Wifi deurbel met camera (en slim!)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:08
Ik zoek een?
Wifi deurbel met camera (en slim!)

Wat is je budget?
< 200 euro, maar kan tot rond de 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
aan te bellen, de deur open te doen, mensen te begluren, etc. Vervangt een 30-jaar oude analoge BTicino parlofoon (enkel geluid dus). Er lopen 6 draden van de parlofoon naar de voeding in de garage, en dan ook een aantal van de garage naar de voordeur (weet niet exact hoeveel, maar zullen ook wel minsten 4 zijn). Deze kan ik dus hergebruiken voor een 2-wire systeem indien nodig (of als Ethernet kabel).

Basisvereisten:
- goede kwaliteit camera en geluid (verplicht)
- aansluiten op bestaande mechanische bel (heel graag, maar de meeste kunnen dit door ze in serie te zetten)
- deur openen (kan ik laten vallen, er zijn er niet zoveel die dat kunnen) (er is nu een 12V electric latch)
- bediening via gsm (heel graag, als dat niet betrouwbaar kan dan indoor basisstation, of allebei)
- geen (betaalde) subscriptie, en lokaal SD kaartje is mss ook beter dan cloud maar dat maakt niet zoveel uit

Het is niet voor mij dus betrouwbaar en eenvoudig zijn *cruciaal* (de apps + wifi).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat ik zowat heel de markt heb afgeschuimd:
- van de 'high-tech' prominente merken zoals Ring, Nest Hello, Skybell, August, Zmodo greet, Doorbird, etc.
- tot traditionele intercom merken met ook een binnenstation: aiphone, avidsen ILVA2+ (RFID!), elro DV447WIP (heel goedkoop), philips welcomeeye, etc.
- goedkopere (chinese) merken: secufirst D501 (/smartwares VD40), TMezon (heeel goedkoop)
- meer de IP cameras: Dahua, hikvision (populair onder de domotica community)

De merken waar ik serieus heb over nagedacht (en nog op de shortlist staan):
- secufirst D501: bevat zowat alles behalve binnenstation (TF card, unlock, existing chime, ...), goedkoop. Maak me zorgen over: de wifi betrouwbaarheid (lijkt een probleem voor bijna alle bellen), het feit dat de deur unlock op de bel wordt aangesloten (je haalt de bel van de muur, plaats beetje stroom op de draden en je bent binnen...)
- Skybell HD: bekend = goede support en app. wifi ervaringen lijken me ook niet altijd rooskleurig
- avidsen en elro: wegens scherm binnen en goedkoop, kwaliteit van het scherm lijkt me echter slecht. Ook geen wifi functionaliteit
- philips welcomeye connect: heeft eigenlijk zowat alles, over men budget, en unlock is aan de deurbel bij de voordeur (niet veilig)
- dahua DB11 en hikvision wifi doorbell: hier ben ik meer en meer over aan het nadenken maar twijfels rond de app gebruiksvriendelijkheid. Lijkt me echt voor domotica enthousiastelingen.

Hoe meer ik er over lees hoe groter mijn eisen worden :)
- is gezichtsherkenning zoals de nest handig?
- of alleszins toch goede motion detector (met zones?) zodat ik proper de oprit kan afbakenen. Kan er een notificatie zijn voordat ze aanbellen. Ook een wedge nodig voor de plaatsing.
- RFID (geen idee of dit in de praktijk ook echt nuttig is, wel cool) :-)
- ...

Als laatste (voordat openingspost te lang wordt...). Misschien moet ik ook eens kijken of een volledige kit van Dahuau / Hikvision iets is. Idealiter wil ik:
- deurbel 1080p naar bestaande bel en two-wire naar een moderne indoor basisstation (mooie interface, goede resolutie)
- indoor basisstation heeft dan een SD card slot voor opnames, wifi functionaliteit + app, en een 12VAC aansluiting om de deur open te doen (veilig en ik moet de bedrading niet wijzigen daarvoor).

Mijn vragen:
1. Bestaat dat wel? Haha :+
2. Welk merk heeft de beste app en support? Geen delay, handige instelmogelijkheden, etc.
3. Heeft tweakers geen roundup?
4. Welke merken zijn het waard om een 2de keer te bekijken?