Koffie apparaat voor niet koffiedrinker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:44
Hallo Tweakers,

Zelf drink ik geen koffie, de smaak kan mij niet genoeg interesseren om een tweede slok te drinken dus laat staan een heel kopje. Thuis had ik dan ook nooit een echt koffiezet apparaat op een senseo na, de meeste mensen vinden dat niet te drinken of noemen het geen echte koffie. Inmiddels is die kapot en heb ik een "oudewetse machine" staan. Gewoon met filter waar je Douwe Egberts of namaakhuismerk rood in gooit. Handig voor de visite.

Mijn vriendin woont al weer een tijdje bij mij en drinkt zo nu en dan eens koffie. Het is wel te veel moeite om een hele pot te zetten en dan maar een of twee kopjes te drinken. Liever heeft ze ook nog een cappuccino, dus daar ga je al.

Dat maakt het vanzelfsprekend dat er een koffie apparaat in huis moet komen. Met de kerst in aantocht kan dat ook nog een leuk cadeautje zijn. Gelijk handig om de visite ook iets anders dan gewone koffie aan te kunnen bieden

Op de verschillende webshops kunnen vele filters worden aangezet, met cups, pads, bonen, bonen in een bakje en ga zo maar door. Er is zo veel keus dat ik niet weet waar ik op letten moet. Zijn pads beter dan cups of andersom.

Al mijn hele loopbaan hoor ik dat alle techneuten koffie drinken, dus een forum vol met techneuten is de ideale plek.

Mijn wensen / eisen

- Moet cappuccino kunnen zetten
- Capsules/pad/overig moet redelijk makkelijk verkrijgbaar zijn
- Capsules/pad/overig moet redelijk betaalbaar zijn
- Budget voor machine zelf ongeveer 75€ (of als dit compleet onrealistisch is hoor ik dat ook graag)

Ik hoop dat jullie adviezen hebben!

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je vriendin het lekker vindt smaken zou ik met dit budget voor dolce gusto gaan. Prima koffie voor incidenteel gebruik voor als je van latte/capu houdt

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 03-12-2018 19:28 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Zoals hierboven ook gezegd DG. Nespresso kan ook. Zijn tegenwoordig goede en goedkope cups voor te koop?
Ik zou kijken welke van de twee merken nu de beste aanbieding heeft.

Ik zou er wel een losse melkopschuimer bij nemen. Lekkerder dan die kant en klare cups naar mijn mening!

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 03-12-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

job

Mijn tip:
Koop de goedkoopste nespresso machine die je kan krijgen (moet net kunnen binnen je budget).
Voor een latte/cappuccino koop je een melkopschuimer van een paar euro bij de blokker/hema (dan bedoel ik zo'n ding op batterijen).

edit: ja een duurdere melkopschuimer (een die ook verwarmd) en automatisch stopt kan altijd, maar dat kost je zo weer 30 euro extra.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 03-12-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Cups zijn gewoon een uitkomst, zijn lang te bewaren en Nespresso (originele cups) kunnen heel lekker zijn, misschien kom je zelf ook wat tegen.

Zelf drink ik 1 tot 4 kopjes per dag en Nespresso is erg fijn. Voor gasten heb ik gewoon namaak cups om het zomaar te noemen, kenners krijgen de echte cups ;)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Ik heb zelf een Dolce Gusto en ben daar zeer tevreden over! Elke supermarkt heeft tegenwoordig wel cupjes ervoor en de koffie smaakt imho ook prima!

Apparaten, de simpelere dan zijn ook niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Eens met mensen hierboven

Nespresso vind ik persoonlijk stukken beter dan dolce gusto maar ik drink dan ook zwart. Nespresso plus melkopschuimer is dan ideale combo voor Cappu, wel iets meer gedoe

Dolce gusto is instant koffie en instant melk, meer gemak dus maar andere smaak dan nespresso. Maar over smaak valt niet te twisten. Beide proberen in een winkel :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Aankoopadvies is niet de bedoeling op Tweakers buiten de aankoopadviesfora. Hier gaat dan ook een slotje op. Je kan nog wel in Algemene Zaken in de verschillende koffie-topics kijken voor advies. Maar let erop dat ook daar aankoopadvies niet de bedoeling is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.