Problemen met energieafsluiting Stedin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:25
Hallo Allemaal,

Ik heb eindelijk een huis. Helaas zijn er nu problemen ontstaan met mijn aanstaande energiecontract. Ik hoop dat er hier mensen zijn die zelf ook met dit bijltje gehakt hebben en mij van een beetje advies kunnen voorzien.

De tijdlijn is als volgt:

21 november: Bezichtiging van het huis + acceptatie

23 november: De sleutel / huis in mijn bezit

24 november: Energiecontract aangevraagd bij Oxxio, met de optie zo snel mogelijk

24 november: Op reis gegaan voor werk

26 november: Een brief op de mat van Stedin om zo snel mogelijk een energiemaatschappij door te geven

27 november: Bericht van Oxxio dat mijn contract vanaf 15 december in gaat

1 december: Terug van zakenreis en de brief gevonden in mijn nieuwe huis. Ik ben direct naar de site van Stedin gegaan om mijn contractdatum door te geven. Helaas is 15 december te ver in de toekomst en is dat dus niet mogelijk. Afsluiting dreigt.

3 december:Gebeld naar Oxxio, kan niet eerder. Ja, je kunt een spoedaanvraag doen, alle korting schrappen en €400 borg betalen. WTF?

3 december: Stedin gebeld: Via de telefoon hebben ze wel 15 december in kunnen vullen en er is een notitie gemaakt. Maar de beste man aan de telefoon durfde zijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik niet afgesloten werd.

Nou de vraag: Is dit normaal? Ik ben geen wanbetaler, heb voor mijn gevoel alles op tijd geregeld en als nog voelt het aan of ik gigantisch gestraft word. Heeft iemand dit zelf al eens meegemaakt? En in hoeverre kan ik vertrouwen op het telefoontje dat ik niet afgesloten wordt. Mocht dit gebeuren, kost mij dit ongeveer €300. |:(

Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen, alvast bedankt voor alle antwoorden! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Oxxio faalt...

Zoek een andere energieprovider die wel fatsoenlijk service kan verlenen. Het is heel gebruikelijk om een energiecontract met een paar dagen in het verleden aan te gaan om exact deze reden. Dat Oxxio hierin verzaakt kan je echt hun aanrekenen.

You get what you pay for...

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 03-12-2018 14:32 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:40
Normaal geldt er een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen op een energiecontract. Je kan o.a. bij www.gaslicht.com bij je huidige leverancier aangeven dat je een verhuizing hebt, dan kan het sneller. Dus of snel fiksen met Oxxio, of het doen bij een leverancier die wel competent is.

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 03-12-2018 14:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 13:20
Soep en heet eten. Stedin gaat echt niet zo snel afsluiten. Na die eerste dreigbrief krijg je er nog wel een paar voordat ze af gaan sluiten.

[ Voor 41% gewijzigd door Señor Sjon op 03-12-2018 14:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 04-12-2018 13:34 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-06 12:47

MsG

Forumzwerver

Overigens kan je vaak genoeg met een beetje drammen afzien van je wettelijke bedenktijd, of in elk geval daarmee de levering bespoedigen. Dat zijn vele overstappers hier vanaf het EnergieFlex-drama ook gelukt.

Zou zeggen, klim nog eens met ze in de telefoon als je werkelijk afsluiting vreest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Señor Sjon schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:47:
Soep en heet eten. Stedin gaat echt niet zo snel afsluiten. Na die eerste dreigbrief krijg je er nog wel een paar voordat ze af gaan sluiten.
Dan was het dus een beetje bangmakerij aan de telefoon. Dan laat ik het zo, en hoop ik erop dat het goed komt. Thanks! Dit was eigenlijk nog niet eens een dreigbrief, maar meer een vraag om een leverancier door te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
Bedankt allemaal! Ik heb het advies van @Hooglander1 opgevolgd en zit nu bij Essent. De overeenkomst is zelfs vandaag al ingegaan, en ik heb nog een beter aanbod ook. Top!

Dit topic mag op slot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 13:28
@dehardstyler ik moest blijven (had jaarcontract) maar de vorige bewoners hadden al vroeg opgezegd.
Heb ook deze brief gehad, maar zoals @Señor Sjon aangeeft, de soep is nooit zo heet....
Ze zijn niet wezen afsluiten, heb gewoon nog gas (elektra was Liander, Stedin voor gas 8)7 )
Pagina: 1