juggle schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:14:
[...]
Dit zorgt er ook voor dat je berekening dus niet klopt en je maar een feitelijke halve waarheid voorspiegelt. Er wordt ook buiten de werk weken gewerkt waardoor de boodschap een totaal andere lading krijgt.
40 uur ergens in steken per week is heel goed mogelijk. Niet iedereen heeft vrouw, kinderen en een volledige baan.
Begrijp je het verschil tussen mogelijk en realistisch? Het lijkt er op van niet.
Daarnaast geldt deze berekening voor de reviewer die het meest geplaatst heeft, wil niet zeggen dat dit voor iedereen opgaat en dan nog blijft je beredenering van de vergoeding die hij ervoor heeft gekregen ook niet overeind staan. Je berekeningen kloppen gewoon niet.
Ik zeg ook niet dat het voor iedereen opgaat, sterker nog, ik geef juist aan dat dat niet zo is.
Daarnaast zeg je 100 euro gemiddeld per review? Waar haal je dat getal vandaan? Heb je alles opgeteld van al die reviews en het gemiddelde genomen? Nee...
Nee, dat heb ik niet. Getal is voor de vuist weg. Ik heb wel eerder een analyse gemaakt, en aangezien je mijn post historie ingedoken bent kun je die vast wel vinden.
Nog even gekeken, laatste 20 reviews van de reviewfabriek meer dan €1000 aan volledig gesponsorde producten. Op één aangekocht artikel na is het restant geleend. Zoals we elders hebben gezien betekent geleend niet altijd retour. Alle reviews zijn geplaatst binnen 30 dagen. Ik vind minimaal een dikke €1000 een prima bijverdienste, zeker afgezet tegen het aantal wat mij betreft reële uren.
Waarom denk je te weten dat ik niet weet wat het maken van een review behelst? Overigens, als ik jouw redenatie volg kun je dat zelf niet weten, aangezien je nimmer een review zoals besproken hebt geschreven. Blijkbaar gelden die regels alleen voor mij maar niet voor jou. Alweer, daar wordt de argumentatie niet bepaald sterker van.
[...]
Als je goed leest geef ik aan dat JIJ geen steekhoudend argumenten hoort omdat JIJ niet in staat bent om je eigen waarheid los te laten. Je bent vooringenomen. Ik heb je beargumentatie in alle posts die ik heb geplaatst al weerlegd. Je berekeningen kloppen niet en je stoelt op aannames die je niet berekend hebt of gemakshalve aan elkaar knoopt.
Dan heb je het niet bijzonder goed opgeschreven. Je hebt geen enkel argument weerlegd behalve er je mening over gegeven. Je begrijpt dat dat iets anders is?
Nee, dat is niet wat iedere vakidioot doet. Ik ben benieuwd waar je de wijsheid vandaan haalt dat elke vakidioot in Nederland meer dan een fulltime werkweek per week spendeert aan zijn vakidiotie naast een reguliere baan. Het lijkt me niets meer dan verzonnen.
Autistisch spectrum? Verwacht je dat ik hier een serieuze reactie op geef? Je vliegt hier enorm uit de bocht en probeert nu wel hele rare fratsen uit te halen om een paar internetpunten te scoren. Ik vind het een enorme belediging dat je vanuit je bureaustoel denkt een medische diagnose te stellen, vooral voor degenen die wel (in tegenstelling tot ikzelf) te maken hebben met een stoornis op het autistisch spectrum. Je komt wel heel dicht in de buurt van een permanente diskwalificatie voor verdere discussie.
Ligt eraan hoe je vakidioot definieert. Als de maatstaf daarvoor is dat je meer dan 40 uur spendeert aan je hobby in de week dan doet iedere vak idioot dat dus wel. Ik bedoelde dat het niet zo vreemd is en dat je er heus wel mensen tussen hebt zitten die zoveel tijd daaraan spenderen.
Het is toch ook niet zo dat iedere reviewer hier zoveel reviews plaatst?
Je zegt zelf letterlijk "iedere vakidioot". En als het je niet uitkomt dan definieer je een vakidioot zo exact dat hij precies in je eigen bewering past. Als dat een van je weerleggingen is waar je op doelt, dan moet je toch echt met steekhoudende argumenten komen. Jammer ook dat je niet reageert op je poging tot medische indicatie.
Je leest alles zo letterlijk en daarnaast redeneer je zo vanuit je eigen perspectief. Het scoren van internet punten maak jij je net zo schuldig aan door hier te verkondigen dat reviewers er zitten voor hun eigen gewin en zich verrijken in V&A en lopen te patsen in de HK. IK quote nog maar eens:
[...]
Allemaal zwartmakerij, ongestaafd en doet geen eer aan de energie die veel mensen hier stoppen in het maken van een review.
Niets ongestaafd van, keiharde feiten. Je kunt ze in diezelfde post historie terugvinden.Je wil het blijkbaar niet zien, Vind ik prima hoor.
Hoezoe die 44 weken? En niet 52 weken? Je kunt toch elke week iets doen, en in de weekenden? Dan wordt het aantal uren per week alweer minder toch? En wat als je ondernemer bent en geen 40 uur per week werkt, of soms? En wat als je halve dagen werkt en en en?
Omdat dat na feestdagen en vakanties het gemiddeld aantal werkweken is en ik werkweken als rekeneenheid gebruik? Misschien een idee om je enigszins te verdiepen in de argumenten van een discussiegenoot alvorens je ze ongefundeerd probeert af te fakkelen.
Jij maakt het verhaal ongeloofwaardig doordat je gewoon de feiten niet kent, ze niet wil horen en dus zodanig verdraait zodat ze in je straatje passen.
Welke feiten ken ik niet en welke heb ik verdraaid?
Mooi wel dat jij degene bent die mij als zuur betitelt, tot autist bombardeert, een vakidioot zo nauw definieert dat hij precies bij in je eigen straatje past en dan vervolgens mij beticht van het verdraaien van feiten. Het moet niet gekker worden.
Als je dat wilt mijden scheidt het kaf dan van het koren op basis van de juiste informatie. Je beticht mij van onhebbelijkheden die jijzelf net zo hard doet. Ongefundeerde uitspraken en beledigingen naar reviewers toe op basis van wat je ziet.
Beledigingen? Wie heb ik waar beledigd? En nee, ik heb geen ongefundeerde uitspraken gedaan. Ik heb jou er al een flink aantal zien doen in korte tijd. Ze staan hier boven uitgelegd.
Daarom neemt niemand je meer serieus in die discussie. Het gaat nergens meer over en is een heksenjacht geworden op reviewers. Met je negativiteit zorg je voor een hele vervelende sfeer en belemmer je mensen om gewoon te doen wat ze leuk vinden. Er zijn ook mensen (zoals ik) die de reviews WEL kunnen waarderen en ze als een aanvulling zien op Tweakers. En aan de reacties op de reviews te zien ben ik daar niet de enige in.
Niemand neemt mij serieus. Alweer een ongefundeerde aanname en een persoonlijke kwalificatie van een discussiegenoot. Blijkbaar kun je je niet bij de inhoud houden en voel je je bij gebrek aan argumenten gedwongen om het op de persoonlijke tour te gooien. Niet heel sterk.
Ik geloof gerust dat mensen aanstoot nemen aan mijn mening in deze, dat is dan maar zo. Soms is een mening nu eenmaal niet algemeen geaccepteerd en dat is helemaal niet erg. Dat betekent natuurlijk niet dat ik mijn mening dan maar moet bijstellen naar dat wat de meerderheid vindt, of vind je van wel? Wat ik dan weer niet doe is me verlagen tot persoonlijke beledigingen zoals jij bij herhaling doet.
Op je aantijging over een heksenjacht ga ik maar niet in, de zoveelste persoonlijke belediging die je uit. Hoe dan ook, leer eens behoorlijk argumenteren en discussiëren dan kun je daarna nog eens een poging wagen want tot nu toe lijkt het helemaal nergens op.