Sinds een week zit woon ik in onze nieuwbouwwoning en ben nu druk aan het nadenken over de aanleg van een netwerk in huis. Voor nu loopt alles via mijn Experiabox v8 van Telfort, maar de dekking van wifi is waardeloos. Nu wil ik graag een Meshsysteem/multiroom aanleggen om voldoende dekking in het gehele huis (begane grond + 2 woonlagen) en tuin hebben. Mijn oog is gevallen op het Ubiquiti AmpliFi HD systeem (https://tweakers.net/pric...stem-(2-mesh-points).html).
Na wat speurwerk online (ik heb weinig kennis van netwerken) kwam ik tot de conclusie dat het betreffende systeem geen interatieve TV kan doorzetten (mist IGMP snooping). Daardoor wil ik het systeem enkel voor wifi gebruiken (bridge mode??). En mijn experiabox gebruiken voor enkel interactieve TV (Telfort). Vanuit de Ubiquiti wil ik wat apparatuur bekabeld aansluiten en een dekkend wifi netwerk in huis/tuin hebben.
Nu ben ik een beetje gaan tekenen hoe mijn systeem er dan uit zou komen te zien, maar ik twijfel eigenlijk of ik zo wel alles juist doe. Zie onderstaande afbeelding van hoe ik het in gedachte heb:

De Samsung TV, Apple TV en PS4 zijn dus bekabeld aangesloten aan de Ubiquiti.
Mijn vraag is dus eigenlijk gaat dit alles zo werken? Mis ik iets, of kan ik het beter anders aansluiten?
Welke UTP kabels kan ik het beste gebruiken?
Na wat speurwerk online (ik heb weinig kennis van netwerken) kwam ik tot de conclusie dat het betreffende systeem geen interatieve TV kan doorzetten (mist IGMP snooping). Daardoor wil ik het systeem enkel voor wifi gebruiken (bridge mode??). En mijn experiabox gebruiken voor enkel interactieve TV (Telfort). Vanuit de Ubiquiti wil ik wat apparatuur bekabeld aansluiten en een dekkend wifi netwerk in huis/tuin hebben.
Nu ben ik een beetje gaan tekenen hoe mijn systeem er dan uit zou komen te zien, maar ik twijfel eigenlijk of ik zo wel alles juist doe. Zie onderstaande afbeelding van hoe ik het in gedachte heb:

De Samsung TV, Apple TV en PS4 zijn dus bekabeld aangesloten aan de Ubiquiti.
Mijn vraag is dus eigenlijk gaat dit alles zo werken? Mis ik iets, of kan ik het beter anders aansluiten?
Welke UTP kabels kan ik het beste gebruiken?