Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten WCD utp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fubar.NLD
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-10-2021
Goeiedag mensen,

Ik zit met het volgende probleem, heb al behoorlijk wat zitten googelen, en niet heilige woordjes gezegd. Maar het lukt mij maar niet om mijn WCD utp aansluiting werkende te krijgen.

Mij utp kabel heb ik doorgetrokken vanaf mijn modem naar een kamer op de, hier wil ik dus mij WCD aansluiten. Als ik op het einde van de utp gewoon een rj45 connector aansluit (B aansluiting) heb ik internet. Zodra ik de draaiden aansluit in de WCD (B aansluiting) via de volgorde die de WCD aangeeft komt de verbinding er niet door.

...

Wat ik al gedaan heb:
- Ook de A aansluiting op de WCD geprobeerd.
- van links naar rechts en weer omgedraaid geprobeerd.
- B dan wel A aansluiting aangehouden van de draden zonder naar de volgorde van de WCD te kijken, en visa versa.

Kabeltester gebruikt om door te meten dit werkte allemaal. Kabel gecontroleerd bij de modem ook deze is goed aangesloten.

Dit allemaal zonder succes, heb me rot gezocht. Maar nog niks kunnen vinden hierover, aan de ene kant logisch omdat het mij ook niet zo moeilijk lukt als je gewoon de kleurtjes volgt zoals overal verteldt word. Het is een WCD met 2 poorten die ik allebij geprobeerd heb maar dus zonder resultaat.

Ik hoop dat hier iemand een oplossing voor dit probleem heeft. Alvast bedankt!

Pa: En de oplossing die ik zelf al heb is gewoon de WCD weglaten en direct de switch er tussen hangen. Maar dit is niet mijn gewenste oplossing.

...

Alle reacties

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:39
Gebruik je de "b indeling"?

Stugge of soepele kabel?

• Fubar.NLD
Gebruik de B aanduiding overal

Soepele kabel ivm het door de muren trekken.

Cat6 kabel
Cat6a WCD

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je het verkeerd aansluit of dat de kabel die je in de wcd doet kapot is

• Fubar.NLD
Kabel heb ik doorgemeten, hierin doet alles het. Wat ik al zei als ik er gewoon een rj45 connector op zet werkt mij internet gewoon.

Dit is al de 2e WCD die ik (nieuw) gebruik hiervoor. Met 2 aansluit mogelijkheden, dus heb 4 keer kans dat een aansluiting het toch wel mag doen... :-S.

Over het wel of niet goed aansluiten, tsja als ik de volgorde aanhoud die in de WCD staat zou het moeten lukken. Maar daar ligt het probleem dus, ergens werkt het niet....

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 22:23

master6464

Who's General Failure?

Heb je misschien een foto van de aansluiting van de WCD?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:49

BoltYes

This is the Way

In de muren heb je een stugge kabel nodig met vaste kern. Alle aansluitingen gaan daar ook vanuit, dus met een gevlochten patchkabel snij je de draadjes door en kan je verbindingsproblemen verwachten ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Fubar.NLD
En wat bedoel je precies met snij ik de draadjes door?

In de WCD moet ik met de lsa tang de kabels erin drukken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58
Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:46:
Kabeltester gebruikt om door te meten dit werkte allemaal.
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat het enkel 'werkt' indien je ook de kleurvolgorde op de wandcontactdoos aanhoudt. In andere gevallen zou het niet moeten 'werken' (alle lichtjes op volgorde lopende).

Ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat het niet tenminste op 100 Mbit/s werkt als een kabeltester zegt dat 'ie goed is. Weet je zeker dat je 'm goed gebruikt?

Misschien handig om even wat foto's te posten.
Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:13:
En wat bedoel je precies met snij ik de draadjes door?

In de WCD moet ik met de lsa tang de kabels erin drukken.
Daar zijn gevlochten aders echter niet voor bedoeld. Uiteraard komt er hier wel iemand weer zeuren dat je geen stekkertjes aan kabels met een vaste kern mag knijpen, maar dat wérkt wel (wel goed knijpen).

Het tegenovergestelde - flexibele aders op LSA lijkt me minder een succes.

Op z'n minst even proberen met een stugge kabel dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Thralas op 03-12-2018 20:18 ]

• 3ssen
  • Laatst online: 21:11
Als je hem in lsa afmonteerd, kan je beter een stugge kabel gebruiken.

• Fubar.NLD
Kun je me dan vertellen waarom ik dan als er een rj45 connector op zet de verbinding wel gewoon werkt.

Maar zodra ik dit in de WCD monteer er geen verbinding meer lukt. Met de kabeltester komt er wel signaal doorheen. Alleen deze meet niet of kabeltje 1 wel kabeltje 1 is maar alleen of er signaal komt. Dus kan hierin ook niet wijzer worden welke volgorde de WCD hanteert ondanks dat de kleurtjes en cijfers er in staan.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58
Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:18:
Met de kabeltester komt er wel signaal doorheen. Alleen deze meet niet of kabeltje 1 wel kabeltje 1 is maar alleen of er signaal komt.
:?

Dit is een kabeltester voor RJ45:

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.at/data/shop/D04/001/780/497/749/74/DV_8_8283887_02_4c_AT_20151219195955.jpg

Als je iets anders hebt dan zou ik eerst degelijk gereedschap halen. Je kunt er prima de volgorde op aflezen, want die loopt hij van 1 tot 8 door.

• Fubar.NLD
Ja die heb ik ook.
Foto’s toevoegen mag ik blijkbaar nog niet moet nog even aan me “karma” werken zo te zien.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:25:
Ja die heb ik ook.
Foto’s toevoegen mag ik blijkbaar nog niet moet nog even aan me “karma” werken zo te zien.
picture host gebruiken zoals https://nl.imgbb.com

(\__/)

• Fubar.NLD
Hier zoals aangesloten in de WCD. Net weer even opnieuw gepunched. Lampjes gevolgd van aansluiten 1 tot en met 8.

https://ibb.co/wsQfHkK
https://ibb.co/9ZwPPvc

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:37:
Hier zoals aangesloten in de WCD. Net weer even opnieuw gepunched. Lampjes gevolgd van aansluiten 1 tot en met 8.

Dit ziet er gewoon goed uit en het lijkt ook alsof het een kabel is met massieve kernen....

is de WCD wel goed? -> heb je een multimeter?

(\__/)

• Fubar.NLD
Ja dat dacht ik ook, buiten deze aansluiting heb ik diverse variaties geprobeerd. Heb alleen geen multimeter. Morgen maar even lenen, wat is jou advies daarbij dan?

Het is namelijk zo, als ik een utp aansluit op de WCD daar doe ik de kabeltester aan. Vervolgens begin ik de draden er in te drukken waardoor ik direct resultaat zie met de lampjes. Maar blijkbaar is toch de volgorde niet goed. Alle 8 lampjes knipperen wel maar......:-/

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Blijkbaar wil je het gewoon niet geloven, maar je hebt de verkeerde kabel voor een wcd.
Een wcd heeft een LSA aansluiting, die is enkel geschikt voor kabel met massieve aders.
Dat is een soort snijdende V-vorm waarde massieve kern tussen geklemd wordt en zo een koude las maakt.

Een kabel met een soepele kern kun je daar niet op afmonteren.
Dat maakt geen contact en/of snijd gewoon de adertjes af.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Dan kun je zien waar de verbinding het slechtst is door deze in de "ohm" stand te meten. Maar ik denk dat je beter af bent door een WCD te zoeken met schroef/klem-aansluitingen en die vervolgens te gebruiken aangezien je er niet zeker van kan zijn dat je huidige WCD stabiel blijft werken als je het werkend krijgt met de huidige kabel.

(\__/)

• Fubar.NLD
Kun jij mij dan vertellen wat deze kabel is?
https://ibb.co/0jrmsqN

Want die past wel in deze V-vorm lsa aansluiting
https://ibb.co/7SCNnMb

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Dat is een stugge kabel en geschikt voor LSA maar je schreef eerst dat je een soepele kabel hebt gebruikt en een stugge kabel kan weer niet voor een RJ45 connector gebruikt worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 11:43
misschien een rare opmerking, maar de cijfering loopt van 1-2-4-5-3-6-7-8,
en de utp aders kloppen niet met dit schema. Wat wel klopt is het kleurenschema "bovenaan" op de foto i.c.m. de aders.

• Fubar.NLD
Op die fiets, verkeerde interpretatie van soepel. Ivm kabels die ook extra voering hebben. Mij fout, maar die stugge kabel is ook voor rj45 connectors, beetje vervelend als je die knijpt en de hij drukt door de soepele draadjes heen.

• Fubar.NLD
@EverLast2002 als je de nummers aanhoud klopt het precies weer met de B aanduiding kleuren. Zo kun je de draden dus makkelijk per kleur afwikkelen dus zo is het mogelijk opgebouwd. Maar heb dus ook al deze combinatie niet gevolgd om zo tot een oplossing te komen maar voorlopig nog zonder resultaat.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 11:43
Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:03:
@EverLast2002 als je de nummers aanhoud klopt het precies weer met de B aanduiding kleuren. Zo kun je de draden dus makkelijk per kleur afwikkelen dus zo is het mogelijk opgebouwd. Maar heb dus ook al deze combinatie niet gevolgd om zo tot een oplossing te komen maar voorlopig nog zonder resultaat.
Ik ben geen electricien, het viel me gewoon op. UTP connectoren aanknijpen heb ik wel gedaan,
met het schema 1-2-4 etc. WCD is nieuw voor me, nog niet eerder mee gewerkt.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:54:
Kun jij mij dan vertellen wat deze kabel is?
https://ibb.co/0jrmsqN

Want die past wel in deze V-vorm lsa aansluiting
https://ibb.co/7SCNnMb
Dan klopt mijn vermoeden van de allereerste foto.
Je hoeft dan ook de weerstand niet te gaan meten maar ik zou wel controleren of de juiste aansluiting bij de juiste pin aan de andere kant van de WCD aankomt.

Er schiet me ineens iets te binnen: Ik heb overigens een aantal jaar geleden een WCD gehad waar weerstanden op gesoldeerd zaten. Ik had toen ook geen internetverbinding... Dat heb ik toen opgelost door deze te verwijderen en de paden met wat tin kort te sluiten (jaja het is geen nette oplossing).

Waar heb je deze WCD vandaan? deze?: https://www.netwerkkabels...-afgeschermd-2-x-rj45-wit

[ Voor 6% gewijzigd door master6464 op 03-12-2018 21:41 ]

(\__/)

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Overigens nog een hele domme oplossing misschien: Krijg je de rj45 wel ver genoeg in de WCD geduwt? (ik heb in het verleden wel wat utp kabels van kpn moeten bewerken omdat de rubber bescherming in de weg zat en ik ze er niet diep genoeg in kreeg).

(\__/)

• Fubar.NLD
Heb de WCD bij allekabels.nl vandaan productcode: 1289006.

Ja om nou zoveel moeite te gaan doen met solderen voor in mijn ogen gewoon een simpel ******* ding😑 wat gewoon moet werken. Denk dat ik gewoon een connectortje erop druk. En hem direct op de switch ga hangen.

• Fubar.NLD
Ja utp komt ver genoeg in de WCD anders kon ik hem niet goed doormeten ook. 👍🏻

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:41:
Heb de WCD bij allekabels.nl vandaan productcode: 1289006.

Ja om nou zoveel moeite te gaan doen met solderen voor in mijn ogen gewoon een simpel ******* ding😑 wat gewoon moet werken. Denk dat ik gewoon een connectortje erop druk. En hem direct op de switch ga hangen.
Deze hebben geen weerstand dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Terug naar je beginpost:
-Je heb getest met de kabel van de WCD met RJ45 direct aan te sluiten op je PC?
-Daarna kabel afgeknipt en aangesloten op WCD en andere UTP kabel gebruikt tussen WCD en PC? (Kabel tussen WCD en PC misschien niet goed?)

die utp testers zijn overigens ook niet heilig: het signaal van zo'n tester is "kleiner" dan een normaal utp signaal

[ Voor 28% gewijzigd door master6464 op 03-12-2018 21:50 ]

(\__/)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Dus beide kanten een stekkertje werkt? -> Dan is het niet de kabel
WCD eraan en niet goed werkend ondanks dat je de kleuren wel kloppend had -> WCD niet lekker. Ik zou in dit geval een andere WCD proberen, ander merk pakken voor de zekerheid.

Die ervaring heb ik hier met een patch panel. 1 merk (desktop,8xUTP) gebruikt thuis waarbij ik veel opnieuw moest patchen, daarna van een ander merk een patch panel geinstalleerd (1u hoog 24 poorts) en geen patch gemist.

• Fubar.NLD
Ik ga morgen even een andere WCD halen bij een speciaalzaak. Kijken hoe dat afloopt. Thanx voor de feedback allen!👍🏻

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:23
Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:51:
Ik ga morgen even een andere WCD halen bij een speciaalzaak. Kijken hoe dat afloopt. Thanx voor de feedback allen!👍🏻
Haal dan wcd's van Rutenbeck, dit is het moederbedrijf achter de utp wcd's voor alle grote merken (Busch Jaeger, Gira, Jung, Peha), maar levert ook gewoon onder eigen naam.

En inderdaad altijd het kleuren schema aanhouden dat erop staat want het spul is intern doorverbonden ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Fubar.NLD schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:37:

Overigens hoor je de twist tussen de paren zo veel mogelijk te behouden, dus niet zoals nu een heel stuk recht getrokken maar tot op het laatste punt getwist laten.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

master6464 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:42:
[...]
-Daarna kabel afgeknipt en aangesloten op WCD en andere UTP kabel gebruikt tussen WCD en PC? (Kabel tussen WCD en PC misschien niet goed?)
^^ Dat al getest met een andere patchkabel?

• Fubar.NLD
@RGAT yes i know ivm het zoveel testen knippen strippen heb ik het even zo gelaten was wat makkelijker zo. Inmiddels andere WCD gehaald en ra ra politiepet, het werkt.

Bedankt voor het meedenken in iedergeval allemaal!👍🏻
Pagina: 1