews op internet zijn vooral erg slecht..
Een vaag Duits merk

Als ik bij de bedrijfsreviews kijk valt dat best mee met de negatieve reviews ( 3,3 / 5 op 141 google reviews) en de site ziet er verder misschien wat gedateerd maar niet echt amateuristisch uit. De aangeboden koffer lijkt verder ook een prima en gelijkwaardig vervangend product. Dus ik snap eerlijk gezegd niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt en enkel geld terug als acceptabele oplossing ziet.

Ok, de communicatie is zo te lezen een verbeter punt. Maar zeker in de reisbranche kan ik me voorstellen dat het belangrijk is om schade aan bagage snel af te handelen. Hoewel hier niet van toepassing is het in veel gevallen wel praktisch als je al voor de terugreis een nieuwe koffer hebt ontvangen.

En hoezo geef je verder eigenlijk (45 minuten lang..) adres gegevens op als je geen koffer wilt ontvangen? Of je nu Duits kan of niet dan kan je er toch vanuit gaan dat ze je iets gaan toesturen. Ze hebben trouwens ook een Nederlands telefoonnummer, email en site

[ Voor 53% gewijzigd door -36- op 03-12-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat doet de vervangende koffer op marktplaats?

Uiteraard niet ideaal maar probeer er zoveel mogelijk cash voor te krijgen. Hier een punt van maken gaat vooral veel tijd, gedoe en weinig resultaat opleveren. Hooguit helpt negatief twitteren met de naam Emirates erbij nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
- Scheuren/barsten in de koffer;
- Twee wielen compleet afgebroken van de behuizing.
Blijkbaar was je eigen koffer ook niet zo'n beste kwaliteit dus mogelijk ga je er juist op vooruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09
Eerder dit jaar met succes een claim afgewikkeld met Dolphi1920. Communicatie ging per mail in het Nederlands. Weliswaar enigszins “Duits” Nederlands, maar toch. Betrof destijds ook een nieuwe koffer.

Heb via mijn winkel een schaderapport laten opstellen, welke de koffer als total loss bestempelde. Dit rapport, incluis factuur van de koffer en foto’s van de beschadigingen en reisbescheiden, zoals bagage- en vliegticket, aan Dolphi1920 gestuurd.

Na enige tijd werd mijn claim gehonoreerd en kreeg ik bericht dat een nieuwe -identieke (Samsonite)- koffer was besteld en zou worden toegezonden. Al met al geen echt slechte ervaring, alhoewel het best iets professioneler zou mogen qua uitstraling.

Zou, als ik jou was, in ieder geval zo’n schaderapport laten opstellen en dit aan Dolphi sturen tezamen met de factuur en overige info welke zij wensen. Claim is reeds toegekend, lees ik net :)

[ Voor 3% gewijzigd door Leut op 03-12-2018 21:17 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
-36- schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:34:
Je insteek lijkt me nogal negatief en niet gericht op een oplossing.

Uit TS:
amateuristisch Duits bedrijf..
De naam en de website gaven mij al niet echt veel vertrouwen..
Reviews op internet zijn vooral erg slecht..
Een vaag Duits merk

Als ik bij de bedrijfsreviews kijk valt dat best mee met de negatieve reviews ( 3,3 / 5 op 141 google reviews) en de site ziet er verder misschien wat gedateerd maar niet echt amateuristisch uit. De aangeboden koffer lijkt verder ook een prima en gelijkwaardig vervangend product. Dus ik snap eerlijk gezegd niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt en enkel geld terug als acceptabele oplossing ziet.

Ok de communicatie is een verbeter punt. Maar zeker in de reisbranche kan ik me voorstellen dat het belangrijk is om schade aan bagage snel af te handelen. Hoewel hier niet van toepassing is het in veel gevallen wel praktisch als je al voor de terugreis een nieuwe koffer hebt ontvangen.

En hoezo geef je verder eigenlijk (45 minuten lang..) adres gegevens op als je geen koffer wilt ontvangen? Of je nu Duits kan of niet dan kan je er toch vanuit gaan dat ze je iets gaan toesturen.
Ik nodig je uit om alle reviews op Trustpilot er eens op na te slaan. Maar jij mag best in de waan blijven dat het best een prima bedrijf is hoor. :?
https://www.trustpilot.com/review/dolfi1920.de

Verder lijkt het mij persoonlijk ongebruikelijk om zomaar een vervangende koffer zonder enige vorm van overleg met de klant op te sturen.
NotSoSteady schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:31:
Zal wel aan mij liggen, maar is die koffer die ze je hebben toegestuurd niet meer waard? De koffer lijkt mij in ieder geval gelijkwaardig en waarschijnlijk eindig je nu met niks.
De prijs/waarde van de koffer is niet realistisch. Het merk is onbekend, en enkel op een paar locaties online te koop in Duitsland. Lijkt gewoon een generieke koffer.
Leut schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:15:
Eerder dit jaar met succes een claim afgewikkeld met Dolphi1920. Communicatie ging per mail in het Nederlands. Weliswaar enigszins “Duits” Nederlands, maar toch. Betrof destijds ook een nieuwe koffer.

Heb via mijn winkel een schaderapport laten opstellen, welke de koffer als total loss bestempelde. Dit rapport, incluis factuur van de koffer en foto’s van de beschadigingen en reisbescheiden, zoals bagage- en vliegticket, aan Dolphi1920 gestuurd.

Na enige tijd werd mijn claim gehonoreerd en kreeg ik bericht dat een nieuwe -identieke (Samsonite)- koffer was besteld en zou worden toegezonden. Al met al geen echt slechte ervaring, alhoewel het best iets professioneler zou mogen qua uitstraling.

Zou, als ik jou was, in ieder geval zo’n schaderapport laten opstellen en dit aan Dolphi sturen tezamen met de factuur en overige info welke zij wensen. Claim is reeds toegekend, lees ik net :)
Fijn voor je dat jij wel een identieke Samsonite kreeg! Zo hoort het ook.
Dan ga ik er zeker nog wat moeite in stoppen bij Dolfi1920. Het kan dus blijkbaar wel. :)
Thanks voor je input.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheezborger op 03-12-2018 21:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Cheezborger schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:23:
[...]

Ik nodig je uit om alle reviews op Trustpilot er eens op na te slaan. Maar jij mag best in de waan blijven dat het best een prima bedrijf is hoor. :?
trustpilot :') daar staan niet veel grote bedrijven op die er wel goed vanaf komen. Logisch ook gezien de meeste mensen alleen een review achterlaten als ze iets te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
-36- schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:31:
[...]

trustpilot :') daar staan niet veel grote bedrijven op die er wel goed vanaf komen. Logisch ook gezien de meeste mensen alleen een review achterlaten als ze iets te klagen hebben.
Bedankt voor je input. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

graag gedaan, soms helpt het de zaken in een wat minder gekleurd perspectief te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je met 40 euro al tevreden bent dan zet je die nieuwe koffer toch gewoon op Marktplaats? Soms is een beetje pragmatisch denken ook wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

[...]

Fijn voor je dat jij wel een identieke Samsonite kreeg! Zo hoort het ook.
Dan ga ik er zeker nog wat moeite in stoppen bij Dolfi1920. Het kan dus blijkbaar wel. :)
Thanks voor je input.
Graag gedaan... Hopelijk kom je er verder mee en bereik je een acceptabele oplossing.
Wellicht ten overvloede, maar het emailadres voor de Nederlandse support is info.netherlands@dolfi1920.de.

Succes!

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
[...]

Ik tel op de eerste pagina 13 reviews van 4 sterren en hoger? (van de 20 die op de pagina staan)
Zo slecht is dat toch niet?

Wel moet je daarvoor uiteraard reviews in alle talen aan zetten omdat er alleen Engelse reviews getoond worden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

FreakNL

Well do ya punk?

Suitsuit is volgens mij Nederlands, niet raar dat ze daar nog nooit van gehoord hebben en een generiek ding opsturen.

Pak je verlies en verpats dat ding op MP en koop een Samsonite, heb je dit gezeik ook niet...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 14-12-2018 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:41
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Laatst online: 25-01 22:13
[...]

net even dit topic zitten lezen ...
wat mij alleen opvalt in het toch negatieve stukje is het feit dat er wel heel erg veel "Thomas Cook" schades zijn met een negatieve waardering.
wordt er soms door de maatschappij een prijs gehangen over hoeveel het mag gaan kosten ?
verder eens met de meerderheid, het is wel heel snel beoordeeld door TS.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezborger
Mijn insteek was inderdaad onterecht té negatief. De dag dat ik dit topic opende, had ik een vervelende dag. Goed leermoment voor mij om in het vervolg een nachtje extra te slapen i.p.v. zo tekeer te slaan.

Uiteindelijk heb ik -na enig aandringen- een oplossing kunnen vinden met Dolfi. Ik mocht een koffer uitkiezen uit hun assortiment, en ik heb voor een duurdere Samsonite koffer gekozen met een kleine bijbetaling vanuit mijn kant. Al met al tevreden. De generieke koffer heb ik nooit aangenomen, en is automatisch retour afzender gegaan.

@Blackwolf-nl, in de mail stond dat de carrier de afschrijving bepaald, en dus het bedrag dat je uiteindelijk gecompenseerd krijgt. In dit geval hanteerde ze 10% per jaar. Dat leek mij prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 14-12-2018 17:50 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32
Netjes afgehandeld van ze. :) Nu nog een review achterlaten op trustpilot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
ik vind het vreemd dat jouw reisverzekering uitkering weigert. je kan beter geen PIR formulier invullen blijkbaar want dan zegt je verzekering dat de verzekering van emirates voorgaat. Koffer half jaar oud zou uitkering van nieuwwaarde moeten zijn. Meeste verzekeringen geldt nieuwwaarde dan. Afschrijving of dagwaarde heb je niets aan als je verzekerd bent. lekker wat is de dagwaarde van een tweedehands koffer...

Vreemd dat je een andere koffer krijgt toegestuurd. Je hebt recht op schadevergoeding. Hier is NL recht op van toepassing en niet zozeer de voorwaarden van Emirates gezien het gevolg van de schade hier intreedt.

Ik zou alsnog de verzekering aanspreken voor de kosten die je gemaakt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan bij een Euopese maatschappij. Ik mocht langs een lokale reparateur om hem te laten maken, of om een verklaring op te laten stellen dat hij niet gerepareerd kon worden, met de staat en waarde van de koffer. Zonder veel gedoe heb ik de nieuwprijs teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

FreakNL

Well do ya punk?

@LucyLG, als hij minder dan 50 euro kosten gemaakt heeft is dan zinloos vanwege het ER..

En een reisverzekering is een ondergeschoven kindje, mensen verwachten voor 3 euro per maand volledig verzekerd te zijn maar als je niet meer dan dat soort bedragen wilt uitgeven zul je ook miniem verzekerd zijn..

Daar is verder niks mis mee, maar het zou me niet verbazen als menig van dat soort budgetpolisje schade aan bagage uitsluit. Of dan toch in ieder geval probeert het af te schuiven richting airline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
FreakNL schreef op woensdag 19 december 2018 @ 06:42:
@LucyLG, als hij minder dan 50 euro kosten gemaakt heeft is dan zinloos vanwege het ER..

En een reisverzekering is een ondergeschoven kindje, mensen verwachten voor 3 euro per maand volledig verzekerd te zijn maar als je niet meer dan dat soort bedragen wilt uitgeven zul je ook miniem verzekerd zijn..

Daar is verder niks mis mee, maar het zou me niet verbazen als menig van dat soort budgetpolisje schade aan bagage uitsluit. Of dan toch in ieder geval probeert het af te schuiven richting airline...
niet iedere verzekering heeft een eigen risico toch? mijne niet.

Dekking is soms per categorie beperkt. Maar met een pakket ben je best aardig verzekerd.

[ Voor 6% gewijzigd door LucyLG op 19-12-2018 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
LucyLG schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:39:
ik vind het vreemd dat jouw reisverzekering uitkering weigert. je kan beter geen PIR formulier invullen blijkbaar want dan zegt je verzekering dat de verzekering van emirates voorgaat. Koffer half jaar oud zou uitkering van nieuwwaarde moeten zijn. Meeste verzekeringen geldt nieuwwaarde dan. Afschrijving of dagwaarde heb je niets aan als je verzekerd bent. lekker wat is de dagwaarde van een tweedehands koffer...

Vreemd dat je een andere koffer krijgt toegestuurd. Je hebt recht op schadevergoeding. Hier is NL recht op van toepassing en niet zozeer de voorwaarden van Emirates gezien het gevolg van de schade hier intreedt.

Ik zou alsnog de verzekering aanspreken voor de kosten die je gemaakt hebt.
Ik ben tevreden met hoe het is opgelost. Ik krijg een duurdere en nieuwe koffer van betere kwaliteit (Samsonite) tegen een kleine bijbetaling. Ik heb geen zin om meer energie te steken om kosten terug te krijgen.
GlowMouse schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:58:
Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan bij een Euopese maatschappij. Ik mocht langs een lokale reparateur om hem te laten maken, of om een verklaring op te laten stellen dat hij niet gerepareerd kon worden, met de staat en waarde van de koffer. Zonder veel gedoe heb ik de nieuwprijs teruggekregen.
Dat is wel fijn! Ik denk dat je uiteindelijk sterk afhankelijk bent van de partij die de schadeafhandeling namens de maatschappij afhandelt. Zonder veel gedoe de nieuwprijs terug krijgen klinkt in ieder geval relaxed.
Pagina: 1