Bouwtekeningen opvragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Momenteel ben ik op zoek naar bouwtekeningen van het huis waar ik in woon. Helaas is een aantal jaren geleden het bouwbedrijf failliet gegaan en voor zover ik kan zien is er geen overname of doorstart geweest.

Weet iemand wat er met de bouwtekeningen bij failliesement gebeurd en waar deze opgevraagd kunnen worden?

Ik heb zojuist al een mail gestuurd naar de gemeente maar ik weet niet of die mij verder kunnen helpen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:56

Tazzios

..

Gemeentes hebben als het goed is ook (alle?) tekeningen. van onze flat uit 1990 konden wij ze ook in het archief van de gemeente bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
Slavy schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:12:
Ik heb zojuist al een mail gestuurd naar de gemeente maar ik weet niet of die mij verder kunnen helpen.
In principe moeten die een tekening hebben ivm de vergunning. Of ze die willen verstrekken is natuurlijk een tweede.
Gaat het om zelfbouw, of projectbouw? In beide gevallen zou je op zoek kunnen naar de architect.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Slavy schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:12:
Momenteel ben ik op zoek naar bouwtekeningen van het huis waar ik in woon. Helaas is een aantal jaren geleden het bouwbedrijf failliet gegaan en voor zover ik kan zien is er geen overname of doorstart geweest.

Weet iemand wat er met de bouwtekeningen bij failliesement gebeurd en waar deze opgevraagd kunnen worden?

Ligt eraan wat je bedoeld met bouwtekeningen. De echte bouwtekeningen waarmee de bouwvakkers in de handen hebben gestaan, en die uiteraard de meeste details hebben, zijn vaak weggegooid.

Ieder gemeentearchief heeft echter ook vrij opvraagbare bouwtekeningen met de afmetingen, funderingsinformatie en dat soort werk. Die kun je meestal gewoon opvragen of, zoals in utrecht, zelf langs het archief fietsen om het te bekijken. Daarnaast heeft het gemeentekantoor zelf ook vaak nog een archief met bouwvergunningen en bijbehorende tekeningen. Die kun je in Utrecht iig gewoon via de site opvragen en die leggen ze dan klaar voor je (op een usb)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je toevallig in Nijmegen woont kan je ze online opvragen en kan je ze direct downloaden.

En anders inderdaad naar het gemeentearchief, die hebben 99/100 keer de tekeningen van de bouwaanvraag nog wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Gemeentearchief is de plek om te wezen. Tegenwoordig is het wel gedigitaliseerd en je kan dan vaak je stukken in PDF krijgen.

Let wel dat dit vaak de omgevingsvergunning is en wellicht nog wat hei/kalenderstaten. De werktekeningen kom je er zeer zelden tegen. De uitvoering kan derhalve altijd iets anders zijn dan op tekening staat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord allemaal. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Pagina: 1