Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyAmsterdam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-12-2018
Mijn vraag:

Ik heb een Airport Extreme (gekocht ca 2013) en die probeer ik sinds hele lange tijd te verbinden met mn computer. Mn computer ziet wel de Airport Extreme als Wifi-punt maar ik kan de hard drive niet benaderen. De software die ik daarvoor download is niet compatible met mn OS.

Ik wil heel graag mn oude (foto)bestanden weer kunnen benaderen op n Airport Extreme maar weet dus niet hoe.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

MacBook Pro uit begin 2015
OS-X Yosemite 10.10.5 (14F2511)
Airport Extreme Base Station | Model No.:A1408

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Via https://support.apple.com...ort-configuratieprogramma diverse programma's gedownload.
Bij installatie krijg ik elke keer dezelfde foutmelding: AirPort-configuratieprogramma kan niet worden geïnstalleerd op deze schijf. De versie van Mac OS X op dit volume wordt niet ondersteund.

Met het bestaande AirPort-configuratie programma dat wel is geïnstalleerd op mn Mac kom ik niet verder / begrijp ik niet wat ik moet doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 15:29
Heb je een IOS device? Zo ja, is de schijf daar wel te zien?

Dit kun je zien bij wijzig, geavanceerd, bestandsdeling en schijven, schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:13

nelizmastr

Goed wies kapot

De airport utility op yosemite is nieuw genoeg. Waarom draai je dat nog trouwens? Kan gewoon gratis Mojave op. Yosemite wordt niet meer geüpdatet.

Maar goed, heb je dus een USB schijf aan de airport hangen? Heeft die non-stop sinds 2013 eraan gehangen? Zo ja, dan is-ie waarschijnlijk gaan hemelen als je hem niet kan vinden. Die schijven zijn niet bedoeld voor 24/7.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 03-12-2018 22:22 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien snap ik het verkeerd, maar waar heb je precies speciale software voor nodig? Kan toch gewoon met Finder...?

In Finder -> Locaties moet je toch gewoon je AirPort zien? Er op klikken, dan vraagt ie met welke gebruiker je wilt inloggen als je een inlog vereist. (Ik heb de AirPort encrypted dus authenticatie is verplicht. Ook is dit noodzakelijk als je meerdere user accounts hebt aangemaakt, die krijgen een eigen map namelijk die niet door de andere user te benaderen is. (De "Shared" map is wel door alle users te benaderen.) Staat ie open dan zal ie waarschijnlijk direct mounten. (Of je moet nog verbinden als "Guest", verschijnt een knop voor. ("Verbinden als...") Let op: als je useraccounts had aangemaakt op de AirPort dan moet je dus de wachtwoorden gebruiken die je daar had ingevuld, niet de user/pass van je Mac user. Tenzij die toevallig gelijk zijn.

Als ie daar niet verschijnt zou je in Finder "Verbind met server" moeten kunnen doen en dan uiteraard het lokale IP van je airport intikken. Moet ie ook verbinden en kiest als 't goed is automagisch het juiste protocol.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 04-12-2018 00:29 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Er zit toch überhaupt helemaal geen harde schijf in een Airport Extreme? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 04-12-2018 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Wootism schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 00:36:
Er zit toch überhaupt helemaal geen harde schijf in een Airport Extreme? :?
Klopt. Alleen in de time capsule.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsegoof
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:37
zorg dat de aardeschijf is geformatteerd als een bv. APFS of exFAT of andere apple standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Airport Extreme heeft geen harddisk, Time Capsule wel. Even uitzoeken welke van de 2 je hebt.
Pagina: 1