Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen!

Mijn moeder heeft een laptop met een celeron processor erin.
Met de laptop valt nu bijna niet meer te werken, dus ik vermoed dat het de processor is, aangezien er meer dan genoeg ruimte is op de harde schijf en de laptop een werkgeheugen heeft van 4GB.

Nu mijn vraag, weet iemand een goede budget oplossing voor een processor, wellicht tweede hands of zoiets?
Het liefst onder de €50,-.

Mijn excuus voor een vraag die wellicht simpel te beantwoorden is of al duizend keer is gesteld.

Groeten.

Alle reacties

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:22
Welke Celeron gaat het hier om?

Waarschijnlijk zul je hem niet kunnen vervangen, maar het is de overweging waard om te kijken of er misschien een SSD in te zetten is, en om eventueel wat RAM bij te prikken.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:18:
Hey iedereen!

Met de laptop valt nu bijna niet meer te werken, dus ik vermoed dat het de processor is, aangezien er meer dan genoeg ruimte is op de harde schijf en de laptop een werkgeheugen heeft van 4GB.

Nu mijn vraag, weet iemand een goede budget oplossing voor een processor, wellicht tweede hands of zoiets?

Mijn excuus voor een vraag die wellicht simpel te beantwoorden is of al duizend keer is gesteld.

Groeten.
Vast wel! ;)

Begin eens met het exacte merk en type te vermelden. Dat staat meestal op het stickertje op de onderkant. Dan weten we waar we over praten.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wel handig om model laptop erbij te vermelden. En dan kijken wat de snelste cpu is waar de laptop mee geleverd is (en of de CPU niet gesoldeerd is). dan werkt het sowieso anders blijft het een beetje gokken of het werkt. En zoals Pyramiden zegt: SSD is ook altijd de moeite net zoals upgrade naar 8GB

[ Voor 20% gewijzigd door -36- op 03-12-2018 19:26 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:18:
Hey iedereen!

Groeten.
We weten sowieso niks want je geeft helemaal geen info welke laptop en/of Celeron CPU het is :?

Gabriël AM5

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
Welk merk en type laptop? Vaak zijn cpu's in laptops gesoldeerd en valt er niets te upgraden.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Als het een Celeron n3350 betreft, dan kun je deze niet vervangen. Deze zit namelijk op het moederbord gesoldeerd. ( kwam ik ook net achter, wou de koelpasta vervangen maar, dat ging lastig :9 )

Verwijderd

Topicstarter
Thanks boys en wellicht ook girls!

Hieronder de volgende informatie die denk ik het nodige inzicht verschaft.

Acer Aspire ES1-531-C8S7
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU N3050 @ 1.60GHz 1.60GHz

Sorry for being a computer noob :'(

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:22
Het is helaas een buitengewoon trage processor welke niet te upgraden is. Ik zou er geen geld in stoppen, tenzij je echt een werkende computer nodig hebt en weinig geld tot je beschikking hebt. In dat geval kan een SSD een optie zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 04-12-2018 10:56 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Die zit vast gesoldeerd op het moederbord dus, die kun je niet vervangen voor een andere cpu. Met een fatsoenlijke SSD zoals een Samsung 860 evo of Crucial MX500 ga je de meeste prestatie winst halen en een schone installatie.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:24
Weet je zeker dat het de CPU is of is het stiekem toch de schijf? Wat doet je moeder op dat ding? Hoe ziet taakbeheer eruit? Staat de CPU op 100% of iets anders?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1