Synology DSx18 vs DSx16

Pagina: 1
Acties:

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goedendag beste mede-tweakers.

Ik ben begin 2019 in de markt voor een nieuwe NAS.

Hoe zit het precies met het update beleid van synology?

Ik ben er 100% zeker van dat het een synology gaat worden gezien ik nu al jaren met veel plezier een xpenology systeem draai maar wil nu over op het echte werk!

Alleen zie ik dat er veel "oudere" modellen worden aangeboden en hiermee bedoel ik de modellen eindigend op 12, 14, 15 en 16 (welke ik heb begrepen staan voor de jaartallen waarin het product op de markt is gekomen)

Nu zijn er ook al modellen met 18 in het type nummer maar soms is er een klein prijs verschil in bijvoorbeeld een 418play en een 416play van 4 tientjes?

Nu kan je al snel als antwoord geven neem voor die 4 tientjes lekker die nieuwste! maar waarom is het prijs verschil zo laag ? en hoelang is de support vanuit synology op het gebied van software ik heb wel eens gehoord 4 jaar ?

Dit zou betekenen dat de modellen met 12,13 en 14 dit jaar hun laatste major updates hebben gehad? terwijl een 16 model nog maar tot 2020 updates kan verwachten?

Vraag 1 : Dus mijn vraag hoe zit dat nu echt met het update beleid van synology?
Vraag 2 : is het raadzaam te wachten op modellen uit de 19 reeks voor maximale software support?

Nog een 3e vraagje...

Hoe zit het met USB HUB support voor alle synology nas modellen ik lees op internet dat het hit en miss is maar ik heb zeker meer dan 2 usb poorten nodig op mijn nas vandaar wilde ik weten of een USB HUB kan en zal werken?

Alvast erg bedankt voor jullie vele wijsheden!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-12 21:55
Beste copywizard,

Het klopt inderdaad dat de oude modellen nog aangeboden worden. Hoe het update beleid is van synology durf ik niet zeker te zeggen maar ik dacht dat ze iets van 5 jaar volledige support kregen.
https://www.synology.com/nl-nl/products/status -> Hier staat welke modellen volledige / beperkt of geen support meer krijgen.

Om antwoord te geven om jouw 2e vraag is t goed om er bij na te denken hoeveel bays je wilt. Er zijn een paar nieuwe bays aangekondigd dit jaar en een paar zijn al een sale. De NAS moddellen die de 19 reeks heeft zijn: DS619slim, DS1019+, DS2419+, RS1619RPxs en RS1219+.

Bij jouw 3e vraag heb ik zelf nog geen problemen ondervonden. Bij mijn nassen (DS216j, DS212+) heb ik hier nog geen problemen mee gevonden ook al gebruik ik t ook niet vol maar dat lijkt mij niks uit te maken.

Ik hoop je wat geholpen te hebben met je vragen

Groeten

• copywizard
  • Niet online
jerjer schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:10:
Beste copywizard,

Het klopt inderdaad dat de oude modellen nog aangeboden worden. Hoe het update beleid is van synology durf ik niet zeker te zeggen maar ik dacht dat ze iets van 5 jaar volledige support kregen.
https://www.synology.com/nl-nl/products/status -> Hier staat welke modellen volledige / beperkt of geen support meer krijgen.

Om antwoord te geven om jouw 2e vraag is t goed om er bij na te denken hoeveel bays je wilt. Er zijn een paar nieuwe bays aangekondigd dit jaar en een paar zijn al een sale. De NAS moddellen die de 19 reeks heeft zijn: DS619slim, DS1019+, DS2419+, RS1619RPxs en RS1219+.

Bij jouw 3e vraag heb ik zelf nog geen problemen ondervonden. Bij mijn nassen (DS216j, DS212+) heb ik hier nog geen problemen mee gevonden ook al gebruik ik t ook niet vol maar dat lijkt mij niks uit te maken.

Ik hoop je wat geholpen te hebben met je vragen

Groeten
dankjewel voor je duidelijke antwoorden en fijn te horen dat USB hubs geen probleem vormen.
ik zoek alleen een 4 bay nas en zie dat de 19 serie die nog niet heeft alleen de echt uitgebreide duurdere modelen.

Heb jij ook enig idee of er binnenkort nog nieuwe modellen kunnen worden aangekondigd?

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-12 21:55
copywizard schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:08:
[...]

dankjewel voor je duidelijke antwoorden en fijn te horen dat USB hubs geen probleem vormen.
Bij mijn 2 nassen heeft dit ieder geval tot nu toe niet tot problemen geleid! Ik weet natuurlijk niet hoe de ervaringen zijn bij andere.
copywizard schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:08:
[...]
ik zoek alleen een 4 bay nas en zie dat de 19 serie die nog niet heeft alleen de echt uitgebreide duurdere modelen.

Heb jij ook enig idee of er binnenkort nog nieuwe modellen kunnen worden aangekondigd?
Er komt naar mijn weten geen 4 bay nas uit. Wel komt er een 5 bay nas uit die vergelijkbaar moet zijn met de DS918+. Het verschil zit hem voornamelijk in dat de 5 bay (DS1019+) een extra bay heeft en kwa specs zal die overeen komen met de DS918+. Deze moet nog uitgekomen en zou volgens eerdere berichten van synology medewerkers al uit hadden moeten zijn. Ze hadden hem laatst van de release datums afgehaald en weet niet of hij eerdaags uitgebracht zal worden. Ze wouden hem echter nog wel in 2018 uitbrengen.

• copywizard
  • Niet online
ok dat is dan misschien nog wel het wachten waard! dankjewel